{CHANYEOL POV}
Patutkah Aku hanya mengalah? Is that the best way? Tak boleh Chanyeol! Aku kena kuat, for SeHun, for this baby. Tapi apa yang eomma dan abeoji Akan cakap nanti. Aku lihat Sehun Yang sedang berbaring di sebelah. Malam masih muda namun badadari Aku sudah mengantuk, comel sangat. Biarlah dia tidur, penat agaknya seharian kami melakukan aktiviti EXO. Aku membaringkan diri Aku di sebelahnya, terus menghirup aroma wangi strawberry dari badannya.
{CHANYEOL POV END}
Ketika chanyeol sedang terus menerus melihat wajah Sehun, panggilan telefon dari Kasper telah mengejutkanya.
"Igeo wea?" Ujar Chanyeol kesal ke arah Kasper di hujung talian.
"Haish... Apa tidak terus nak marah. Kau kenapa?" Seru Kasper ketawa.
"You disturbing me looking at my beautiful angel Kasper" lirih chanyeol kini sudah berdiri di hadapan tingkap melihat terangnya bulan🌕.
"Arasoe... Mianhei, tapi Aku telefon kau ni nak ajak datang umah Tae Woo, dia nak buat parti malam ni" ajak Kasper.
"And what?"
"Come on dude, be our amazing DJ!" Tiba2 muncul suara Tae Woo.
"Hahahah, arasoe... 20 minit lagi Aku sampai." Putus chanyeol.
"Yeah! That's our man!"
Perlahan lahan Chanyeol mengambil jaketnya, rambut merahnya ditata rapi, (mungkin). Telefon bimbit diletakkan ke dalam poket seluar Dan kunci kereta Mercedes Benz G65 dicapai. Sebelum dia keluar, dahi sehun dikucup lembut.
"Aku keluar kejap, tak akan lama" bisik chanyeol ke telinga sehun kemudian dia berlalu keluar.
ChanYeol berhenti di tangga, riuh rendah di ruang tamu menyapa telinganya. Dia mengeluh, pastinya susah untuk dia keluar sekarang.
"Kyaa! Kau main tipu! Kai! Ganti balik Aku punya duit sekarang!" -Tao-
"Shiroe! Sape suruh kau lalai? Padan muka lah" -kai-
"ChanYeol, kau nak pergi mana?" Soal Suho saat melihat chanyeol terus berjalan ke pintu utama dorm sambil bersiul, mengabaikn mereka.
"Keluar sekejap" ujar Chanyeol.
"Eodi?" Soal Kris pula.
"Rumah Tae Woo... Bye" ujar Chanyeol mengangkat sebelah tanganya dan berlalu keluar menuju ke rumah Tae Woo dengan kereta kesayangan.
"Dia tinggalkan sehun? Alone? Waktu ni?" Gumam Xiumin pelik.
"Chill Hyung, dia nak hang out dengan kawan2 dia agaknya Tu" pujuk Chen dan mendapat anggukan dari yang lain.
.
.
.
.
---------------------------------------------------
🎵🎵🎼🎼
Backsound: soundclash by flosstradamus & Troyboi
🎵🎵🎼🎼
---------------------------------------------------
Suasana di rumah agam itu penuh dengan bunyi dentuman musik kuat di sana sini. Bayangan lelaki tinggi dengan rambut berwarna merah terlompat lompat seiiring dengan music Yang dihasilkanya di meja DJ. Sesekali Ada wanita Yang menghampirinya, menari dengan tarian mengoda, namun dianggap sambil lewa olehnya."Let's we dance all night long ladies and gentlemen!" Seru suara berat itu.
"You are the best Park Chanyeol" ujar Kasper dengan gelas wine merah ditangannya. Kiri dan kanannya ialah dua orang wanita dengan aura Yang mengoda.
"Yeah! That's true!" Seru Tae Woo pula. ChanYeol hanya ketawa. Dirinya telah mula mabuk, dengan pipinya yang mulai memerah.
"Next party, Aku akan jemput lagi, you will be my special guest dude" ujar Kasper.
"That's will be fun! Hahahah"
"PARK CHANYEOL! BALIK SEKARANG!" jerit Kris kepada chanyeol dan Tao di sisinya.
"Wea? The party just start" ujar Chanyeol tersengih dengan wine merah ditangannya. Seorang wanita sudah mula mencium pipi milik chanyeol.
"Jom balik! Dah pukul 3 pagi. Aku dah agak benda ni yang kau buat" ujar Tao kesal. Mereka memapah chanyeol keluar dari rumah itu ke kereta milik chanyeol.
"Eotteohge?" Racau chanyeol di dalam kereta bersama Kris yang sedang memandu.
"Haish, bisinglah dia ni" keluh Tao di tempat duduk belakang.
"Abeoji, heh... He will definitely kill me... For sure. I'm dead" racau chanyeol lagi.
"Nasiblah Suho hyung tak ada rahim, kalau tak mesti Aku jadi macam chanyeol" monolog hati Tao (😂).
.
.
.
.
Sehun terbangun bila dia menyedari chanyeol tiada di sisinya. Dia bangun dan mencari chanyeol di tandas takut juga kalau kekasihnya terkunci di dalam namun hasilnya nihil."Mana hyung ni? Dekat dapur ke?" Soal se lhun pelik, sebaik sahaja dia ingin mencapai pintu bilik, ia sudah terbuka terlebih dahulu dari luar dan muncul susuk tubuh Kris, Tao dan Chanyeol dengan keadaan dirinya di papah oleh mereka berdua.
"Sehun ah?"
"Hyung..." Lirih Sehun, sebaik sahaja dia terbau alkohol dari badan chanyeol, terus dirinya berasa mual. Niat untuk membantu Kris dan Tao terbantut.
"Apa yang terjadi? Bila masa dia keluar?" Soal sehun.
.
.
.
TBCA big thanks untuk siapa Yang dah baca cerita I Love Him! Ni... Jeongmal kamsahamida.
Jangan lupa vote guys untuk author terus sambung cerita ni...
YOU ARE READING
𝑰 𝑳𝒐𝒗𝒆 𝑯𝒊𝒎! ♥ [COMPLETE ]
Fanfiction"𝑯𝒚𝒆𝒐𝒏𝒈... 𝑰 𝒍𝒐𝒗𝒆 𝒉𝒊𝒎... 𝑬𝒐𝒕𝒕𝒆𝒐𝒉𝒈𝒆?" -Cʜᴀɴʏᴇᴏʟ- "𝑨𝒌𝒖 𝒄𝒊𝒏𝒕𝒂𝒌𝒂𝒏 𝒅𝒊𝒂... 𝒕𝒂𝒑𝒊... 𝒂𝒅𝒂𝒌𝒂𝒉 𝒄𝒊𝒏𝒕𝒂 𝒂𝒌𝒖 𝒕𝒆𝒓𝒃𝒂𝒍𝒂𝒔? 𝒑𝒆𝒓𝒉𝒂𝒕𝒊𝒂𝒏 𝒅𝒊𝒂... 𝑨𝒓𝒈𝒉𝒉! 𝑾𝒉𝒐'𝒔 𝒄𝒂𝒓𝒆!" -Sᴇʜᴜɴ- "𝑲𝒊𝒕𝒂 𝒉...