Jantungnya kini berdegup laju seperti baru habis berlari marathon. Mundar mandir dia di dalam bilik di rumah agam milik keluarga chanyeol.Tok tok
"Sehun ah... Are you ready?" Soal Tuan Oh di muka pintu.
"Abeoji..." Sehun terdiam dengan makhluk di hadapannya kini. Ayahnya?
"Mworago?" Sehun memiringkan kepalanya imut.
"Tak perlu nak pelik sangatlah... Abeoji dah restu kamu berdua. Dah jom, tak akan nak suruh chanyeol tunggu lama-lama." Ujar Tuan Oh dan menarik tangan milik sehun.
************************************
"Adakah kamu, Park Chanyeol setuju untuk mengahwini dan menerima Oh SeHun sebagai isteri kamu, bersama dengannya di setiap susah dan senang, pada sakit dan sihat di setiap waktu?"
"Saya setuju" chanyeol menatap tepat ke anak mata milik sehun.
"Kamu Oh SeHun, adakah kamu setuju untuk mengahwini dan menerima Park Chanyeol sebagai suami kamu, bersama dengannya di setiap susah dan senang, setiap sakit dan sihat pada setiap waktu?"
"Saya setuju"
"Saya umumkan kamu sebagai suami dan isteri."
....
....
....
"The Party begin Nowww!!!!" Jerit mereka bersamaan dengan letupan bunga api di halaman rumah Chanyeol. saling bergembira bersama dengan pasangan mereka.
Pasangan ChanHun sedang menikmati Malam mereka bersama rakan. ChanYeol masih lagi tetap dengan wainnya walaupun sehun sudah berusaha untuk menghentikan tindakan chanyeol. Namun, namanya juga Park Chanyeol, tidak mungkin mendengar kata sehun yang kini telah memegang status sebagai isterinya. Tiba-tiba muncul Xiumin di sebelah Chanyeol."Xiumin Hyung? Igeo wea?" Soal Chanyeol pelik.
Sehun melihat ke arah mereka pelik. Xiumin hanya membisikan sesuatu pada Chanyeol dan serentak itu wajah Chanyeol bertukar serious. Dia melepaskan rangkulanya pada pinggang ramping milik sehun.
"Chan pergi sekarang" ujar Chanyeol dan terus bangun berlalu pergi meninggalkan sehun yang melihat dirinya pelik.
"Chan hyung nak pergi mana Xiu hyung?" Soal sehun ke arah xiumin yang menatap dirinya dengan serba salah.
"Ahhh... Itu hanya ada sedikit perkara yang harus dibereskan. Jangan risau sehunnie" pujuk xiumin. Bukan mendengar, tapi Sehun terus mengekori chanyeol hingga masuk kedalam rumah.
...
...
...{OH SEHUN POV}
"CHAN!! I MISS YOU PABBOYA!!"
Telinga aku menangkap suara seorang wanita. Tapi, mana perempuan itu? Hanya tubuh jangkung chanyeol hyung sahaja berada di hadapan aku sekarang."Hahahah, Yuan Shan... Kau masih pendek macam dulu"
"Kyaa!"
Sakit hati aku melihat kemesraan mereka. Perlahan aku mengorak langkah ke arah Chan hyung.
"Hyung" panggil aku. Aku lihat dirinya berpusing ke arah aku. Bertambah sakit bila Aku tengok tangan perempuan itu memeluk lengan chanyeol. Hell girl! He is my Husband!
"Hunnie... Kenapa dekat sini?"Ujarnya dan melepaskan tanganya dari pelukan Yuan Shan.
"Ahh, kenalkan ini kawan hyung dulu, Yuan Shan. Yuan kenalkan ini isteri aku.."
"Oh SeHun. I know you... I'm your biggest fan!" Serentak itu Yuan Shan memeluk Aku. Hanya senyumannya kekok Yang mampu aku berikan.
"Well... Oh Sehun... Ehem! I mean park Sehun... I'm yuan Shan will be chanyeol personal psichology doctor... I promise that Chanyeol will be the only one chanyeol that we ever know... Not Loey" yuan Shan angkat sumpah.
"Alright noona... We will work it together..." Aku memberi senyuman manis walaupun hati Aku rasa tak sedap.
{OH SEHUN POV END}
.
.
.3 bulan kemudian...
Kandungan sehun sudah hampir genap 9 bulan, namun dalam masa 3 bulan ini juga sehun dapat merasakan perhatian Chanyeol sudah berkurang terhadapnya. Buktinya? Sehun sedang asyik menyediakan sarapan pagi untuk suaminya dan muncul chanyeol, rapi untuk keluar.
"ChanYeol ah... Pada waktu sebegini sepatutnya kau teman sehun, bukanya keluar" ujar Luhan pula.
"Hyung nak jumpa perempuan tu bukan?" Ujar sehun lambat di belakang chanyeol.
"Yup, Aku nak jumpa dia. Ada masalah ke?" Ujar Chanyeol dingin, mengerling tajam ke arah sehun.
"T-tapi hyung... H-hari ni.. kita nak pergi jumpa doktor" ujar sehun sendu dan mengusap perlahan perutnya yang sudah membuncit.
"Hun pergilah dengan Kris ge atau Kai. Aku Ada hal" ujarnya.
"KYAA! PARK CHANYEOL! PEREMPUAN ITU LEBIH DARI PENTING KE DARI SEHUN YANG TENGAH SARAT TU?!"
kemarahan Kris sudah capai ke kemuncaknya. ChanYeol? Hanya tersenyum sinis.
"Yi Fan.. Aku pergi bukanya berfoya... Aku pergi check up juga.. KAU NAK KE LOEY BUNUH KORANG SEMUA NI?!"
"H-hyung... Hun Kan Ada... Kita pergi sama2 tak nak? Lepas check up?" Pujuk Sehun.
"Dan kau nak berakhir dengan baby dalam perut tu mati?" Ujar Yuan Shan yang entah bila muncul di antara mereka.
Mereka terdiam, terkedu tanpa sepatah perkataan yang keluar dari mulut mereka.
"Let's go Chan ssi... " Tanpa sepatah perkataan yuan Shan menarik tangan Chanyeol keluar dari rumah itu. Tak terlupa, satu senyuman sinis di beri kepada sehun.
..
..
..
Sehun terduduk lemah. Air mata yang ditahan sedari tadi mengalir deras. Hatinya sakit. Seperti mengetahui perasaan ibunya, ChanHun dan Seyeol bergerak gelisah di dalam rahim milik sehun.
"Mianhei Hunnie... Aku akan tamatkanya segera"
TBC...
Sorry guys... Part ini agak pendek... Tapi nantikan sahaja.
A big thanks untuk siapa Yang dah baca cerita I Love Him! Ni... Jeongmal kamsahamida.
Jangan lupa vote guys untuk author terus sambung cerita ni...
YOU ARE READING
𝑰 𝑳𝒐𝒗𝒆 𝑯𝒊𝒎! ♥ [COMPLETE ]
Fanfiction"𝑯𝒚𝒆𝒐𝒏𝒈... 𝑰 𝒍𝒐𝒗𝒆 𝒉𝒊𝒎... 𝑬𝒐𝒕𝒕𝒆𝒐𝒉𝒈𝒆?" -Cʜᴀɴʏᴇᴏʟ- "𝑨𝒌𝒖 𝒄𝒊𝒏𝒕𝒂𝒌𝒂𝒏 𝒅𝒊𝒂... 𝒕𝒂𝒑𝒊... 𝒂𝒅𝒂𝒌𝒂𝒉 𝒄𝒊𝒏𝒕𝒂 𝒂𝒌𝒖 𝒕𝒆𝒓𝒃𝒂𝒍𝒂𝒔? 𝒑𝒆𝒓𝒉𝒂𝒕𝒊𝒂𝒏 𝒅𝒊𝒂... 𝑨𝒓𝒈𝒉𝒉! 𝑾𝒉𝒐'𝒔 𝒄𝒂𝒓𝒆!" -Sᴇʜᴜɴ- "𝑲𝒊𝒕𝒂 𝒉...