Tidigare:
Felix's P.O.V
Imorgon är dejten med Lisa. Jag längtade men ändå inte. Jag var ju inte kär i Lisa direkt men jag kanske blir det imorgon. Man vet aldrig.
Gia's P.O.V
Jag ringde till Isac och ställde in träffen. Jag kunde inte gå dit nu när Omar kom hem och allt.
Vi ska förmodligen gå och äta någonstans. Alla förutom Felix han sa att han var tvungen att träna på deras nya dans som han tydligen inte hade lärt sig än.
Jag tyckte att han dansade den jättebra men han sa att det bara var jag som tyckte det.
-Så, var ska vi äta? frågade jag.
Vi hade precis kommit ut från sjukhuset.
-Donken? frågade Omar väldigt stillsamt.
-Allt du säger, chefen. sa Ogge.
Vi gick till busshållsplatsen och gick på nästa buss.
Felix's P.O.V
Jag hade precis hämtat upp Lisa och vi var på väg mot Mc Donalds som Lisa hade bestämt att vi skulle till. Hon var faktiskt söt. Riktigt söt.
Jag var samtidigt lite ledsen över att behöva ljuga för resten av gänget. Fast jag kunde ju inte direkt säga till de att jag skulle ut på en dejt med Gia's fiende när Omar kommer ut från sjukhuset. Då hade jag sårat de båda och det vill jag inte.
Hoppas bara de inte får reda på det. Fast alla lögner kommer ju fram men jag skulle vilja att om min ska komma fram kan det väl få vara om hundra år så att de inte har kontakt med mig mer och inte vet var jag är.
Vi var framme på Mc Donalds och vi gick in för att beställa.
Vi ställde oss i kön som var lång som vanligt.
Plötsligt ser jag att Lisa vänder sig om. Efter några sekunder tar hon tag i min hand och lutar sig mot min axel. Det var då jag hörde någon säga mitt namn.
-Felix?
Jag vände mig om. Där stod Gia.
-Ehm.... typ.... hej... sa jag stammande.
-Vad gör du här, skulle du inte dansa på studion? fråga hon och man hörde att det sprack i hennes röst.
Inte förrän jag tittade åt sidan så såg jag att Lisa stod och tittade på henne och skrattade åt henne.
-Jag skulle bara ha lite mat jag blev hungrig... sa jag tvekande på att hon skulle gå på min lögn.
-Sluta ljuga för mig jag trodde att vi var vänner men du är lika patetisk som henne! skrek hon och pekade på Lisa.
-Hon är inte patetisk hon är min flickvän! skrek jag tillbaka och lutade mig fram och kysste Lisa.
Jag tittade på Gia som stod som förstenad och glodde på oss. Jag hade kanske gått lite långt.
Jag såg tåren i ögonen på henne. Jag hade verkligen gått för långt hon kommer aldrig att förlåta mig för det här nu.
Gia's P.O.V
Han hade gjort det. Han kysste henne! Jag kände att jag hade en klump i halsen och gråten i ögonen. Jag kunde inte börja gråta här direkt.
Jag sprang ut. Jag sprang förbi resten av gänget och jag hörde att de skrek efter mig men det sket jag i. Jag sprang och ville bara hem. Jag sprang hela vägen hem till villan. Jag slet ut nycklarna ur min väska och lyckades få i nyckeln i nyckelhålet efter ett tag eftersom att hela jag bara skakade.
Jag slängde upp dörren. Och sprang in på toan. Jag öppnade skåpet och drog ut pincetten.
Jag drog upp ärmen och kollade ett tag på mina gamla ärr. De var kvar efter att Nico hade varit otrogen och efter mobbnigen. Fast de ärren hade jag lite överallt.
Jag tog ena sidan av pincetten och började dra i de gamla såren.
Det dröjde inte länge innan det började blöda riktigt ordentligt.
Jag slutade. Jag började må illa men jag struntade i det. Jag ska vara här på toan i all evighet. Då slipper jag hela tiden bli så sårad!
Jag låste dörren till badrummet och lutade mig mot dörren. Jag drog ner ärmen igen. Det där var skönt. Det kändes som att allting bara rann av. Jag slutade tänka och slöt ögonen.
Ogge's P.O.V
Jag undrar vad som hände med Gia. Hon bara sprang förbi här och lyssnade inte när vi skrek efter henne.
-Ska vi gå in och äta då? frågade jag
-Visst. sa de andra två samtidigt.
Vi gick in och ställde oss i kön. Det var då vi såg vilka två som stod och kysstes i kön.
-Felix? sa vi alla tre samtidigt.
Gan avslutade kyssen och vände sig mot oss.
-Ljög du för oss? sa Omar och man såg att han var gråtfärdig.
-Ehm... typ... ja
-Hur kunde du?! halv skrek jag.
-Omar har precis kommit ut från sjukhuset och så är du här och kysser en dum tjej! fortsatte jag.
-Hon är inte dum! Hon är min flickvän, Lisa!
-Du menar Lisa, fiende Lisa?! skrek jag till honom.
-För er kanske hon är en fiende men hon är min flickvän! skrek han tillbaka.
Nu fattade jag varför Gia hade varit så arg. Det är hennes fiende och Felix står och kysser henne.
Jag såg att även Omar var helt gråtfärdig så jag bestämde att vi skulle gå hem. Omar följer med mig hem för att hans föräldrar var bortresta och vi ville inte riskera att någonting händer honom.
Oscar gick hem till sig och vi tog första bussen hem till mig. Vi gick resten av biten från busshållsplatsen. Jag öppnade dörren till huset och märkte att ingen var hemma.
Vi gick upp på mitt rum och satte oss.
-Ska vi inte till Gia och se hur hon mår? frågade Omar.
-Jo det kan vi om du vill, svarade jag.
-Jag vill att vi går nu, svarade Omar och reste sig och gick ut ur rummet.
Jag följde efter honom.
När vi var hos Gia knackade vi på fast ingen öppnade. Vi tryckte ner handtaget och dörren gled upp. Hon hade glömt att låsa...
Vi gick in och låste dörren efter oss.
-Gia!!! skrek Omar helt förstörd.
-Omar det verkar inte som att hon är här....
-Det måste hon! skrek han.
Han sprang uppför trapporna och stannade vid toalettdörren.
Han satte sig med ryggen emot och grät. Jag tittade på golvet och märkte det. Blodpölen.....
YOU ARE READING
The Perfect Guy (The Fooo Fanfiction)
FanfictionGia flyttar till Stockholm av en speciell anledning. Hon vill slippa all mobbning och leva ett normalt liv.Men blir det verkligen ett normalt liv när drottningen av mobbning kommer tillbaka? Hon träffar den perfekta killen men som alltid kommer Lisa...