||Enemy Fall In Love?||

5.6K 369 29
                                    

Di Bilik

Jennie berbaring di katilnya dan memandang syiling.Dia rindukan harabeojinya di New Zealand.Berkaca-kaca matanya menahan air mata dari jatuh(bedal la).

Kata2 Taehyung masih terngiang-ngiang di kepalanya.

*flashback*

Taehyung menarik tangan Jennie ke taman belakang supaya perbualan mereka tidak didengari oleh Encik Park dan Jimin.

"Aku nak tanya ko ni?"-Taehyung

"Apa dia?"-Jennie

"Kenapa ko terima untuk jadi tunang aku ha?"-Taehyung

"Kalau aku tau orang tu ko tak adanya aku nak terima.Aku terima pun sebab harabeoji aku.Aku tak nak hampakan dia.Lagi pun kita ni tunang je.Belum kahwin lagi.Kalau dah kahwin nnti jangan harap aku nak bermesra dengan ko"-Jennie dengan muka selamba.

Taehyung hanya terdiam dengan kata2 Jennie.Tak sangka Taehyung yang handsome ni pun Jennie tak nak.Jennie hanya tayangkan muka selamba dia.

Tapi Jennie tak perasaan yang
Taehyung hanya memerhatikan mukanya dari tadi lagi.'Cantik juga dia ni.Muka je cantik tak guna juga kalau perangai macam hanat.hmm sayangnya'-bisik hati Taehyung.

Entah kenapa perasaannya jadi lain terhadap Jennie.Perasaan yang tak terungkap dengan kata2(ecehh ayat😂).

"Yahh!! Asal ko tenung aku macam tu. Aku tau laa aku ni cantik."-Jennie menepuk tangan depan muka Taehyung.Terkejut dia dibuatnya(tau kan macam mana)

"Aku tenung ko? Tak payah perasan sangat la wahai Cik Jennie Kim. Dari aku tenung muka ko baik aku tenung muka bibik. Dia lagi CANTIK dari ko"-Taehyung tersenyum dan terus tinggalkan Jennie.

Sebelum Taehyung melepasinya.Jennie terlebih dahulu menarik tangan Taehyung.Mereka bertentang mata.Jantung Taehyung makin laju bila Jennie mendekatkan wajahnya dan....

"ARGHHHHH!!!!! JENNIE KO NAK LARI KE MANA HA?!"-Taehyung terjingkit-jingkit(betulkan) kerana kakinya dipijak oleh Jennie.

Jennie melarikan diri.Sebelum masuk ke dalam rumah dia sempat tergelak dan menjelir lidah pada Taehyung yang kesakitan.Tu la lain kali mulut tu jaga sikit.Padan muka.

*End Flashback*

Skip

Makan malam

Jennie duduk di sebelah Jimin.Taehyung menempatkan dirinya di depan Jennie.Taehyung masih berdendam dengan kejadian petang tadi.

Mereka bertentang mata seperti ingin memakan 1 sama lain.Jimin yang berada disitu hanya jadi pemerhati.Tak berani dia menegur.

Karang tak pasal2 dia yang kena marah.Ketegangan tu berakhir apabila Encik Park memecahkan kesunyian(betul enn ayatnya).

"Jadi Jennie bila kamu mahu mula bersekolah?"-Encik Park memandang Jennie.Taehyung terkejut dengan apa yang baru dia dengar.

"Nanti saya fikirkan...ye appa"-Jennie

"Sekolah? Bukan umur Jennie dah 18 tahun ke? Atau dia sambung belajar di kolej?"tanya Taehyung.

"18? Sapa yang cakap kat kamu yang umur Jennie ni 18.Umur dia 16 tahun.Tu sebab kamu cuma tunang dahulu."-Encik Park.

"16 tahun? Mudanya awak Jennie.Muka awak nampak lebih matang dari umur.Cantik pula tu."-puji Jimin.membahang muka Jennie bila dipuji.tapi sayang sebab Jimin dah ada yeochin.

Jennie dapat tau pun sebab dia ternampak yang Jimin mencium dahi seorang gadis.namanya apa ya? Park Chaeyong? Ha ye Park Chaeyong a.k.a Rose'.Ketika Jennie mahu melarikan diri dari Taehyung.

Mafia Boss VS Bad Girl [S1 ✔]Where stories live. Discover now