Aku, Jinyoung, Kuanlin dan Daehwi kini berada di kawasan perkuburan. Aku nak carikan buku tu. Aku harap cepat jumpa buku tuh. Kitaorang cari buku tuh kat pokok besar yg Jiwon kata tuh. Setelah beberapa jam, aku gembira sangat sbb dapat jumpa buku tuh. Kitaorang segera ke rumah Jiwon.
"Korang ada apa nak jumpa ni?"
"Jiwon!! Good news!!! Kitaorang dh jumpa buku ni."
"Bagusnya. Terima kasih korang. Eh marilah jemput masuk. Kalau nak bermalam kat sini pun x apa rasanya."
Kitaorang pun masuklah rumah Jiwon tu. Besarnya rumah dia. Macam istana.
"Jiwon, mana parents kau?"
"Belum balik lagi. Kejap lagi sampai lah."
"Ooo."
TINGG TONG!! Bunyi loceng rumah Jiwon berbunyi. Bibik Jiwon tuh pun buka lah pintu rumah rupa-rupanya parents Jiwon dh sampai.
"Jarang nampak kamu jemput kawan ke rumah. Ada apa-apa ke?"
"Appa..."
"Kalau sudi marilah bermalam dengan kami. Dah lewat malam dah."
"Kamsahamnida ahjumma."
Kami mengucap terima kasih.
"Jiwon, itu appa kau ke? Garangnya muka."
"Wah!! First time Daehwi tengok muka appa & eomma Jiwon noona."
"Cantiknya eomma Jiwon noona! Kalau lah eomma noona single mesti Jinyoung rembat dulu."
"Wah! Garang juga Mr. Baek ya!"
Aku dan kawan-kawan x habis-habis cakap pasal parents Jiwon.
"Hoii. Dah-dah lah tu. Sekarang ni baik korang pergi mandi. Nanti aku cerita mcm mne nk guna buku ni."
"Bilik air? Baju? Mne kitaorang nk dapat?"
"Soalan bodoh tuh Tuan muda. Rumah Mr. Baek ni serba lengkap. Ada pakaian untuk tetamu yg datang ke rumah mereka. Mari saya tunjukkan biliknya."
Tak guna punya bibik. Dia kata tuh soalan bodoh. Tapi, pandai juga si bibik tuh bekerja. Katanya rumah Jiwon ni serba lengkap. Kitaorang pun ikutlah bibik tuh.
Di bilik
"Besar juga bilik tetamu ni kan. Kaya betul."
"Lebih baik kau tutup mulut tuh Daehwi. Nanti lalat masuk baru tahu."
Daehwi hanya mencebik dengan kata-kata aku. Aku hanya menggelengkan kepala.
"Hyung.. Linlin mandi dulu ya."
Aku mengangguk. Aku duduk di katil. Lembutnya katil ni. Tetiba ada org ketuk pintu. Rupanya Jiwon. Dia nampak lawa bila memakai dress.
"Nak apa Jiwon? Dah rindu aku ke?"
Dia hanya menaikkan biji mata ke atas tanda menyampah.
"Buang masa betui aku nk rindu ko. Lebih baik aku rindu patung bear yg x bernyawa tuh."
"Habis tuh kalau x rindu nak apa pula? "
"Just nk bagi tahu yg lepas mandi jemput makan kat dapur. Tu je. Bukan nye rindu ko pun dasar byun."
'Byun?' suka hati dia je panggil aku ni byun.
"Sebyun aku pun ada org suka juga."
"Siapa je kan?"
Dia menutup rapat pintu bilik. Mungkin dia malas nk layan aku kot.
Selepas semua org dah mandi kitaorang pergi ke meja makan.
"Wah!! Sedap nya." Aku berkata lalu mencapai pinggan. Diaorang pon sama je mcm aku.
"Semua nampak lazat." Giliran Daehwi pula yg berkata.
"Memang lah sedap. Tuan Puteri ni yg masak."
"Ya ke?"
"Ya lah. Kami semua hanya membantu dan selebihnya Tuan puteri yg buat. Jemputlah makan ya!"
Amboi bibik ni. Asyik puji majikan dia je x henti-henti. Kitaorang pon menjamah makan yg disediakan.
"Sedap ke?"
"Boleh lah."
"Ye lah tuh. Sebenarnya sedap kan."
Aku hanya membiarkan kata-katanya dan terus sambung makan.
"Noona ni pandai masak rupanya. Sedap!! Jihoon hyung pon kata tadi."
Mata aku terbeliak mendengar kata-kata Daehwi. Kurang Asam punya budak! Aku hanya mampu bersabar.
"Ye lah. Biasanya jarang org mengaku masakkan org lain ni sedap."
Dua kali lima je Jiwon ni. Ada je benda yg di nk jawab.
"Ya lah. Betui kata noona tuh. Linlin setuju!"
Amboi Kuanlin ni, bersemangat pulah deh.
"Mcm mne Linlin tahu?"
"Alah.. Itu perkara basic lah hyung."
Whatever.
"Tuan Puteri, ini ada surat untuk Tuan Puteri.
Jiwon mengambil surat itu lalu membuka nya. Surat itu terkandung.......
* * *
*yeah!dab habis periksa!!!
*cerita ni mungkin tamat dengan happy ending!!!!
*jihoon ni byun ka?! x..dia menggoda je...
*#vote_and_comment
YOU ARE READING
who? : beginning ✔
Fanfiction[Highest ranking: #193 in Fanfiction] Park Jihoon seorang remaja yg ingin kehidupannya penuh dengan misteri. Suatu hari, di sekolah baru Jihoon ada seorang perempuan yg menimbulkan kehidupan misteri dalam hidup Park Jihoon. Dapat ke Jihoon selesaika...