Jack kijkt naar Lisa. Hij is zo blij dat alles toch goed is gekomen. 'Wat waren die klappen eigenlijk?' vraagt hij voorzichtig. Lisa durft hem niet aan te kijken. Ze twijfelt of ze het zal zeggen. Ze is zo bang dat haar vader hem dan ook pijn gaat doen. 'Word je geslagen thuis?' vraagt hij voorzichtig. Lisa staart voor zich uit. Er springen tranen in haar ogen. Ze knikt. Jack staat op en loopt naar het raam. Hij kan het niet geloven. Lisa is zo'n lief meisje, altijd aardig en medelevend. Opeens denkt hij aan de foto's. Die was hij helemaal vergeten! Hij raakt in paniek. Hij grijpt zijn mobiel. Hij is gebelt door Manoek! Hij toetst Manoek's nummer in en seint naar Lisa dat hij zo terug komt. Hij loopt de gang op. 'Hey' klinkt het aan de andere kant van de lijn. 'Je had me gebelt?' Het blijft even stil aan de andere kant van de lijn. 'Ja, ik wilde zeggen dat er een manier is dat de foto's niet online komen...' zegt Manoek. 'Wat is die manier dan?!' 'Je moet-' Jack hoort gepiep. De lijn is verbroken. 'Verdomme!' roept Jack net iets te hard. Hij loopt de kamer van Lisa weer in. 'Wat was er?' 'Oh niets hoor, mijn moeder had me gebelt' verzint Jack snel. Hij vindt het vreselijk om te liegen tegen Lisa, maar ze heeft al genoeg problemen aan haar hoofd.
Na een tijdje vraagt Lisa 'Was er echt niets?' 'Nee' antwoordt Jack. 'Je weet dat je alles mag vertellen, hoe erg het ook is. Altijd en overal!' zegt Lisa. 'Wat is ze toch lief' denkt Jack. 'Oke, er was wel iets. Alleen het is niet zo leuk...' zegt Jack met zijn hoofd naar de grond. Lisa kijkt hem verwachtingsvol aan. 'Toen ik thuiskwam na ons afspraakje zag ik Manoek's ouders auto er nog staan, dus was ik zo stil mogelijk naar mijn kamer gegaan' Lisa knikt. 'En zonder eerst in mijn kamer te kijken deed ik de deur op slot, maar toen ik me omdraaide zat Manoek opeens op mijn bed....' Lisa schrikt. 'En toen?' vraagt ze. 'Ze zei dat ze het wilde uitpraten dus ging ik naast haar zitten...' 'Slecht plan' zegt Lisa spontaan. 'Ja, want ze begon me opeens te zoenen. Ik duwde haar van me af, maar....' 'Maar wat?' vraagt Lisa. 'Ze heeft foto's gemaakt en die zet ze vanavond online...' zegt Jack zacht. 'Ze belde me met om te zeggen dat er een manier is om haar tegen te houden, maar net toen ze het wilde zeggen werd de lijn verbroken....' voegt hij eraan toe. Lisa kijkt treurig voor zich uit. 'Bel haar terug....' zegt Lisa. 'Oke... ik zet hem wel op luidspreker' Jack toetst Manoek's nummer in en belt haar. 'Hey, waarom hing je net op?! Wilde je de manier niet weten ofzo?!' 'Ik hing niet op hoor, de lijn werd verbroken' antwoordt Jack. 'Oh' 'Maar wat is de manier nou?!' 'Je moet met mij vijf keer op een date, de datum en tijd bepal ik. En onze date staat boven andere afspraken. Behalve een dokter of tandarts afspraak dan. Oke?' zegt Manoek op een chanterende toon. Jack kijkt Lisa aan. Lisa knikt. 'Oke, ik doe het' zegt Jack.
JE LEEST
Choose
AléatoireLisa was een dood normaal meisje. Ze was 15 jaar oud en ging naar school. Ze had één leuke vriendin en was altijd vrolijk. Tot haar leven op een dag veranderde.... Zou het Lisa lukken om haar leven weer op rolletjes te krijgen? Dat lees je in dit b...