Aku tiba di pintu pagar sekolah. Kuanlin menegur aku.
"Kenapa hyung? Ada masalah ke?"
"Linlin... Kita cari Jiwon sekarang."
"Kenapa hyung nk cari dia. Bukan tadi hyung marah Jiwon noona ke?"
"Alah, whatever. Sekarang hyung nk Linlin pamggil kawan-kawan Linlin."
"Baik."
Aku, Kuanlin, Daehwi & Jinyoung pergi mencari Jiwon. Destinasi kitaorang ialah taman permainan berdekatan sekolah, cafe and kawasan perkuburan. Tiba di kawasan perkuburan aku terfikir bahawa benarkah Jiwon gantikan tempat Jison and Jison gantikan tempat Jiwon? Aku tak jadi nk cari Jiwon kat kawasan perkuburan.
"Siapa tahu alamat rumah Jiwon?"
"Alamat rumah Jiwon? Daehwi tahu yg dia duduk berhampiran sini tapi x tahu lah yg mne satu rumahnya."
"Hah!! Jinyoung saran kan yg kita tanya org sekeliling. Mesti lah diaorang tahu."
"Ish.. Jinyoung hyung ni biar betul. Linlin x sejutu."
"Kenapa pula?" Soal aku.
"Kuanlin byeongari ku sayang, ingat tak Baek Jiwon dari keluar yg berpangkat apa?"
"Oh!! Yes... Mian hyung.. Linlin lupa lah."
"Dari keluarga yg berpangkat apa ni wey?!"
"Ish.. Jihoon hyung ni.. Itu pon tak tahu ke? Baek Jiwon tuh anak org kaya. Eomma dan Appa dia buka syarikat..... Syarikat... Syarikat apa eh hyung?"
"Daehwi kau ni lembab lah. Syarikat Wedding Planner. Alah yg diberi nama Jiding House tuh."
"Jinyoung, jinjja?? Syarikat terkemuka tuh ke? Hyung rasa x sesuai diaorang pegang syarikat tuh. Whatever lah, yg penting kita kena ikut rancangan Jinyoung."
Kitaorang pergi tanya ahjumma yg ada berdekatan kitaorang. Ahjumma tu kebetulan jiran Jiwon so dia bagi lah tahu kat mana rumah Jiwon. Kitaorang sampai di depan rumah Jiwon. Kami menekan loceng rumah Jiwon. Betul lah, besar rumah nya. Beberapa minit kemudian, pembantu rumah Jiwon datang menghampiri pintu pagar.
"Kamu semua nk jumpa siapa ya?"
"Kami nk jumpa Jiwon."
Aku bersuara dengan nada selamba.
"Jiwon?? Saya rasa dia baru keluar. Kenapa ya?"
"Kalau mcm tuh kitaorang balik dulu ya."
Kitaorang beredar dari situ and then kebetulan jumpa Jiwon. Aku pun x pasti samada tuh diri dia sendiri atau kembar dia. Tapi pelik sikit, dia asyik tunduk je. Aku menahan dia. Aku terpandang muka dia. Pucatsiot.
"Jiwon kau ok x?"
Dia hanya menggeleng.
"Miss Jiwon. Mari masuk dalam."
Aku tengok dia mcm x sihat. Aku dapatkan Jiwon semula.
"Jiwon jom ikut aku. Saya bawa Jiwon dulu ya. Kamsahamnida."
Aku datang menghampiri diaorang.
"Korang balik lah dulu. Aku nk baaa Jiwon pergi hospital.
Diaorang cuma mengangguk
* * *
*last update for this week.
*minggu depan x leh Ah. Author baru je pulang dari camping.
YOU ARE READING
who? : beginning ✔
Fanfic[Highest ranking: #193 in Fanfiction] Park Jihoon seorang remaja yg ingin kehidupannya penuh dengan misteri. Suatu hari, di sekolah baru Jihoon ada seorang perempuan yg menimbulkan kehidupan misteri dalam hidup Park Jihoon. Dapat ke Jihoon selesaika...