~9~

41 0 0
                                    

Lisa zit op het bankje waar ze hebben afgesproken. Jack is er nog niet, maar dat maakt haar niet zo uit. Ze kijkt in haar kleine spiegeltje en werkt haar make-up bij.

Jack kijkt op de klok. 'Shit! Het is al half twee!' zegt hij. Hij rent de trap af, pakt het cadeautje en springt op zijn fiets. Hij fietst zo hard als hij kan. In de verte ziet hij de auto van Manoek's ouders aankomen. 'Shit! Ze mogen mij niet zien!' denkt hij en hij racet een zijstraat in. 'Net optijd' denkt hij.

Lisa ziet Jack aankomen fietsen. Ze staat op en zwaait. Jack zwaait terug. Opeens springt er naast Jack een meisje uit de struiken. Lisa ziet niet wie het is, maar ze ziet wel dat Jack geschrokken naast zijn fiets staat. Ze loopt naar Jack en het meisje toe. Als ze er bijna is ziet ze het. Het is Manoek! 'Hey Lisa, jij ook hier?' vraagt ze. 'Uhm ja, Jack en ik hadden afgesproken?' zegt Lisa zacht. 'Nee, Jack en IK hadden afgesproken!' zegt Manoek. Lisa kijkt Jack aan. 'Is dat waar Jack?' Jack kijkt naar de grond. 'Ja, ik had met Manoek's ouders en mijn ouders afgesproken-' Jack kan zijn zin niet eens afmaken doordat Manoek het cadeautje uit zijn handen grist. 'Kijk hij heeft zelfs een cadeautje voor me meegenomen!' zegt Manoek. Lisa kijk Jack met tranen in haar ogen aan. Ze rent naar het bankje, pakt haar tas en rent weg. 'Serieus Manoek!?' zegt Jack kwaad. 'Wat serieus?! Wij hadden afgesproken! Niet dat monster en jij!' zegt Manoek verontwaardigt. 'Ik mocht van mijn moeder weg, omdat ik jou niet wilde zien! EN omdat Lisa veel belangrijker is!' hij gritst het cadeautje uit Manoek's handen en fietst in de richting waar Lisa heen rende.

Jack ziet Lisa huilend op een bankje zitten. Hij springt van zijn fiets en rent naar haar toe. 'Ga weg, alsjeblieft ga weg!' zegt Lisa huilend. 'Nee sorry, ik wil en ga niet weg. Ik laat jou niet in de steek!' zegt Jack vastbesloten. 'Maar je afspraak met Manoek dan?!' 'Manoek liet me net niet uitpraten! Wat ik wilde zeggen was: 'Ja, ik had met Manoek's ouders en mijn ouders afgesproken, maar ik mocht weg van mijn moeder omdat ik Manoek niet wilde zien. EN omdat jij voor mij veel belangrijker bent!' 'Maar dat cadeautje dan?!' 'Die is voor jou!' zegt Jack en hij geeft het pakje aan Lisa. Lisa staart naar het goudglimmende papier. 'Maak maar open hoor' zegt Jack lachend. Lisa maakt het pakje langzaam open. Ze ziet een doosje met "Ik hou van jou" op de voorkant. Ze schuift het doosje open en ziet een goudglimmende ketting met de tekst "Lieve Lisa, wil je alsjeblieft de mijne zijn?". Lisa krijgt tranen in haar ogen van blijdschap. 'En? Wil je het?' vraagt Jack nieuwschierig. 'Ja super graag!' zegt Lisa dolblij. En urenlang zitten ze te lachen en te praten over van alles en nog wat, tot de tijd dringt en ze allebei moeten gaan. 'Moet ik je misschien naar huis brengen?' vraagt Jack. Lisa denkt niet na en zegt gelijk 'Ja leuk'. Samen lopen ze Lisa's straat in, tot Lisa's deur. Lisa belt aan. Ze horen harde voetstappen naar de deur toekomen. Met een harde zwaai wordt de deur open gegooit. 'NEEM JE SLEUTEL NOU IS MEE!' roept haar vader kwaad. Lisa wordt opeens bang, straks gaat haar vader haar slaan in het bijzijn van Jack! 'Sorry pap' zegt Lisa zacht. 'Bedankt voor het wegbrengen Jack' zegt Lisa. Jack draait zich om en zegt 'Geen probleem. Ik zie je misschien morgen! Doei' en hij fietst weg.

Jack fietst zijn straat in, maar tot zijn grote schrik staat de auto van Manoek's ouders nogsteeds voor zijn huis. 'Ze hadden allang weg moeten zijn' mompeld hij in zichzelf. Hij doet zo stil mogelijk de deur open en dicht en gaat zo geruisloos mogelijk naar zijn kamer. Als hij in zijn kamer is draai hij de deur snel opslot. Maar hij had niet naar binnen gekeken en schrikt als hij Manoek op zijn bed ziet zitten. 'Wat doe jij nou hier?!' 'Ik vind dat we het moeten uitpraten!' 'Oke?' 'Kom even hier zitten dan!' Jack gaat naast Manoek zitten. Opeens begint Manoek hem te zoenen. Jack duwt haar van zich af. 'Manoek!' 'Dat zijn vast mooie foto's geworden! En vanaf vanavond kan iedereen ze op facebook zien! Zelfs Lisa!' 'Huh, hoe bedoel je foto's?!' 'Ik heb een camera geplaats die om de vijf seconde een foto maakt. Dus vanaf vanavond kan iedereen onze kus zien!' zegt Manoek en ze loopt naar de deur haalt hem van het slot en loopt de kamer uit. 'SHIT SHIT SHIT!' roept Jack. 'Als Lisa die foto's ziet gaat het zeker weten uit!' denkt hij. Hij pakt zijn mobiel.

Jack: 'Please Manoek! Doe het niet!'

Manoek: 'Waarom niet?!'

Jack: 'Omdat ik van Lisa hou en zo maak je alles stuk!'

Manoek: 'Ja en?! Ik hou van jou en JIJ heb ook alles stuk gemaakt!'

Jack: 'Alsjeblieft Manoek'

Manoek: 'Nee!'

Manoek blokeert Jack op WhatsApp. 'Zo, eindelijk rust. De foto's komen hoe dan ook online!' denkt ze.

ChooseWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu