Tidigare:
-Det är hyfsat brottom men du ska inte behöva ta ledigt pågrund av mig.
-Jo, det är klart att jag gör... jag är redan färdig med allt jag borde vara färdig med innan lovet. Jag kommer på torsdag...
-Det skulle vara jättesnällt, tack. sa jag lugnt.
-Allt för dig sis! sa hon.
-Ses vi på torsdag då?
-Ja, ses, sa hon och lade på.
*****
Gia's P.O.V
Jag stod och väntade på att tåget skulle hinna fram. Jag skulle hämta upp Emilia på tågstationen vid 14:03 och nu var klockan redan halv tre.
Jag satte mig på en bänk i närheten och tog upp min bok som jag hade i väskan. Det var Pojken i randig pyjamas. Den var sorglig men bra. Jag gillade den författarens böcker. För några dagar sedan läste jag ut boken, Pojken som sprang bort av samma författare. Älskar de böckerna även fast de är sorgliga.
Efter några minuter var jag redan helt inslukad i boken och hörde ingenting omkrig mig.
Plötsligt dök ett ansikte upp framför mig. Jag hoppade till och jag tror att jag till och med skrek till.
-Var än jag ser dig har du en bok i handen, sa Emilia suckande.
-Samma gamla Gia! halvskrek hon och kramade om mig.
-Ofc, vad trodde du? svarade jag skrattandes.
-Ska vi gå? frågade hon.
-Sure! sa jag och stoppade ner boken i väskan.
Vi gick mot busstationen och tog nästa buss hem till mig.
När vi kom hem sprang vi upp på mitt rum.
När vi kom in i rummet stod Emilia bara och glodde med öppen mun.
Hon la ner sin väska vid min säng och sprang in i badrummet och tittade. Hon sprang fram till min garderob och öppnade den.
-Du skämtar! sa hon.
-Det här är inte ditt rum, sa hon tveksamt.
-Johoo, sa jag.
-Omg! sa han och slängde sig i min dubbelsäng.
-So, Wazup? sa hon och tittade på mig.
-Inget speciellt, svarade jag.
-Jag behövde bara se dig, svarade jag lugnt.
-Håller du fortfarande på och... sa hon och tog min hand och drog upp min ärm.
Där syntes tydligt ärren sedan sist.
-Why? frågade hon oroligt.
-Jo det är så här. Jag har träffat The Fooo. En av medlemmarna Ogge bor här mittemot. Det är nämligen så att jag var kär i Felix innan. Ogge sa att Felix också var kär i mig men han frågade aldrig på mig. Jag väntade på det. Dagen då Omar kom ut ur sjukhuset skulle vi alla gå ut och äta. Alla gick förutom Felix han sa att han var tvungen att öva på en ny dans. När vi senare stack till Donken för att äta var Felix där med Lisa! Fattar du Lisa! skrek jag.
-Woow, det där var mycket. Så därför gör du såhär?
-Ehm... ja...
-Jag ska stanna här hela sommarn och då ska inte den där saken du än gör det med ens komma nära din arm! sa hon argt och kramade om mig.
-Jag måste snacka med dig om någon mer.
-Prata då! sa hon och tittade på mig.
-Felix kysste mig på skolgården!
-Men det var ju bra! sa hon.
-Är ni ihop nu då? frågade hon.
-Så lätt är det inte, sa jag.
-Jag var redan ihop med Ogge då, svarade jag.
-Men han behöver ju inte veta, sa hon.
-Någon filmade och la ut på Instagram. Så han trodde inte på att det bara var Felix som kysste mig och jag puttade bort honom. Eftersom att det inte fick plats i videon, sa jag upphetsat.
-Oj, okej chill. Jag fixar det, sa hon.
-Hur då? sa jag.
-Lämna det till mig, sa hon och log.
Hon gick in på Instagram och kollade på vem som hade lagt ut videon.
-Henne känner jag, sa Emilia.
Hon messade personen direkt och bad om den riktiga videon.
Efter några minuter plingade det till och Emilia hade videon.
-Jag sticker till Ogge nu direkt vänta du här, sa hon och gick.
Jag tog min bok ur väskan.
Jag gick och satte mig i fönsterkarmen och tittade ut genom fönstret och tittade på när min bästis gick för att fixa ihop mitt förhållande.
****
Kapitel 12 allihopa.
Gillade ni kapitlet?
~Rösta
Vill ni att jag ska förbättra något?
~Kommentera
Nu blev det bara Gias perspektiv och ett ganska kort kapitel men men.....
Är på semester i Serbien just nu så har inte så mycket tid till att skriva men jag försöker mitt bästa.
Hejdå alla mina meloner!
YOU ARE READING
The Perfect Guy (The Fooo Fanfiction)
FanfictionGia flyttar till Stockholm av en speciell anledning. Hon vill slippa all mobbning och leva ett normalt liv.Men blir det verkligen ett normalt liv när drottningen av mobbning kommer tillbaka? Hon träffar den perfekta killen men som alltid kommer Lisa...