5 years later
"Jihoon!! Kenapa x tukar lagi?!! Kan saya dh pesan suruh tukar!" kata seorg yeoja ngan suara halilintar.
"Alah. Saya x tahu lah mcm mne nk tukar.. " kata aku.
"Klau x tahu tanya lah!!" kata yeoja tuh lagi.
"Mcm mne nk tanya, awak kan ada kat bilik air." kata aku lagi.
"Awak nikan!! Dh lah.." kata yeoja tuh..
Ok.. Let me start. Yeoja tuh wife aku.
"Saya bukan nya mcm awak. Awak tuh seorg eomma. Mesti lah kena jaga anak." kata aku.
"Dan awak sebagai appa pon kena jaga anak jugak. X boleh harap kan wife je x guna juga.." sambung wife aku.
"Jihyung-ah.. Appa minta maaf." kata aku.
"Gwenchana appa." kata Jihyung. Haish comel nya.
"Jihyung.. Tinggal ngan appa sekejap." kata wife aku.
Jinhyung ni umur dia 4 tahun dh. Fasih juga lah cakap cuma pelat.
"Appa.. Jinhyung nk mkn aiskrim lah." kata Jinhyung.
"Nk mkn aiskrim ye? Kita tunggu eomma eh." kata aku. "Jiwon-ah cepat lah sikit." sambung aku lagi.
Well, this is my wife. Park Jiwon atau dikenali sebagai Baek Jiwon. Rakan sekolah aku. X sangka yg kitorg kahwin. Sejak kahwin ni & ada anak, dia banyak naik angin. Aku lah tempat dia tempias marah dia. Dia berubah sangat. Tapi hidup kitorg bahagia. Well, anak aku pun comel.. Sejak kahwin, aku dh nampak ciri-ciri eomma dalam diri dia tuh. Walaupun tegas tapi penyanyang. Aku syg dia weah. Aku selalu sangat mengimbau kenangan manis masa zaman sekolah dulu.
"Sabar lah.." jawab Jiwon.
Setelah beberapa minit, akhirnya Jiwon keluar dari tandas.
"Awak ni, sakit perut ya? Dari tadi asyik ulang-alik pergi tandas je." tanya aku.
"X ada lah." jawab Jiwon.
"Jom lah kita gi jln-jln.. Lagi pon Jinhyung nk mkn aiskrim." kata aku.
"Jomlah. Saya bersiap sekejap eh. So korg berdua sila keluar." kata Jiwon.
"Alah.. Perlu ke??? " tanta aku.
"Hey!! Mestilah perlu.. Jgn nk mengada sangat eh. Saya tumbok kang." kata Jiwon sambil menunjukkan penumbuk ke arah aku.
Aku dan Jihyung pergi ke living room untuk menunggu Jiwon bersiap. Aku main dengan Jihyung. So cute >_<
"Jom Hoonie..." ajak Jiwon.
"Eh? Dh siap dh. Cepatnya." kata aku.
"Memang lah cepat. Jihoon!!!!!!" tetiba Jiwon jerit nama aku.
"KAU NI X RETI NK TUKARKAN BAJU JIHYUNG KE HAH???!!!" marah Jiwon.
"AWAK X KATA TADI MNE LAH SAYA TAHU!!" aku pon menjerit.
"KLAU SAYA X BAGITAHU PON XKAN TAK BOLEH NK TUKAT KAN BAJU??!" marah Jiwon lagi.
"Appa ngan eomma ni bising lah. Jinhyung x suka." kata Jinhyung sambil menutup telinga.
"Dah lah awak ni x boleh harap lah." kata Jiwon lalu mendukung Jihyung dan masuk ke dalam bilik untuk menyiapkan Jihyung.
Aku pon hanya mengeluh. Tengok. Dia marah aku lagi. Aku just takut klau kitorg x leh forever. Dia asyik nk marah aku je. Sikit sikit marah aku.
"Appa jom kita pergi." ajak Jihyung sambik menarik tangan aku.
"Dh siap dh anak appa ni. Jom.." kata aku lalu mendukung Jihyung. Kitorg pon pergi di kereta.
Di dalam kereta
"Appa! Appa nk bawa Jihyung mkn aiskrim kat mne??" tanya Jihyung.
"Tanya eomma lah." balas aku.
"Eomma.. Kita nk makan aiskrim kt mne??" tanya Jihyung.
"Hurm.. Entahlah.. Kita tunggu je lah." jwb Jiwon(series author x ada idea)
Kami pon tiba di destinasi.
"Dah sampai!" kata aku
"Wah! Bestnya appa!!!" kata Jihyung sambil menepuk tangan.
"Awk.. Saye ingat lah tempat ni." kara Jiwon.
"Yup.. Tempat sye melafaz cinta sye pada awk." kata aku.
"Rindu lah masa dulu.." kata Jiwon.
"Sye bwk Jihyung ke tempat ni supaya dia tahu masa appa & eomma dia muka bercinta." kata aku lagi.
"Appa! Jihyung nk pergi sana." kata Jihyung sambil menarik hujung jari aku.
"Jom.. Jiwon jom lah." kata aku.
Kitorg hidup aman dan bahagia.. Itu lah kenangan manis yg dapat di kongsikan kepada semua org.
---------------------------------------
*the end
*ㅠㅠㅠ dah tamat dh cerita Who ni ㅠㅠ..
*cerita Bae Jinyoung lepas author periksa..
*doa kan kejayaan author
*stay support me
*#please_vote_and_comment_
*bye
YOU ARE READING
who? : beginning ✔
Fanfiction[Highest ranking: #193 in Fanfiction] Park Jihoon seorang remaja yg ingin kehidupannya penuh dengan misteri. Suatu hari, di sekolah baru Jihoon ada seorang perempuan yg menimbulkan kehidupan misteri dalam hidup Park Jihoon. Dapat ke Jihoon selesaika...