Är du säker på att det är MIG du gillar?

196 6 3
                                    

Tidigare:

*I studion*

Gia stod vid Ogge och Ogge hade handen runt henne.

Hade inte hon en pojkvän? Det var väl inte Ogge?!

-Ska vi börja då? frågade Oscar

-Yazzz! skrek Ogge och smekte Gia på kinden innan han gick iväg.

Hon vände sig om och tittade på mig och log nöjt.

*****

Felix's P.O.V

Repningen var precis slut och jag skulle hem när jag såg hur Gia kom med kaffe åt Ogge och de kysstes.

Det gjorde ont att se hur bra de har det som par. Jag och Lisa har det lite stelt eftersom att hon tror att jag är kär i  Gia och inte i henne... som att det skulle hända!

Jag säger att det inte är sant men det hade varit bra om hon lyssnade också...

Jag gick mot bussen.

När jag satte mig på bussen var där ett fan som satt bredvid och typ inte kunde andas när jag satte mig bredvid henne.

Jag skulle hem till Lisa.

Jag måste snacka med henne. Hon vägrar att svara när jag ringer. Hon tror att jag är otrogen!

Jag knackade på.

När hon öppnade dörren fastnade min blick på hennes fina blåa ögon och perfekta ögonbryn.

Jag gick in och tog av mig ytterkläderna.

-Mamma och pappa är inte hemma så vad vill du göra? frågade hon och smilade.

Jag älskade hennes smile. Så sjukt gulligt.

Jag lutade mig fram och kysste henne.

Vi gick och satte oss i soffan och satte på filmen.

Hon lutade sitt huvud mot min axel jag vände mig och tittade på henne.

Jag smekte hennes kind och drog mina fingrar genom hennes hår. Jag lutade mig fram och kysste henne. Hon besvarade kyssen.

Yes! Hon är inte arg på mig.

Gia's P.O.V

Jag satt med Ogge på soffan och mös. När filmen var slut sa han att han var tvungen att gå så vi sa hejdå och så gick han.

Jag gick in på badrummet borstade tänderna och satte på mig pyjamas och la mig i sängen.

Jag tog fram mobilen läste lite på Wattpad och somnade.

*Nästa morgon*

Väckarklockan ringde men det struntade jag i och låg kvar i sängen. Jag somnade om och vaknade inte förrän vid typ halv åtta och skolan började åtta.

Jag hoppade upp ur sängen och slängde på mig lite kläder och sprang in i mitt badrum.

Jag tog lite foundation (stav)

och mascara. Drog på en linje eyeliner och rosch och sprang ner. Jag sprang genom köket tog en macka och yoghurt. Jag tog på mig mina skor och min jacka och sprang ut.

Jag missade bussen precis så jag satt där och väntade i 10 minuter till.

När jag hade satt mig på bussen märkte jag att jag satt mig bredvid Felix.

Jag tittade åt andra hållet så att han inte skulle se att det var jag.

-Du.. förlåt

-Det hjälper inte Felix...

-Vad vill du att jag ska göra då?frågade han

-Jag vill inte att du ska göra något. Du förstörde vår vänskap och det kommer att ta lång tid innan vi kommer ens kunna vara nära till att bli vänner, svarade jag.

-Ett exempel... Ogge... Det tog mig 5 år att komma över det...

Bussen stannade och jag klev av.

Precis innan jag hann gå in kände jag en hand på min axel.

Jag vände mig om. Där stod Felix.

Innan jag visste ordet av hade Felix sina läppar mot mina.

Jag puttade bort honom.

-Vad håller du på med?! sa jag och drog upp armen i luften och bitchslapa honom det hårdaste jag kunde.

Jag märkte att alla hade lagt fokus på oss men jag brydde mig inte jag bara gick därifrån.

Jag gick in på första lektionen som var Geografi.

*Slutet av skoldagen*

Äntligen ringde klockan ut. Alla sprang ut genom dörren. Fast jag gick lite lugnare. Jag gick till mitt skåp tog ut alla mina böcker jag behövde till mina läxor.

Jag tog bussen hem och satte mig och började göra mina läxor.

Jag var nästan färdig med min sista läxa som var matteläxa när det knackade på dörren.

Jag gick och öppnade. Där stod Ogge och tittade på mig med en sur min.

-Hej, sa jag och lutade mig fram för att kyssa honom men han puttade bort mig.

-Försök inte,  sa han surt.

-Kom igen, babe vad har hänt? frågade jag oroligt.

-Kalla mig inte för babe. Det är inte mig du vill vara ihop med. Du försökte bara göra Felix avundsjuk och bli ihop med mig och så fort du fick chansen kysser du honom!

-Va?! Nej! Det är inte alls sant!!

-Nehe, så hur förklarar du det här då?

Han tog fram sin mobil och visade en video på instagram när jag och Felix kysser varandra.

-Be henne om den riktiga versionen. Jag puttade bort honom! Skrek åt honom och bitchslapa honom!

-Yeah, sure, sa han och himlade med ögonen. Forsätt du att ljuga så går det jättbra, sa han och gick ut igen.

*******

Så... Kapitel 10 nu då... det går snabbt... Det kommer att komma en del 2 på detta kapitel där vi får reda hur det blir med Felix förhållande nu när han var otrogen.

Sitter just nu i bilen med min bästa bästa bff syster, Gia.

Följ henne gärna på Wattpad: @GeorgiaRudberg. Läs också hennes böcker: Dumbstruck, SummerLove, Fall in love och Har jag något val. Så då har ni lite boktips också.

Det är även henne boken handlar om.

Ska försöka att skriva kapitel varje dag nu i typ tre till fyra dagar kanske mer.

Reser nu på måndag så jag kommer att ha mycket tid på mig...

Hejdå alla mina meloner! (Älskar melon)

The Perfect Guy (The Fooo Fanfiction)Where stories live. Discover now