ILH {5}

545 31 29
                                    

______________________________________

"So... Sehun ah.... Maafkan hyung eo"
"Geundae...Hun perlukan masa... Jadi buat masa ni... Jangan dekat dengan Hun."
"Dah... Rest... Aku keluar dulu"
______________________________________

-3 bulan kemudian-

Seperti pagi2 yang biasa, mereka semua menikmati sarapan mereka dengan kecoh. Suho menyuruh pasangan ChanBaek itu untuk senyap, namun diendahkan, poor our leader.

"Chanyeol ah... So macam mana berlakon? Ok" soal Kris.

"Bolehla... Tapi sepanjang Chan kat China tu... Rasa macam ada Yang kurang je" ujar Chanyeol sambil melirik ke arah sehun. Namun di mata chen, chanyeol sedang melihat ke arah Kai, semenya. Serentak itu kepala Chanyeol di baling dengan Chen.

"Kyaaa! Wea?" Chanyeol memegang kepalanya.

"Kau jangan nak melebih ye park ssi" Chen mendengus.

"Kenapa pula? Ooh... I got it... Hehehe" Chanyeol bangun dan berjalan ke arah Kai Yang kini mulutnya penuh dengan makanan.

"W...wea?" Kai cuba menelan makanan di dalam mulutnya, mengakibatkan pipinya tembam.(😆😆)

Chanyeol memegang pipi tembam itu sambil tersenyum kemudian dia bergerak ke telinga Kai dan membisikan sesuatu, tiba2 sehun terus bangun dan berlari ke arah bilik air sambil di ikuti oleh Xiumin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Chanyeol memegang pipi tembam itu sambil tersenyum kemudian dia bergerak ke telinga Kai dan membisikan sesuatu, tiba2 sehun terus bangun dan berlari ke arah bilik air sambil di ikuti oleh Xiumin. Chanyeol terus melepaskan Kai Yang sedang memerah mukanya dan mengikuti sehun dari belakang.

"Hoek.... Hoek..."

"Sehunna... Kita pergi klinik eo" ujar xiumin.

"Kenapa dengan dia?" Soal Chanyeol.

"Tak tahu Chan... Dah 3 hari dia macam ni"

"Wait, what?! 3 hari?!" Soal chanyeol terkejut dan mendapat anggukan dari xiumin. Tidak lama kemudian sehun keluar dari bilik air dengan wajah Yang pucat, chanyeol terus berjalan ke arah sehun Dan memegang kedua dua tangan sehun, dan memeriksa suhu badan milik sehun.

"Kita pergi klinik"

"Shiroe hyung."

"OH SEHUN! Kita pergi klinik and make some medical check up, not more than that!" Chanyeol sikit menjerit kepada sehun dan menyebabkn sehun terkejut. Tubuh sehun kini sudah berada dalam gendongan chanyeol, sehun Yang terkejut dan takut dalam masa Yang sama terus memeluk leher chanyeol untuk mengelak dirinya dari jatuh. Chanyeol berjalan di ruang dapur sambil mendukung sehun. Kesemua ahli EXO melihat mereka pelik. Pipi putih sehun sudah mulai memerah, sebaik sahaja tiba di ruang tamu chanyeol mendudukan sehun di atas sofa.

"Kau tunggu sini kejap" ujar Chanyeol dan terus berlari ke biliknya. Lima minit kemudian chanyeol turun dengan wajahnya sudah ditutupi dengan mask, cermin mata dan topi. Di tangan kanannya, ialah mask, cermin mata dan topi milik sehun berserta dengan jaket.

𝑰 𝑳𝒐𝒗𝒆 𝑯𝒊𝒎! ♥ [COMPLETE ] Where stories live. Discover now