Tidigare:
Jag kramade om henne och märkligt nog kramade hon mig tillbaka.
-Detta är inget nej. Jag älskar dig Ogge och det kommer jag alltid att göra. Men vi kan inte göra detta just nu, viskade hon och befriade sig från kramen och sprang till ambulansen och hoppade in.
Jag tittade på ambulansen under tiden som den åkte iväg.
Vad har jag gjort?
________________________
Emilia's P.O.V
Jag satt i Gias sjukhussäng och tittade på henne, tänkte på allt hon hade gått igenom och om jag skulle hanterat situationen bättre än vad hon gjorde.
Jag tittade på alla slangar runt om henne. Jag kunde inte fårstå att samma Gia som jag en gång lekte med runt den gamla byggnaden nu satt här med en massa slangar runt sig.
Jag hoppade till när jag hörde att någon viskade mitt namn. Jag kollade åt Gias håll och märkte att hon kisade åt mitt håll. Jag tog tag i hennes hand och kramade den hårt.
-Var är jag? Frågade hon med raspig röst. Hon var likblek i ansiktet.
-Du är på sjukhuset gumman, svarade jag och försökte hålla mig för att inte gråta.
-Jag vill inte vara här, sa hon sorgset.
Hon sträckte ut armen för att ta tag i min mobil.
-Aj, sa hon och höll sig för armen.
Jag drog upp hennes tröjärm. Ärren var väldigt tydliga.
-Gia, när gjorde du det här sist? Frågade jag argt.
-Jag kommer inte ihåg, svarade hon.
-Jag vet att du ljuger svara på min fråga! Sa jag argt.
-Typ igår... svarade hon.
-När hann du det?! Frågade jag argt.
-Jag gjorde det innan du vaknade. Jag vet att du har kysst Ogge! Det var typ därför jag gjorde det, sa hon och jag såg en tår som försikigt smög sig ner för hennes kind.
-Gia, jag kysste aldrig Ogge,han kysste mig, sa jag tyst.
-Men du ljög för mig, sa hon och försökte låta irriterad men man hörde bara att hon var ledsen.
-Ja, och du vet precis varför, svarade jag lugnt men ändå irriterat.
-Ja, sa hon och det lät som att hon skämdes.
-Du vet att jag gör allt för att du ska må bra, jag gör det jag tror är bäst för dig men det slutar inte alltid bra, sa jag och kände hur tårarna brände bakom ögonlocken.
-Jag vet att du vill göra allt för mig, jag uppskattar det men Ogge seriöst? Sa hon med en gnutta av irritation i rösten eller jag tror att det var det hon försökte låta som.
-Jag menade inte att kyssa Ogge. Du vet att han har varit min crush sen 6:an, försökte jag.
Jag tittade på Gia och märkte att hon hade somnat igen. Jag böjde mig ner och kramade om henne hårt.
För första gången lät jag det där monstret bakom ögonlocket komma fram. Den trängde fram långsamt och plågsamt. Den trillade ner och landade på Gias kind.
Felix's P.O.V
Jag satt i soffan och spelade Fifa. Ska jag välja Lisa eller Gia? Jag kunde inte bestämma mig. Om jag väljer Lisa är jag fast hos henne för alltid. Om jag väljer Gia vet jag inte vad som händer.
Jag kollade insta. Jag såg att en fanpage hade taggat oss så jag kollade in bilden. Det var en bild på Ogge och den där tjejen som Gia beskrev som sin syster. De kramades.
I bakgrunden såg jag en ambulans med någon i bagaget. Jag tittade på omgivningen och lade snabbt märke till att det var hemma hos Ogge. En bit av huset syntes men det var ju inte Ogges. Det var Gias. Så fort jag hade insett vem som låg i ambulansen sprang jag så snabbt jag bara kunde ner till hallen. Jag slängde på mig en jacka och gick ut genom dörren. Plötsligt märkte jag att det var väldigt kallt om fötterna. Jag tittade ner och märkte att jag inte hade några skor på mig.
Jag sprang in igen och drog på mig mina kangaroos.
Jag sprang till busshållplatsen och tog buss 7 som gick till sjukhuset.
~Sjukhuset~
Felix's P.O.V
Jag gick fram till disken och frågade efter Gia Olsson.
Hon sa att hon befinner sig i rum 45 och jag skyndade vidare.
När jag väl kom fram till dörren öppnades den och Gias såkallade syster klev ut. Jag tittade på henne och såg att hon hade gråtigt. Hon kollade en aning konstigt på mig men gick sedan vidare.
-Hon behöver dig, sa hon viskandes i förbifarten.
Vad menade hon med det? Behöver Gia verkligen mig? Mig? Felix Sandman? Nej, det kan inte vara sant.
Jag gick in i rummet och kollade på den likbleka Gia som satt helt hjälplöst i sin säng. Jag kollade på henne. Hennes ögon, kindben, näsa, hennes fylliga läppar. Allt fanns kvar bara att hennes ansikte var missfärgat. Jag kollade mig runt i rummet innan jag satte mig i sängen och smekte henne över håret. Jag böjde mig ner och kysste henne i pannan. Hon öppnade ögonen och slängde sig i min famn. Hon kollade upp och kollade mig djupt in i ögonen. Hon placerade sakta men säkert sina läppar mot mina och det kändes som att alla problem bara sögs ut ur mig. Jag avbröt kyssen och kollade i hennes ögon.
-Jag älskar dig Gia, det är dig jag vill ha, sa jag och kysste henne igen.
-Jag älskar dig med Felix, sa hon och kysste mig igen.
-Lägg dig ner, sa hon och flyttade sig åt sidan så att jag kunde lägga mig bredvid henne.
Jag la mig bredvid henne och la mina armar runt henne. Det var det mysigaste och skönaste jag någonsin hade gjort. Jag ritade små cirklar med mitt finger i hennes hår. Jag märkte att Gia hade sömnat. Efter ett tag lät jag också mina ögonlock täcka för ögonen och började drömma.
__________________
Då är då det här kapitlet färdigt. Jag känner att jag verkligen inte har uppdaterat och jag har tappat lusten lite.
Jag skulle vilja tacka alla fina människor som tar sig den tiden att läsa mina kapitlen och en liten extra bonus till er som har tagit er den tiden att även att klicka på Vote! Jag har fortfarande inte smält det faktum att jag har fått 2,44K läsare! Jag tackar er alla så sjukt mycket!
Att en dag då man har haft det jobbigt i skolan och inte har varit inne på Wattpad på en tid som har känts som en evighet och klickar på appen och ser att man har fått 2,44K läsare är så sjukt amazing!!
Jag tackar er alla ännu en gång!
Tack så sjukt mycket!!
Pöss!
YOU ARE READING
The Perfect Guy (The Fooo Fanfiction)
FanfictionGia flyttar till Stockholm av en speciell anledning. Hon vill slippa all mobbning och leva ett normalt liv.Men blir det verkligen ett normalt liv när drottningen av mobbning kommer tillbaka? Hon träffar den perfekta killen men som alltid kommer Lisa...