5 | DURUŞMA

52 23 4
                                    

O Günden sonra yaklaşık bir ay hiçbir gariplik olmadı. Bir ay sonunda saat beş, beş-buçuk gibiydi ki bir haber aldım. Silahın sahibi bulunmuş. Bir kanunsuzun işiymiş dendiğinde çok şaşırmıştım. Davasını da hemen ben üstlendim. Tabi ki aleyhine... İstediği zaman istediği kişiyi öldüremezdi. Duruşma günü geldiğinde elimde çok bilgi yoktu ama elde edebileceğimi düşünüyordum. Kanunsuz olduğu için avukatı yoktu. Ben ise ona sorular sorarak hakimin kararını vermesini sağlayacağım. Tabii ki haksız olduğu konular hakkında...

"Peki, o gece oraya neden gittiniz? Kanunsuzların mekanlara girdiği pek görülmez."

"Hiç içeri girmedim. Ara sokakta oldu olay..."

"Kadın içerdeymiş. Neden dışarı çıksın?"

"Bilmiyorum. Beni öldürmeye çalıştı."

"Biliyorsunuz ki halktan biri kanunsuzların suçlarını beğenmezse öldürebiliyor. Siz bu yüzden hapiste değilsiniz. Bizim yerimize halk karar veriyor hak edip etmediğinizi... Sizin suçlarınızı çok kötü bulmuş olabilir."

"Suçluyum diye beni öldürme hakkına sahip olabilir ama ben de kurtulmak isteyebilirim." Haklıydı.

"Peki zaten yaşadığınız söylenemez. Eviniz veya kalacak hiçbir şeyiniz yok. Kendinizi koruyacak silahınız yok. Hakikaten silahınız yoksa nasıl buldular sizi?"

"Silahtaki parmak iziyle..." Bunu unuttuğum için kendime kızıyorum.

"Diğer kanunsuzu niye öldürdünüz?"

"Ben öldürmedim."

"O zaman kim öldürdü?" Başını aşağıya eğdi. "Söylerseniz puanınızı düşüreceğiz."

"Bilmiyorum. Kimin öldürdüğünü bilmiyorum. Ayrıca aynı silahın kurşunları olmadığını anlayamadıysanız teşkilatınızı gözden geçirmenizi tavsiye ederim." Şoka uğramış olsam da bozuntuya vermedim.

"Peki itiraf ediyor musunuz?"

"Evet..." İtiraf ettiği ve bildiklerini anlattığı için puanından düşürülecekti. Puan onların suçluluk derecesini belirliyor. Benim hiç puanım olmadığı için avukat olmama karar verildi. Sıfır puanı olanlar avukat, polis ve doktor olabiliyorlar. Kriterlerim değerlendiğinde avukatlığa layık görüldüm. Bu güzel bir şeydi. Duruşma bittiğinde girdiği puanda daha düşük bir puan ile çıkmış olması sinirimi bozuyordu. Tabi ki teşkilat hemen ikinci kişinin kimliğini araştırmaya başladı.

KÜLKEDİSİ | SONSUZ KİTAPHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin