Rumah Taehyung
((Waktu ketika Taehyung tiada di rumah))
Jennie berada di dapur untuk menyiapkan sarapan.Dia melihat jam dinding yang berada di dapur.
Jennie-"Pukul berapa Taehyung keluar ye?"-menuang air susu ke dalam gelas.
Jennie berjalan kearah meja makan yang terdapat roti bakar dan juga segelas susu.
Sehabis saja memakan roti bakar,Jennie ingin meletakkan pinggan itu di sink,gelas yang berisi susu pula diminum sambil berjalan kearah sink dan....
P/s-:sink berada di belakang Jennie.
Prushhh!!
Taehyung-"JENNIE!!"-mengelap mukanya yang terkena susu.
Jennie-"Pfttt...hahahaha....tu lah siapa suruh duduk kat situ...dah macam hantu.Tak pasal2 kena sembur dengan air susu."-menghabiskan sisa ketawa apabila melihat muka Taehyung yang terkena susu.
Taehyung-"Eee~~ entah gosok gigi ke tak? Busuk!!"-membasuh mukanya di sink.
Jennie-"Saya dah mandilah!"-nada geram
'Siapa suruh nak kenakan aku,padan muka dia sendiri yang kena.'-bisik hati Jennie.
Jennie-"Bila oppa balik,chagi tak perasan pun"-mengelap wajah Taehyung dengan tisu.
Taehyung-"Dah dia sibuk sangat makan.Macam mana nak perasan"-konon merajuk.
Jennie-"Alolo~~merajuk pula dia~~ mianhae~~"-mencubit pipi Taehyung.
Taehyung-"Appo~~♡"-memuncungkan bibirnya.
Jennie-"Kat mana?"-blur
Taehyung menunjuk kearah bibirnya.Nak minta kiss lah tu.
Jennie menjentik dahi Taehyung.
Jennie-"Jangan nak mengada sangat ye.Chagi nak tanya ni,oppa pergi mana...awal pagi lagi dah keluar"-memandang wajah Taehyung dengan serious.
Taehyung-"A..hmm..hurmm...op...oppa pergi...pergi...nantilah oppa cerita kat chagi"-meninggalkan Jennie yang masih berada di dapur.
Jennie-"Apahal pula si Alien ni.Mesti ada yang tak kena."-nada perlahan.
Skip
Tengahari
Taehyung Pov
Aku berjalan menuruni(?) tangga.Aku melihat susuk tubuh Jennie yang sedang mendengar lagu di headphone(?) nya.
Berat hati aku untuk melepaskan Jennie sekali lagi.Lagi sakit hati aku apabila dia perlu ke penjara.
Fikiran aku buntu,kalau Jennie tidak mahu ke sidang media bagaimana?Tapi aku harus mencuba juga.
Aku berjalan kearah Jennie.Headphone dikepalanya masih tidak dilepaskannya(?).Matanya tertutup,menghayati lagu tersebut.Aku memeluk Jennie dari belakang,muka aku dibenamkan(?) ke lehernya.
Jennie-"Oppa?!"-Jennie terkejut apabila aku memeluknya.
Taehyung-"Duduk diam2.Sekejap je"-aku masih lagi tidak melepaskan pelukanku.
Jennie-"Kenapa ni? Ada masalah ke?"-menanggalkan(?) Headphone nya.
Taehyung-"Ani~~~ Saja nak lepaskan rindu"-aku mencium pipi Jennie dan melepaskan pelukanku.
YOU ARE READING
Mafia Boss VS Bad Girl [S1 ✔]
FanficJennie Kim gadis berumur 16 tahun berasal dari New Zealand...bertemu pula dengan seorang Mafia iaitu Kim Taehyung yang ego dan panas baran. Mereka harus bertunang dan perlu tinggal bersama. Adakah Jennie mampu melembutkan hati seorang 'Mafia'? Mula...