ILH {13}

307 19 0
                                    


Suasana di set pengambaran begitu sibuk, ditambah lagi dengan ahli EXO yang kepenatan kerana dari pagi hinggalah ke petang mereka di situ tanpa rehat. Di satu sudut sehun, Xiumin, Suho dan D.O sedang berkumpul berbual manakala Kai, Tao, Luhan dan Baekhyun sedang sibuk bergambar. Semua berada di bawah kawalan hinggalah...

"KYAAA! PARK CHANYEOL!" jerit Chen saat Chanyeol membuka paksa pintu ruangan itu dengan muka yang tegas. Kru pengambaran dan juga ahli EXO yang lain terkejut bukan kepalang. Chen sibuk mengejar Chanyeol dari belakang.

"Sajangnim, bahagian saya dah tamat bukan?" Soal chanyeol tegas menyebabkn cameraman itu terketar.

"Neh... Part awak dah abis" terketar suara jurukamera tersebut.

"ChanYeol kau tetap nak teruskan? Kau ada otak tak?!" Jerit Chen lagi.

"Sehunna... Aku dah kena bertolak pergi China, manager dah tunggu.. Aku pergi dulu nanti dah sampai aku call eo" ujar Chanyeol sambil berdiri di hadapan Sehun mengabaikn Chen. Sehun mengangguk lambat, chanyeol mengucup dahi sehun perlahan.

"Kyaa! ChanYeol! Kau tahu risiko dia bukan?! It's too dangerous Park!" Jerit Chen lagi tak putus asa.

"Shut the fuck up! Shut your fucking mouth KIM JONG DAE! kau ingat aku nak sangat buat benda ni? I don't ever want this shit thing happened to me. So if you don't know a shit, so shut the fuck up" tegas chanyeol menyebabkn Chen terkedu. Tubuh Chen ditolak ke tepi Dan Chanyeol berlalu keluar, hilang dari pandangn mereka. Chen jatuh terduduk di atas lantai, terkejut dengan teriakan chanyeol. Pertama kali Sejak mereka berkawan, chanyeol meninggikan suaranya. Kai datang ke arah Chen dan cuba menenangkan Chen dengan membawa tubuh Chen ke dalam pelukannya.

"Kita sambung... Sehunna, your turn"
.
.
.
.
.
{CHANYEOL POV}

"Ahhh" satu keluhan berat terlepas dari mulutku, sememangnya seberat ini ujian untuk diriku?

"ChanYeol, kau kenapa? Ada masalah dengan Sehun?" Soal manager hyung, Aku ketawa sinis dan membuang pandangan ke luar tingkap.

"Anni, I'm just have problem with myself" ujarku. Manager hyung mengangguk dan kembali memandu ke lapangan terbang Incheon, kenapa? Untuk Aku ke China semestinya.
.
.
"PARK CHANYEOL!!!"

"CHANYEOL OPPA!!!"

Jeritan fans di sana sini buat Aku tersenyum di sebalik mask. Indah juga bunyinya.

"Bayangkan kalau dia menjerit kesakitan chanyeol ah" satu suara muncul di mindaku. Parah! Kenapa waktu ini? Wea?! Pantas Aku berjalan ​di khalayak ramai, Cuba memekakkan telinga dari jeritan mereka dengan menyumbat earphone Di telinga.

Selamat Aku masuk ke dalam perut kapal terbang, melabuhkn punggung bersebelahan dengan tingkap, manakala sebelah Aku ialah salah satu bodyguard Aku Dan juga di hadapan Aku ialah manager Kim. Aku mula menyelongkar barang di dalam beg dan mengambil ubat penahan sakit. Tak ku hiraukan orang sekeliling dan mula terlena di dalam mimpi.

{CHANYEOL POV END}
.
.
.
meanwhile, at Korea.

"Chen, kau cakap akan explain bila Chan dah sedar, tapi sampai sekarang mana janji kau?" Suho menuntut janji Chen di dorm mereka, di sertai oleh semua ahli EXO kecuali chanyeol.

' mianhei chanyeol ah, Aku tahu Loey dah makin kuat dan Aku takut tak boleh nak tolong uruskan diri kau sendiri' monolog hati Chen.

"Actually... Chan is on a serious situation... Dia..."
.
.
.

"Kyaa! Park! Cepat buka pintu ni! Kau tak makan lagi Sejak kita sampai tadi, nanti kau sakit babbo!" Jerit Manager Kim di luar pintu bilik chanyeol di hotel.

"Aku tak lapar! Pergi! Aku nak tidur!"

"Kyaa! Park!"

"Just go!"

Barangan di dalam bilik itu habis bersepah. Persetankan berapa yang dia harus bayar untuk ganti kerosakan yang telah dia buat. Dia sedang berperang dengan dirinya sendiri saat ini. Telefonnya berdering minta di jawab.

~Eomma is Calling~

"ChanYeol ah... Kamu dah sampai China?" Lembut suara Puan Park.

"Neh omma... We.. weagurae?"

"Anniya, eomma Ada dengan Sehun sekarang ni, kamu kenapa tak cakap dengan Sehun Yang kamu dah sampai?"

"Hyung, tahu tak hun risau!" Rungut Sehun membuat Chanyeol tersenyum di sela kesakitan. Dia tahu yang sekarang eommanya sedang membuka pembesar suara

"Mianhei... Akhh! Hyung cuma tak sempat je, sebab si...sibuk sikit"

"Chan ah? Neo gwenchana?" Suara Tuan Park pula Yang muncul.

"Chan ok... I'm just... Akhhh! Shit!"

"ChanYeol!!!" Jerit kesemua ahli EXO serentak.

"....."

"Chan??! Yeoboseyo!" Jerit Tuan Park.

"Ahhh, kau lemah Park... Game on"
Nada lain daripada suara chanyeol. Mereka menatap sesama sendiri. Pantas Puan Park menamatkan panggilan, manakala Kris membuat panggilan ke manager Kim.

TBC

Sorry guys... chapter ini agak pendek. I'm really sorry... So, bagaimana mereka menemukan chanyeol yang sudah hilang di Hong Kong, China? Wait for it... 😂😂

A big thanks untuk siapa Yang dah baca cerita I Love Him​! Ni... Jeongmal kamsahamida.

Jangan lupa vote guys untuk author terus sambung cerita ni...

𝑰 𝑳𝒐𝒗𝒆 𝑯𝒊𝒎! ♥ [COMPLETE ] Where stories live. Discover now