Tidigare:
Gia's P.O.V
-Jag sticker till Ogge nu direkt vänta du här, sa hon och gick.
Jag tog min bok ur väskan.
Jag gick och satte mig i fönsterkarmen och tittade ut genom fönstret och tittade på när min bästis gick för att fixa ihop mitt förhållande.
*******
Emilia's P.O.V
Jag var på väg mot Ogges hus.
Jag ringde på och han öppnade.
Han stod och glodde på mig och jag tror att jag rodnade eftersom att jag kände att det brände om kinderna.
Ogge var ju min favorit medlem i The Fooo så det var ju inte så konstigt.
-Får jag komma in? frågade jag lugnt.
-Javisst, sa han och flyttade på sig.
Det såg ut som att jag hade väckt honom ur en dröm.
Jag gick in och tittade runt lite och tog sedan av mig skorna.
-Sätt dig, sa hon och höll handen framför soffan.
Jag satte mig ner.
-Vill du ha något? frågade han.
-Nej, tack, svarade jag.
-Sätt dig, sa jag.
-Jag har något att visa dig, sa jag.
Han satte sig bredvid mig och jag tog fram min mobil och hittade videon.
-Jag vill att du tittar till slutet, sa jag och satte igång videon.
När videon var slut stirrade han bara på telefonen.
-Du har gjort ett stort misstag. Gia skulle aldrig göra något sådant, sa jag.
-Jag vet att det var fel att göra slut så, svarade han.
-Men, hon är kär i Felix det är tydligt och jag kan inte vara ihop med henne då, svarade han.
-Du gör ett stort misstag, sa jag.
-Det kanske jag gör men där finns inget mer mellan mig och Gia och plus så har jag redan hittat en ny ängel, svarade han och satte fingret för munnen på mig.
Han lutade sig fram och kysste mig. Jag kysste honom tillbaka men puttade bort honom efter ett tag.
-Jag kan inte göra såhär mot Gia. Du vet vad hon kan göra med sig själv. Man vet aldrig vad hon gör här näst, sa jag lugnt och suckandes.
-Kom tillbaka en annan gång, sa han och gick mot mig.
-Det är jag inte säker på att jag kan, sa jag och gick ut.
Vad har jag gjort?! Jag kysste Ogge när Gia är ledsen över att han gjorde slut med henne.
Jag gick tillbaka hem till Gia och satte mig i sängen.
-Så? frågade hon och tittade upp från boken.
-Sry, jag kunde inte göra något. Han sa att där inte var någonting mellan dig och honom och att han redan är kär i någon annan, sa jag.
-Asså jag fattar inte vad jag har gjort, sa hon och man hörde att hon var nära på att börja gråta.
-Nej, nej, gråt inte! sa jag och kramade om henne.
-Om han är en så stor idiot och inte fattar vilken underbar person du är så är han inget att ha, sa jag och kramade om henne hårdare.
Hon slutade att gråta och tittade mig i ögonen.
-Du är världens bästa vän, sa hon och kramade om mig.
Det enda jag tänkte var:
Det är jag inte så säker på.
Felix's P.O.V
Jag kunde inte sluta tänka på Gia och Lisa. Vem ska jag välja? Jag är liksom kär i båda.
-Felix? frågade mamma.
-Ja? sa jag förvirrat.
-Vad är det med dig på sistone du så... förvirrad? sa hon.
-Inget, jag bara tänker lite allmänt, svarade jag.
-Okej, jag sticker till affären följer du med? frågade hon.
-Nej, det är lugnt. Jag har väldigt kraftig huvudvärk så jag tror att jag ska upp och vila lite, sa jag.
-Vill du ha en huvudvärkstablett? frågade hon oroligt.
-Nej, jag tror bara att jag har sovit lite dålig, svarade jag.
-Du måste ringa om det blir värre, sa hon och gick fram till mig.
Hon pussade mig på kinden och gick ut.
Jag hade egentligen inte ont i huvudet jag ville bara inte följa med till affären.
Jag gick upp och satte mig i sängen och tog upp mobilen ur fickan. Jag kollade instagram. Där fanns bilder på massa olika personer men där vara bara en bild jag fastnade vid.
Det var en bild på Gia och någon annan tjej jag inte kände till. Beskrivningen var: Chill med Syrran.
Gia hade väl ingen syster. Eller, jo, en mindre men hon såg inte ut såhär eller?
Varför bryr jag mig? Jag gillar ju inte henne! Eller?
Dumma hjärna varför ska det vara så svårt att välja mellan två tjejer?!
******
Kapitel 13 nu då...
Hoppas ni gillade kapitlet och isåfall:
~Rösta
Vill du att jag ska förbättra något så:
~Kommentera
Ska på stranden nu med min kusin. Så jag måste skynda mig lite men ja... ett kapitel blev det även om det blev lite kort.
Måste iväg nu men nästa kapitel kommer så snabbt som möjligt.
Hejdå alla mina meloner!
(Bara jag som älskar melon)
YOU ARE READING
The Perfect Guy (The Fooo Fanfiction)
FanfictionGia flyttar till Stockholm av en speciell anledning. Hon vill slippa all mobbning och leva ett normalt liv.Men blir det verkligen ett normalt liv när drottningen av mobbning kommer tillbaka? Hon träffar den perfekta killen men som alltid kommer Lisa...