Zaman o kadar hızlı geçiyordu ki okul balosunun afişleri her yeri kaplamıştı. Lauren her gün baloya gitmem için konuşmalar yapıyor, resmen yalvarıyordu.
"Nolur Alice. Sen gitmezsen ben nasıl gideceğim?"
Okuduğum kitaptan gözlerimi ayırmadım bile.
"Ben olmadan da gidebilirsin Lauren. Göbek bağın benle kesilmedi."
Lauren suratını asmıştı.
"Tamam Alice, gelme."
Sertçe kapıyı kapattı ve odadan çıktı. Bu da demek oluyor ki o partiye gitmek zorundayım.
Ağzıma son lokmayı attıktan sonra çantamı alıp arabaya bindim. Okula yaklaştığımızda Lauren konuşmaya başladı: "Alice ve ben okulun balosuna gideceğiz anne. 10 dolar verir misin?"
Okulun önüne geldiğimizde teyzem paralarımızı verdi. Teşekkür edip arabadan indik.
Biletin satıldığı sıraya girmek tam bir ölümdü. Bize sıra gelene kadar ders zili çalmıştı. Biletimi alıp hemen sınıfıma koştum.
"Özür dilerim Bay Lucas."
Gözlerimle sınıfı taradım ve Peter'ı en arkada otururken gördüm. Yanı boştu ama ben başka bir sıraya oturdum. Aramızdaki anlamsız soğukluk yüzünden.
Teneffüs zili çalınca Lauren'la beraber bahçeye çıktık. Liz ve arkadaşlarını görmemle buraya geldiğimize binlerce kez lanet ettim.
"Annenin nerede çalıştığını biliyor musun Alice?"
Ne zaman konuşacak acaba diye düşünürken Liz bağırarak konuşmaya başlamıştı. Ne demek istediğini anlayamamıştım. Annem nerede çalışıyordu sahi?
"Bilmiyorum Liz. Kapat çeneni."
"Annen bizim kafede çalışıyor. Ona parasını babam veriyor."
Herkes bize bakıyordu. Bundan utanacak ya da üzülecek değildim. Liz'in yaptığı tam bir salaklıktı.
Bende bağırarak konuşmaya başladım.
"Bana bak gerizekalı. Annemin nerede çalışıp çalışmadığı seni ilgilendirmez. Birdaha ağzından annemle ilgili bir şey duyarsam seni mahvederim."
Yanından geçerken ona sertçe bir omuz attım. Birdaha benimle uğraşırsa çok kötü şeyler olacaktı.
Sınıfıma girdim ve boş bulduğum bir sıraya oturdum. Yanıma Peter geldi.
"Daha demin olan şeyler neydi Alice?"
Zaten sinirliydim birde Peter'a hesap verecek değildim.
"Bana Liz'i savunacak ve koruyacaksan lütfen git."
"Onu savunmuyorum. Kaç günden beri insanları nasıl aşağıladığını görebiliyorum. Liz'in böyle biri olduğunu bilmiyordum. Sevgilisi varmış zaten."
Örümcek adama da yazık oldu. Ama belki sevgilisi o dur?
"Ne halt yersen ye. Beni rahatsız etme Parker."
Yanımdan da kalkmamıştı yüzsüz.
*************
ŞİMDİ OKUDUĞUN
The Mask; Peter Parker
FanfictionOna baktım. Daha doğrusu, maskesine. Parmaklarımı hafifçe maskesinde gezdirdim. "Maskeni çıkarmayacak mısın Spiderman?" "Zamanı geldiğinde kim olduğumu öğreneceksin Alice." ••••••••••