Rumah
Beberapa Minggu Kemudian
Jennie mencari Taehyung di serata rumah,rumah besar weii agak2 la.Boleh buat tawaf tu(gurau).Akhirnya susuk tubuh yang dicari ada di taman belakang rumah mereka.
Jennie-"Taehyung?"-duduk di sebelah Taehyung
Taehyung-"Wae?"-memandang Jennie.
Jennie-"Ko buat apa duduk kat taman ni?"-melihat bunga2 yang ada didepannya.
Taehyung-"Tengah masak kat sini,kenapa?"-perli
Jennie-"Main2 la ko ni"-cubit peha Taehyung.
Taehyung-"Sakit la(menggosok[?]pehanya).Ko tu ha,tanya soalan bodoh kat aku dah kenapa.Of course la ambil angin kat luar ni."
Jennie-"mianhae...hmm..Tae? Aku nak cakap something ni"-pandang kearah Taehyung.
Taehyung-"Ok..tanya jelah"-menunggu soalan Jennie.
Jennie-"Hmm...Kenapa ko tak bagi aku pergi sekolah lagi? Macam mana keadaan pengetua and ayah Hyura? Bila aku dapat jumpa Harabeoji di New Zealand?"-banyaknya laa soalan dia.
Dah lama Jennie mahu menanyakan semua soalan tu pada Taehyung sebelum keluar hospital lagi.
Taehyung memegang tangan Jennie.Lama dia tenung mata Jennie.Jennie mula resah,takut kalau Taehyung marah.
Taehyung-"Aku tak nak ko sekolah lagi sebab aku tak suka bila ko kena buli.Pasal pengetua dan ayah Hyura tu ko tak payah risau,aku dah suruh pembantu aku hantar diorang pergi hospital haritu,and aku tak kisah kalau ko nak pergi jumpa Harabeoji di New Zealand."-terus mengusap kepala Jennie dan terus bangun dari bangku yang didudukinya tadi.
Jennie bangun dan terus memeluk belakang Taehyung.Taehyung terkejut,dia mula memusingkan badannya untuk melihat Jennie.
Taehyung-"Wae...waeyo Jennie? Kenapa peluk aku?"-gagap sebab terkejut or malu..entah laa.
Jennie-"Aku tau ko sayang aku...jadi tolonglah jangan buat lagi benda macam tu Taehyung...aku tak nak ko seksa orang lain semata-mata untuk membalas perbuatan diorang terhadap aku."-berkaca-kaca mata Jennie.
Taehyung-"Untuk ko aku tak akan buat lagi semua tu,tapi ko kena janji dengan aku"-Taehyung membongkok sedikit untuk menyamakan ketinggiannya dengan Jennie.
Jennie-"Ap..apa di...dia?"-gagap,muka diorang hanya beberapa inci saja.
Setiap kali Taehyung beri jawapan pada Jennie dia mula mendekatkan mukanya pada Jennie.Tapi Jennie mengundur sedikit demi sedikit.Terkebil-kebil mata Jennie.
Taehyung-"Janji yang ko tak akan sakitkan hati aku.Janji yang ko akan ada untuk aku.Janji dengan aku yang ko akan sayangkan aku seadanya.Dan..."-menarik pinggang ramping Jennie supaya mereka lebih dekat.
Tersentak Jennie,dia dapat rasa nafas Taehyung berada di telinganya.
Taehyung-"Dan aku tak nak ko panggil 'ko aku' lagi."-berbisik di telinga Jennie
Jennie-"Ta..tapi ke..kenapa pula?"-jantung Jennie mula laju bila Taehyung mencium bibirnya dan dilepaskan.Taehyung memandang mata Jennie.
Taehyung-"Sebab 'saya' dah mula jatuh cinta pada 'awak' sejak saya selamatkan 'awak' di depan kedai suatu masa dulu"-tersenyum.
Jennie terkejut dengan kata2 Taehyung.'Taehyung ingat aku sapa? Tapi sejak bila dia perasan? Tak kan la...dalam bilik haritu?..'-bisik hati Jennie.Jennie terus menolak Taehyung supaya ada jarak antara mereka.Sesak nafas sebab rapat sangat.
YOU ARE READING
Mafia Boss VS Bad Girl [S1 ✔]
FanfictionJennie Kim gadis berumur 16 tahun berasal dari New Zealand...bertemu pula dengan seorang Mafia iaitu Kim Taehyung yang ego dan panas baran. Mereka harus bertunang dan perlu tinggal bersama. Adakah Jennie mampu melembutkan hati seorang 'Mafia'? Mula...