'Lisa?!' zegt een stem. 'Lisa, kan je ons horen?!' vraagt een andere stem. Lisa herkent de stemmen niet. 'Uhm, ja' mompeld Lisa. 'Kan je je ogen open doen? Of doet dat pijn?' vraagt de ene stem. Lisa doet haar ogen langzaam open. Ze ziet de gezichten van de dokter en de zuster boven haar hoofd. 'Lukt het je ook op een klein beetje overeind te komen?' vraagt de dokter. Lisa probeert langzaam overeind te komen, het lukt. Ze kijkt om zich heen, maar ziet nergens haar ouders. 'Waar zijn mijn ouders?' vraagt Lisa. Lisa ziet dat de dokter de zuster aankijkt. 'Uhm, je ouders zijn het ziekenhuis uitgezet' zegt de zuster voorzichtig. 'Wat?! Waarom?' vraagt Lisa. 'Ze gingen opeens ruzie maken en je vader begon je moeder te slaan. We hebben je vader er eerst uitgezet, maar toen draaide je moeder compleet door en moesten we haar er helaas ook uitzetten. Het spijt me' antwoordt de zuster. De steek in haar hoofd komt opeens terug. Alles draait, het is gewoon allemaal teveel voor Lisa. De zuster ziet dat Lisa pijn heeft en zegt 'Je mag nog wel even gaan liggen hoor, we hebben alle tijd. Als je je weer wat beter voelt kunnen we verder praten' en ze loopt de kamer uit. Lisa gaapt, ze sluit haar ogen en probeert te gaan slapen. Na enkele minuten valt ze in slaap.
Lisa staat in een lege kamer. Ze kijkt doelloos om zich heen. In de verte ziet ze een meisje aankomen lopen. Het meisje zit voor bloed en kijkt haar woest aan. 'Het is allemaal jou schuld! Door jou ben ik dood! Je wordt bedankt!' zegt het meisje. Eindelijk dringt het door Lisa door, dat is Sophie! 'Jarenlang heb ik jou gesteund. Ik heb van alles gezien waar een normaal kind trauma's van krijgt. Ik heb het jarenlang voor je opgenomen en jij? Wat doe jij? Jij laat me op de weg vallen, terwijl er een auto aankomt! Je bent een monster! En een trut!' zegt Sophie. Lisa barst in huilen uit. 'Ik...ik... Sophie het spijt me zo!' snikt ze. Sophie komt dichterbij. En nog dichterbij. Lisa wil Sophie een knuffel geven, maar Sophie slaat haar weg. Sophie duwt haar, slaat haar en schopt haar. Lisa ligt bloedend op de grond.
Lisa wordt badend in zweet wakker. Haar hart gaat te keer en de steek is door haar hele lijf getrokken. Ze gaat rechtop zitten, duizenden steken schieten door haar lijf; maar dat maakt haar niet uit. Ze wil alles vertellen aan Sophie's ouders, maar toch is ze bang voor hun reactie. Ze weet dat ze het moet vertellen, en wel nu.
JE LEEST
Choose
RandomLisa was een dood normaal meisje. Ze was 15 jaar oud en ging naar school. Ze had één leuke vriendin en was altijd vrolijk. Tot haar leven op een dag veranderde.... Zou het Lisa lukken om haar leven weer op rolletjes te krijgen? Dat lees je in dit b...