Det finns inget snällt sätt att gör slut på

288 12 4
                                    

Gia's P O.V

Jag var hemma och som vanligt satt jag i fönsterkarmen och läste. Men jag kunde inte koncentrera mig på det jag läste eftersom att tankar flög iväg på annat håll.

Ogge hade kysst mig...

Det brukade jag och Nico också göra innan sommarlovet. Ohhh vad mysigt det brukade vara...

Nico.. Jag måste ringa Nico.

Jag tog fram mobilen och gick in på kontakter. Ner till bokstaven N...

Nico

Där var han...

Jag tryckte på ringa och satte telefonen mot örat.

-Hej

En tjejröst svara.

-Jonna ge mig mobilen!

Skrek någon i bakgrunden.

-Hej

Nu var det Nico

-Hej, det är jag Gia.

-Aha, Ehm... Hej Gia.

- Jag tänkte bara säga att jag har kommit fram och att jag mår bra.

-Ehm...Okej

-Vad gör du?

-Är med några kompisar bara.

-Nico älskling är du färdig?

-Vem var det?

-Bara mamma.

-Jag har fixat allt nu det är bara och komma jag har redan bytt om och allt

-Kan du vara lite tyst alla behöver inte veta.

Hörde jag viskningar från andra sidan.

-Jaha så vad ska ni göra då?

-Inget speciellt.

-Älskling skynda jag har satt på filmen.

-Shhh!

-Ska du bara lämna din flickvän här ensam när du redan har lovat något.

Vänta...Flickvän..

-Ge mig jag ska prata.

-Kan du låta mig och Nico ha ett privat liv eller? Vem du än är så bryr sig Nico om dig.

-Det är mitt ex....

-Jaha men det är slut nu han har någon bättre som gör åtminstone som han vill.

Jag hörde hur linjen bröts och det var tur det eftersom att jag två sekunder senare började böla. Jag var så himla ledsen. Nico!

Min lillebror kom in.

-Vad har nu hänt lipsill? frågade han kaxigt.

Det var droppen jag tog en väska tryckte ner kläderna i den. Jag tog med min necessär. Jag sprang ner tog det uppfällbara tältet. Jag fyllde min vatten flaska tog på den varmaste jacka jag kunde hitta tog med mackor pålägg och kakor och sprang ut genom dörren.

När jag kom till trädet fällde jag upp tältet.

Det gick ju faktiskt enklare än annars eftersom att det var uppfällbart.

Jag var dyngsur när jag kom in i tältet eftersom att det ösregna utomhus.

Jag gick in i tältet och satte mig när jag märkte att jag skakade mega mycket.

The Perfect Guy (The Fooo Fanfiction)Where stories live. Discover now