||Half Of My Soul||

3.4K 197 3
                                    

Skip

Taehyung Pov

Hari ini,sekali lagi aku dan Jennie berpisah.Bukan putus cinta tapi berpisah sebab Jennie masih ada 2 tahun lagi kontrak bersama syarikat rakaman di Australia.

Bukan aku tak boleh nak ikut dia kesana,ikutkan hati dan duit boleh je aku pergi.Tapi Jimin tak bagi,sebab aku dah mula bekerja dengan dia sejak aku berhenti jadi mafia.

'Budak2 suruhan' aku tu,dah lama berhenti kerja.Tak tahu la dia orang kerja apa sekarang ni.

End Pov

Airport

Sebaik sahaja tiba di airport,pintu mereka mula dibuka.Taehyung memegang tangan Jennie.Ramai fans Jennie dan Taehyung yang berada disitu.Taehyung pun ada fans sejak sidang media semalam.


Fans mereka menggelar Jennie dan Taehyung sebagai 'Taennie Couple'.

Keadaan di airport sangat sesak.Pengawal menjaga kawasan itu dengan 'ketat' supaya perkara buruk tidak berlaku.

Fans 1-"Wahhh Taehyung pegang tangan Jennie!!!"-menjerit.

Fans lain juga menjerit apabila Taehyung tersenyum.Jennie juga senyum kerana malu.Mereka berdua hanya berjalan dengan cepat.

Sesampai di pintu masuk untuk 'berlepas' ((author tak pernah pergi airport,serious tak pernah)).Taehyung melepaskan tangan Jennie.Fans yang berada disitu mula mengambil gambar mereka,video dan sebagainya.

Jennie-"Chagi pergi dulu"-memandang Taehyung.

Taehyung-"Jaga diri,jaga hati,jaga mata,jaga semuanya."-mengusap pipi Jennie.

Fans jadi gila bila melihat 'drama free' yang dibuat oleh Taehyung dan Jennie.

Jennie memeluk Taehyung.Taehyung membalas pelukan Jennie.Dia melangkah pergi meninggalkan Taehyung.

Jennie-"I Love You 'Mafia'!!!"-melambai tangan pada Taehyung.

Taehyung hanya tergelak kecil.Fans juga tertawa melihat 'drama' mereka berdua.

Skip

6 bulan kemudian

Syarikat Rakaman J.M.E

Jimin-"Jom pergi makan"-mengetuk meja Taehyung.

Taehyung-"Wait...and...done.Dah jom"-menutup PC.

Jimin-"Banyak sangat ke kerja kau tu"-memandang Taehyung.

Taehyung-"Banyak sangat.Sebab boss 'pendek' aku tu yang bagi sebagai denda aku datang lambat harini."-nada selamba

Jimin-"Hahaha mianhae.Aku kena adil dengan pekerja-pekerja aku.Lain kali jangan datang lambat."-menepuk bahu Taehyung.

Taehyung-"Dah jom,aku lapar ni"-memegang perutnya.

Skip

Cafe' J.M.E

Jimin-"Kau ok tak ni?"-meminum air.

Taehyung-"Entahlah...aku asyik rasa tak sedap hati sejak Jennie balik Australia."-memandang Jimin.

Jimin-"Kau tak payah risau,dia mesti ok punya."

Taehyung-"Hurmm..yelah."

Jimin-"Kau...sayang Jennie tak?"

Taehyung-"Gila tak sayang,sayanglah.Asal kau tanya macam tu.Kau suka dia ke?! Kau jangan buat hal Jimin,ingat sikit dekat Hyung Jae dengan Rose' lagi2 aku ni."-memandang Jimin dengan serious

Mafia Boss VS Bad Girl [S1 ✔]Where stories live. Discover now