°four

379 64 8
                                    

*         *        *

Aku pergi ke sekolah dengan keadaan yg tidak sihat. Ni semua noona aku punya pasal. Paksa-paksa aku pergi sekolah sbb semalam yg dia kata aku kena denda. Bila eomma aku tahu teruk aku kena marah.

Hari ini aku terpaksa pergi sekolah dengan memakai mask sbb pipi aku ni masih lagi nampak kesan sbb eomma aku tampar aku kat tempat yg sama aku kena tampar semalam.

Kuan Lin tunggu kat depan pintu pagar tetapi dengan dua org kawan dia. Aku berjalan menghampiri Linlin.

"Hai hyung! Selamat pagi."

Tegur Kuan Lin dengan nada semangat dia tuh. Aku hanya mengangguk.

"Meh sini Linlin kenalkan kawan Linlin.. Yg pendek ni name dia Lee Daehwi. Yg tinggi sikit tuh Bae Jinyoung and bukan sama kelas dengan Linlin.

"Hai. Saya Bae Jinyoung. Just call me whatever you want."

Aku mengangguk. Dan aku tunjuk kat Daehwi.

"Saya Daehwi. Sila beri tunjuk ajar."

Aku hanya mendiamkan diri. Kalau aku senyum pun diaorang bukan nampak sbb aku pakai penutup mulut.

"Hyung kenapa pakai mask pulak hari ni? Teruk lagi ke?"

Aku menggelengkan kepala aku.
Aku terus berjalan meninggalkan mereka. Langkah aku semakin laju.

Tetiba, aku terlanggar seseorang. Ah, rupanya Jiwon.

"Kau ni kalau buka mata besar-besar boleh x? Dahlah aku nk cepat ni."

Jiwon hanya mendiam kan diri. Sh*t. Aku pun kutip barang Jiwon dan ingin beredar dari situ tapi Jiwon tahan.

"Jihoon. Aku minta maaf. Aku x boleh nk kawal dia."

Aku sedikit terkejut sbb dia minta maaf dengan aku walaupun dia cakap dengan suara dingin dia tuh.

"Ah. Pasal tuh ke? X pe. Benda dh lepas kan."

Aku pelik sikit sbb Jiwon tiada tanda mahu beredar dan dia mcm nk cakap sesuatu kat aku tapi suara dia x nk keluar.

"Kau nk cakap dengan aku lagi ke, Jiwon?"

Dia mengangguk tapi dia hanya diam sahaja. So aku pun tunggu jelah.

"Tolong cari buku yang tuh sampai jumpa."

Dia toleh dan kami membuat eye contact. Entah kenapa rasa berdegup je hati aku ni.

"Jihoon, a..aku suka kau."

Eh. Apa semua ni. Bila aku bukak mata Jiwon dh x ada depan aku. Apalah, aku ingat dia nk cakap dia suka aku. Rupanya aku berangan je.

Aku berjalan lemah ke kelas. Aku belajar seperti biasa. Pada waktu rehat aku, Linlin dan dua org lagi pergi ke bilik stor sukan untuk sambung cari buku tuh.

Kitaorang pun cari lah tapi x jumpa. Entah bila ntah nk jumpa.

           *             *            *

*chapter hari ni pendek sikit sbb tak ada idea

*hope enjoy! ^_^…

who? : beginning ✔Where stories live. Discover now