~3~

50 0 0
                                    

Lange hoge piepjes maken Lisa wakker. Ze weet precies nog wat er is gebeurd. Ze barst in huilen uit maar snel stopt ze door de steek in haar zij. Ze probeert rechtop te gaan zitten, maar de steek is zo heftig dat het niet lukt. Lisa kijkt om zich heen, ze ziet een dokter, een zuster en haar ouders. Ze wil naar haar ouders toe rennen en ze alles vertellen, maar de pijn in haar zij houdt haar tegen. De dokter seint dat haar ouders dichterbij mogen komen. Lisa wil ze vertellen wat er allemaal is gebeurd, maar er komt geen woord uit haar mond. Haar moeder legt vertrouwt haar hand op haar voorhoofd. Ze kijkt haar moeder recht aan. Ze probeert weer rechtop te gaan zitten. De steek in haar zij is nog erger dan eerst. Lisa hoort een lange piep en alles wordt zwart.

Op de achtergrond hoort ze zacht gehuil. Ze probeert haar ogen open te doen, maar de steek in haar zij zit nu ook in haar hoofd. Ze is bang en voelt zich alleen. Door haar is haar beste vriendin dood en zij maakt zich druk over zichzelf. Wat voor monster is zij wel niet. Lisa denkt terug aan vanmorgen, een "fantastische dag" had ze gezegt. Nou, zo "fantastisch" is ie niet.

Sophie legde haar hand op haar schouder. 'Het komt goed' zei ze. Lisa wist dat als Sophie zei dat het goed kwam het ook goed kwam, ooit. Ze gaf Sophie een knuffel en Sophie gaf haar een aanmoedigend klopje op haar rug. Opeens ging haar slaapkamer deur woest open, daar stond haar boze vader. Hij liep naar haar toe en haalde uit met zijn hand en-

Lisa schrok op uit haar herinnering door een ondragelijke steek in haar hoofd. Ze wil niet terug denken aan die dag. Ze hoort allemaal stemmen. Ze probeert haar ogen open te doen, maar wordt verblindt door een fel licht. Ze draait haar hoofd naar rechts en kijkt met gespleten oogjes naar de wazige mensen een eindje verderop. De steek in haar hoofd komt met volle snelheid terug en snel sluit ze haar ogen.

Lisa zat huilend op het bed samen met Sophie. Het bloed liep langs haar wangen naar beneden. Lisa voelde zich schuldig dat Sophie alles had gezien. Hoe hij uithaalde en hoe hij met volle snelheid tegen haar gezicht sloeg. Ze keek naar de grond, ze wist het, het komt nooit meer goed.

ChooseWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu