* * *
Aku tiba di sekolah. Katanya ada gotong-royong. Memang betul cakap Jiwon, kawan aku ada sekali.
"Hai, hyung. X sangka pula hyung nk datang hari ni."
Aku menjeling Daehwi. Semua pandang ke arah aku.
"Apa pandang-pandang, aku tumbok kang."
"Peliknya tiba-tiba hyung nak datang."
"Rasanya ni semua sbb Jiwon kan?"
"Whatever Baejin. Yg penting mne si Jiwon?"
"Jiwon x datang."
"Hah??!! Kau biar betul??! "
"Betul lah. Buat apa nak tipu."
"Waduh!!! Dia nikan!!!!!!!!"
"Sabar hyung. Jiwon noona ada pesan suruh cari buku tuh."
"Tapi kan buku tuh x ada buat apa nk cari! Dia sendiri cakap yg orang tuh mungkin dh ambil! "
Aku meninggikan suara. Semua org terkejut. Aku pun terkejut yg aku sangat marah pada Jiwon.
"Hyung.. Hyung ok x ni?"
"Linlin, I'm okay."
"Nak teruskan lagi ke cari buku tuh?"
"X payahlah.. Kalau korang nk balik , balik lh. Hyung pon nk balik. Bye."
Aku berjalan meninggalkan mereka.
Setiba di rumah aku mendail nombor Jiwon. Aku call dia banyak kali tapi x angkat. TINGG! Tiba-tiba ada mesej masuk. Rupa-rupanya mesej dari Jiwon yg bertulis :
'Jumpa di bangunan terbiar di belakang cafe.'
Aku bersiap untuk pergi ke bangunan terbiar tuh. Apa pahal pulak dia nk jumpa aku kat bangunan lama tuh? Ia memakan masa 10 minit untuk sampai ke sana.
Aku ternampak Jiwon yg berdiri. Aku menghampiri dia.
"Kau nk apa jumpa aku ni?"
"Jihoon..."
Suara Jiwon kedengaran sedikit lain. Bukan suara dingin apatah lagi suara mesra dia. Senang cakap suara yeoja yg annoying.
"Jihoon.... Akhirnya kau datang jugakan? Sayang juga kau pada aku. Well, you know me."
"Kau.. Kau ni... Jison??!!!"
"Kau tahu pon siapa aku sebenarnya."
Argh!! Geli lah. Dia main pusing-pusing dekat aku. Siap sentuh manja lagi.
"Mana Jiwon???!!"
"Jiwon?? Jihoon.. Kenapa kau asyik sebut nama pembunuh tuh je. Kenapa x sebut aku???!!!!!!"
"Pulang kan balik Jiwon kat aku. And dia bukan pembunuh. Kau sebenarnya yg nk cuba bunuh dia!"
"Pulangkan balik Jiwon kat kau? No way! Kau milik aku."
Yash!! Dia ni cuba goda aku.
"Jison!! Pulang lah balik ke tempat asal kau!"
"Tempat asal aku? Aku rasa tempat asal aku kat hati kau ni."
"Jison please!! Kau tuh dh mati kan! Buat jelah cara dh x hidup kat dunia ni lagi!!"
"Jihoon!!!! Berani kau cakap macam tuh ya(?). Untuk pengetahuan kaj Jiwon dh x ada dh kat dunia ni! Dia dh mampos!!"
"Jison!!"
Aku beredar dari situ. Aku berlari anak. Aku terus pulang ke rumah. Aku mendail nombor Kuanlin.
"Yeobuseyo!"
"Linlin!!! Tolong hyung! Jumpa hyung kat pintu pagar sekolah."
"Okay"
* * *
*chapter ni pendek jee.. Bulan ni dan bulan depan author sibuk sikit sbb ada perkhemahan unit uniform and peperiksaan.
YOU ARE READING
who? : beginning ✔
Fanfiction[Highest ranking: #193 in Fanfiction] Park Jihoon seorang remaja yg ingin kehidupannya penuh dengan misteri. Suatu hari, di sekolah baru Jihoon ada seorang perempuan yg menimbulkan kehidupan misteri dalam hidup Park Jihoon. Dapat ke Jihoon selesaika...