~10~

39 1 1
                                    

Jack heeft een uur zitten nadenken over wat hij zal gaan doen. Hij pakte zijn telefoon tikte het nummer van Lisa in. Maar toen bedacht hij zich toch weer en legt zijn telefoon weg. 'Ik moet iets doen denkt hij steeds!' maar hij weet niet wat! Uiteindelijk springt hij op zijn fiets en racet naar Lisa toe. Hij staat voor haar deur. En net op het moment dat hij op de bel wil drukken, hoort hij een klap, nog een. Hard gegil. Hij herkent de stem van die gil. Dat is Lisa! 'Wat gebeurt daar!?' denk hij. Dan hoort hij een bonk, nog een klein gilletje van Lisa. En dan blijft het stil. Hij raakt in paniek en wil naar binnen. 'Er moet toch ergens een reservesleutel liggen?!' denkt hij en hij begint te zoeken. Hij zoekt in de kleurige plantenbak naast de deur. Hij ziet iets glinsteren. Hij pakt het, het is de sleutel! 'Hebbes!' zegt hij. Hij draait de sleutel in de deur en doet de deur open. Hij ziet Lisa vol met bloed op de grond liggen. Hij weet dat hij niet gezien mag worden en sluipt naar Lisa toe, hij tilt haar op, neemt haar mee naar buiten doet de deur open. Hij houdt haar stevig vast en stapt op zijn fiets. Hij fietst zo snel mogelijk naar het spoedziekenhuis. Jack kijkt naar Lisa die maar niet beweegt. De tranen schieten in zijn ogen.

Jack zit in de wachtkamer. Hij doet hard zijn best om niet te gaan huilen. Hij blijft naar de rode deur kijken waar zusters Lisa net ongeveer tien minuten geleden heen hebben gebracht. Een van de zusters vroeg of ze hem gezelschap moest geven, maar daar heeft hij helemaal geen zin in. Hij loopt naar de balie en zegt 'Ik ga even een frisse neus halen, als ze me roepen, op de naam Jack Van Huizen, kunt u mij dan even komen roepen?'. 'Ja meneer, dat zal ik doen' antwoordt de blonde vrouw achter de balie. Jack loopt naar buiten. Hij moet even stoom afblazen. Hij loopt naar een steen, waar die even op kan zitten. Hij kan zich opeens niet meer bedwingen en barst in huilen uit. Hij schreeuwt het uit.

Na ongeveer tien minuten loopt de blonde vrouw van de balie naar Jack toe. 'Meneer Van Huizen?' 'Ja?' 'Mevrouw Van Damstede is klaar, u kunt naar haar toe' zegt de blonde vrouw en ze loopt terug naar binnen. Jack veegt zijn tranen weg en loopt naar binnen.

Jack loopt naar de kamer waar hij naar toe werd gestuurd. Hij doet de deur open en schrikt als hij Lisa ziet. Ze ligt op een ziekenhuisbed en zit vast aan wel zeven infusen! Hij loopt naar haar toe en gaat op de stoel naast het bed zitten. Hij pakt haar hand. Een dokter komt naar Jack toelopen. 'Meneer Van Huizen, u was net optijd. Als u iets later was geweest was mevrouw Van Damstede er niet meer.' zegt de dokter. De gedachte dat Lisa er niet meer geweest had kunnen zijn maakt Jack misselijk. Hij kan haar echt niet missen. 'Op dit soort momenten besef je pas echt hoeveel je om iemand geeft' denkt hij. Hij geeft Lisa voorzichtig een kus op haar voorhoofd. Hij houdt van Lisa, en dat zal altijd zo blijven.

ChooseWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu