ILH! {19}

326 16 10
                                    


Malam menjelma. Bulan seakan akan menyorok di sebalik awan, turut bersedih dengan nasib lelaki itu, Oh SeHun. Sudah seminggu sehun berada dirumah keluarganya, namun walau sekalipun tak pernah chanyeol berjumpa dengan dirinya, bahkan telefon untuk bertanya khabar juga tak pernah.

Sekali lagi dia menghembuskan nafas berat sambil mengelus perlahan perutnya yang sudah sarat. Akhirnya air matanya yang dia tahan jatuh jua.

Tok tok

Cklek

Pantas sehun menyeka air matanya tepat saat ibu bapanya masuk. Perlahan dia mengukir senyuman paling manis untuk mereka.

"Eomma... Igeo wea?"

Tanpa berkata apa, Puan Oh terus menarik Sehun kedalam pelukannya.

"Menangis lah sayang... Keluarkan segalanya... Eomma Ada"

Serentak itu juga Sehun menangis dengan lantang, mengeluarkan semua tekanan Yang dia hadapi selama ini.

"Aku tak sepatutnya beri restu aku kat kamu berdua masa nak kahwin Tu..." Rutuk Tuan Oh.

"Hiks..wea eomma? Wea?? Apa salah Hun? Hiks.. Hun benci dia eomma... Hun benci ChanYeol hyung... Hiks... But... I love Him! Hueeee!!" Racau sehun dan memukul dadanya Cuba mengurangkan sakit di dada kirinya.



At another side...

ChanYeol kini berada di dapur sambil terus menikmati ramyeon yang baru sahaja di masaknya tanpa rasa bersalah, manakala ahli EXO menatap dirinya sebal.

"Stop staring at me like that, Aku takut kamu semua terpesona dengan aku nanti sayang" ujar ChanYeol sambil tersenyum.

"Kau tak ada perasaan bersalah langsung ke Park Chanyeol?" Soal Kris. Namun chanyeol masih lagi diam. Mangkuk Yang telah kosong dia letakkan di dalam sinki dan meneguk satu tin soju, perlahan dia berjalan ke arah Lay dan mengusap pipinya perlahan sambil menjeling ke arah Kris yang sedang menahan amarah.

"For what? Aku tak ada buat salah pun" ujar Chanyeol dan mengambil telefon miliknya. Dia tersenyum dan berjalan ke arah pintu rumah mereka.

"Channie... Kenapa lama sangat? Penat I tunggu tau"

"I'm sorry honey... Let's go" chanyeol menarik perempuan itu ke dalam biliknya.

..

..

..

"Is that... Yuan Shan?" Ujar D.O memecah keheningan yang melanda mereka.

"Shit! I should kill him for sure!" Marah Kai dan menendang kerusi dihadapanya.

"Dia dah buat Uri sehun merana, and he goes flirting with that chick? Holly shit!" rutuk Luhan tak puas hati.

"Aku memang dah agak Ada Yang tak kena dengan Yuan Shan ni, Aku dah kenal dia since start sekolah dengan dia..." Ujar Chen.

"What do you mean Kim Jong Dae?" Soal xiumin dan Suho.

"Actually... Yuan Shan ... Salah satu teman sekolah kami, dia memang minat sangat dengan chanyeol dan akan buat apa sahaja untuk jadikan Chanyeol sebagai miliknya. Aku dah lama Cuba bagitahu Chan pasal ni... Tapi dia tak pernah nak dengar kata-kata aku. Even... Dia pernah bunuh bunuh seorang yeoja yang Cuba untuk rampas Chan dari dia..." Jelas Chen.

"Psiko punya doktor psiko..." Ujar Tao.

"Wait... Habistu, Kang Woo? Bukan ke namja chingu si Chan..." Bidas baekhyun.

"Yup, and Kang Woo, cerita Yang kamu semua tahu, Ada lagi kisah di sebaliknya..."




Sehun side...

𝑰 𝑳𝒐𝒗𝒆 𝑯𝒊𝒎! ♥ [COMPLETE ] Where stories live. Discover now