* * *
Aku menghempas beg di sofa.
"Haih? Balik lambat lagi ke? Ni mesti kena denda."
"Hah?! Kamu kena denda, Jihoo?! "
"X ada lah eomma, Jihoon keluar dengan kawan je."
"Yelah tu. Suka nk berdalih."
"Noona, noona boleh jangan masuk campur hal Jihoon."
Haih.. Ada je benda yg dia nak sibuk. Well, dia bencikan aku. Dia tuh bukan noona aku sebenarnya. Aku ni anak angkat keluarga Bae. Eomma dan appa sebenar aku dh meninggal masa umur aku 7 tahun dan dijaga oleh keluarga Bae. Eomma angkat aku ni baik je tapi anak dia huh x boleh diharap langsung.
Aku masuk ke bilik aku. Aku membaringkan badan di katil. Well, esok cuti. Boleh lah aku bebas sikit.
Aku berguling-guling dia atas katil. Aku memandang siling yg berwarna putih tuh. Aku mencapai phome dan mencari nombor Jinyoung.
"........"
"Yeobuseyo"
"Siapa di talian?? "
"Hoi!! Ni aku lah Jihoon."
"Jihoon? Maaflah saya tidak kenal siapa itu Jihoon."
"Yash.. Jinyoung-sshi. Memang nk kena nie."
"Hehehe.. Yo!! Nak apa call ni.. Baru pukul 4.30 ptg."
"Bosan ah."
"Aik? Belum cuti lagi dh rasa bosan. Pergi lah hangout ngan Jiwon.. Heheheh."
"Alah.. Kita baru keluar tadi.. Opss terlepas cakap."
"Yes good!! Jihoon hyung dh terlepas cakap."
"Yash.."
"Oklaj kalau x ada apa-apa nk di borak kan Jinyoung off call lu eh."
"Hurm whatever"
"Ok. Anyeong"
"Anyeong"
Aku pon mematikan panggilan. Aku mengeluh. Aku telefon Kuanlin tapi dia x jawab. Bosannyer.
* * *
Aku mematikan alarm yg sangat bising tuh. Haih.. Aku mencapai telefon bimbit dan mendail nombor Jiwon.
"Yeobuseyo"
Suara di hujung talian. Maknanya tuh Jiwon.
"Ah, yeobuseyo. Sorry ganggu kau pagi-pagi."
"X pe lagi pun aku dh lama bangun."
"Awalnya."
"Biasa je tuh. Yelah semha benda aku nk kena buat sendiri, mak bapak aku tuh bukan nk tolong ke apa. Keluar pagi balik tengah malam.. Kau rasa Bagus x?"
Bila dia cakap mcm tuh aku terus tergelak.
"Apalah kau nih. Dia kan parents kau."
"Layak ker eh diaorang di panggil 'parents'?"
Aku hanya tergelak sbb dengar suara dia yg berbeza berbanding dulu.
"Hurm.. Aku rasa layak kot."
"Kenapa pulak?"
"Alahai kau ni bodoh ke. Aku rasa dia layak sbb dia tetap bagi makanan, pakaian, duit, tempat tinggal and lain-lain lagi. Kalau dikatakan x layak jadi parents tuh bila dia buang kau."
"Memang lah aku x buta semua tuh cuma aku kurang diberikan kasih sayang."
Suaranya sayu je.
"Alah relax lah.. Kau patuy harga orang yg lahir kan kau. Selagi diaorang masih hidup kau kena anggap diaorang sebagai parents kau and kau kena hormat dia. X mcm aku, parents aku meninggal masa umur aku tujuh tahun and dijaga oleh mak angkat aku dan annoying noona aku tuh."
"Ah sorry sbb pasal tuh."
"X apa. Lagi pun aku yg nak cerita. So just hargai diaorang ok?"
"Ok."
"Ok... Parents kau ada kat rumah ke?"
"Hurm? Ada. Diaorang tengah tidur. Pahal? "
"Apa kata kau buat sarapan special untuk diaorang. Mesti diaorang akan suka."
"Aku rasa diaorang x kan suka."
"Kenapa kau cakap mcm tub. Belum cuba belum tahu."
"Yelah-yelah. Nanti aku buat."
"Hehehe. Nanti bagilah aku sikit, aku belom sarapan lagi ni. Masakan kau mesti sedap kan?"
"Sedap.. Sbb campur darah manusia.. Hehehe.. Aku gurau he.. By the way, aku nk tanya, kau dh mandi ke belom??"
"Hehehehe.. Belom.. Aku baru je bangun tidur."
"Eleh.. Dia ceramah org melebih-lebih dia sendiri Bau busuk. Dh pergi mandi.. Aku nk jumpa kau kat taman. Kau nk kan makan yg aku masak tuh."
"Eh, mesti lah nk. Aku mandi dulu bye."
Aku mematikan panggil dan terus mandi. Memakan masa 20 minit juga aku bersiap.. Aku meminta kebenaran eomma aku untuk keliart.. Mujur x ada noona annoying aku tuh kalau x dia membebel.
* * *
*thanks for reading ^_^
YOU ARE READING
who? : beginning ✔
Fanfiction[Highest ranking: #193 in Fanfiction] Park Jihoon seorang remaja yg ingin kehidupannya penuh dengan misteri. Suatu hari, di sekolah baru Jihoon ada seorang perempuan yg menimbulkan kehidupan misteri dalam hidup Park Jihoon. Dapat ke Jihoon selesaika...