||Goodbye? part2||

4K 239 14
                                    

Dalam Kereta Taehyung

Jennie-"Taehyung?"-nada perlahan

Taehyung-"Dae?"-masih memandu

Jennie-"....tak ada apalah..."-memandang keluar tingkap

Taehyung-"Aku tahu yang kau nak cakap sesuatu,tapi tak apa.Ambillah banyak mana masa yang kau perlukan."-memandang Jennie sekilas(?)

Skip

Taehyung memandang Jennie yang sudah pun tertidur di seat(?) sebelah pemandu.Hatinya pedih melihat Jennie yang bersedih tentang kematian 'abang-abangnya' walaupun bukan abang kandung.Tapi mereka berdualah yang membantu Jennie dan menjaganya selama 5 tahun.

Taehyung-"Kalaulah aku tak suruh dia orang tinggalkan kau...,kalaulah aku tak ugut dia orang untuk bunuh kau...,semua ni tak akan berlaku...,mianhae Jennie...,kalau kau tahu puncanya semua dari aku,kau mesti makin bencikan aku...kan?"-mengusap-ngusap rambut Jennie.

Air mata Taehyung mula jatuh,tidak dapat ditahan rasa serba salahnya pada Jennie.Kerana ego dan cemburu Jennie yang jadi mangsa.

Jennie-"Hmmm~~ kita dah sampai ke?"-mamai

Taehyung-"Dah sampai lama"-cepat2 mengelap air matanya.

Jennie-"Kenapa tak kejut?"-nada perlahan

Taehyung-"Aku dah kejutkan...tapi kau tu tidur 'mati' pula"-Taehyung terus menutup mulutnya.Tak sengaja menyebut perkataan MATI didepan Jennie.

Muka Jennie mula berubah.Serba salah? Ya masih lagi rasa seperti itu.Jennie menahan air matanya dan terus keluar dari kereta.

Taehyung hanya terpaku,dia betul2 tak sengaja menyebut perkataan MATI di depan Jennie.

Skip

Rumah Taehyung(8:00p.m)

Taehyung berada di dapur,hanya dia saja yang makan ketika itu,Jennie? Dia tak ada selera untuk makan.Sebaik saja habis makan Taehyung pergi ke ruang tamu.

Taehyung-"Tengok tv la jawabnya...,haishh"-mengeluh.

Taehyung duduk berdepan dengan TV.Tangannya mula menekan alat kawalan jauh.

Taehyung-"Berita pun beritalah"-nada perlahan

Berita tergempar,dua rappers terkenal Australia,asal dari Korea telah mati dibunuh pada pagi tadi di Hotel ****.Dikatakan mereka mati disebabkan oleh seorang gadis bernama Lee Hyura.Lee Hyura tertuduh atas kesalahannya yang telah membunuh dua orang artis tersebut.Lee Hyura akan dihukum gantung sampai mati.Syarikat Rakaman J.M.E telah membatalkan 'comeback' mereka.Yang menjadi tanda tanya kepada semua orang,dimanakah Jennie dan siapa gadis yang berada ditempat kejadi--.(bedallah beritanya)

Taehyung terus menutup tv sebaik saja terdengar bunyi tangisan di belakangnya.

Taehyung-"Jen..Jennie...sejak bila kau ada kat sini? Bukan kau kat bilik ke?"-menoleh dan terus berdiri.

Jennie-"Tae...hikss....."-semakin deras air matanya.Jennie mula menunduk.

Taehyung pergi kearah Jennie dan memeluk erat tubuh Jennie.Dia tahu Jennie masih tidak dapat menerima apa yang dah terjadi.Taehyung hanya membiarkan bajunya basah disebabkan air mata Jennie.

Taehyung-"Menangislah Jennie...menangislah sepuas-puasnya.Kalau kau rasa menangis dapat melegakan hati kau...teruskan saja.Aku akan sentiasa ada untuk kau."-mencium dahi Jennie

Mafia Boss VS Bad Girl [S1 ✔]Where stories live. Discover now