Tidigare:
Gia's P.O.V
Han tog fram sin mobil och visade en video på instagram när jag och Felix kysser varandra.
-Be henne om den riktiga versionen. Jag puttade bort honom! Skrek åt honom och bitchslapa honom!
-Yeah, sure, sa han och himlade med ögonen. Forsätt du att ljuga så går det jättbra, sa han och gick ut igen.
*******
Felix's P.O.V
Jag fattar inte varför jag kysste Gia. Jag kunde ju lika gärna kysst Lisa.
Oh, shit! Lisa! Vad ska jag göra om hon får reda på det?
Det gör hon väl inte?
Det ringde på dörren. Jag gick för att öppna. Jag tittade ut genom fönstret och såg att det var Lisa. Oh, no! Snälla sig att hon inte vet... Snälla...
Jag öppnade dörren.
-Hej älskling, kom in.... Sa jag tveksamt
-Jag är inte här för att spendera kvällen här som vanligt... Började hon lugnt.
-Jag vill bara veta om det är mig du gillar... Jag menar du går runt och glor på Gia hela tiden. Tittar med avund på Ogge när han kysser henne och nu det här. Sa hon och tog fram mobilen.
Det var en video på Instagram när jag kysser Gia. Den som la ut den där videon ska få se!
-Ehm... Lisa... Jag gillar dig jättemycket. Jag vet inte vad som flög i mig... Jag är inte kär i Gia! Jag är kär i dig!
-Felix, hur ska jag veta att det du säger är sant? frågade hon med gråt i halsen.
-För att det är det! sa jag.
-Bevisa det då! Innan dess finns där inget mer än vänskap mellan oss, sa hon gråtandes.
-Menar du att du gör slut?
-Ja, jag kommer alltid att vara kär i dig men till dess att du har bevisat att det är mig du är kär i kommer det inte vara något mer än vänskap mellan oss, sa hon.
Hon gick bort från dörren tittade åt mitt håll en gång till innan hon gick därifrån.
-Lisa! Vänta! skrek jag efter henne.
Hon tittade bak på mig med en frågande blick. Jag tog tag i hennes huvud och kysste henne.
Hon puttade bort mig precis som Gia hade gjort.
-Felix, det är inget mellan oss, sa hon och gick iväg.
Vad har jag gjort?!
Gia's P.O.V
Varför tror inte Ogge på mig? Det var ju det som hände. Varför ska folk alltid ändra saker så att det ser annorlunda ut än vad det egentligen var?
Jag hade ringt Ogge typ tusen gånger.
Jag blev inte så förvånad när han inte svarade så jag ringde min gamla bästis Emilia.
-Hej, vem är det?
-Hej, det är jag Gia... sa jag lite tyst.
-Gia?! Allvar?! Omg!! Du fattar inte hur mycket jag har saknat dig! Jag har försökt kika dig jättelänge men du svarar inte.
-Nej, jag har inte kvar kik... Skulle du kunna komma upp på lovet? Måste verkligen snacka med dig jag behöver hjälp.... sa jag med gråt i halsen.
-Det är klart jag kommer upp... Är det brottom jag kan ta ledigt och komma redan till helgen...
-Det är hyfsat brottom men du ska inte behöva ta ledigt pågrund av mig.
-Jo, det är klart att jag gör... jag är redan färdig med allt jag borde vara färdig med innan lovet. Jag kommer på torsdag...
-Det skulle vara jättesnällt, tack. sa jag lugnt.
-Allt för dig sis! sa hon.
-Ses vi på torsdag då?
-Ja, ses, sa hon och lade på.
****
Andra delen på Är du säker på att det är MIG du gillar?
Hoppas ni gillade kapitlet. Isåfall:
~Rösta
Vill ni att jag ska förbättra något så:
~Kommentera
Sitter just nu med min kusin i Serbien i sängen. Mycket socialt....
Nämen ja... ska försöka göra nästa kapitel så fort så möjligt.
Hejdå, alla mina Meloner!
YOU ARE READING
The Perfect Guy (The Fooo Fanfiction)
FanfictionGia flyttar till Stockholm av en speciell anledning. Hon vill slippa all mobbning och leva ett normalt liv.Men blir det verkligen ett normalt liv när drottningen av mobbning kommer tillbaka? Hon träffar den perfekta killen men som alltid kommer Lisa...