4 month later
Dah empat dh Jison pergi ke tempat asal dia. Benda misteri pon dh selesai. Segala kejadian yg berlaku dapat di selesaikan dengan baik.
---------------------------------
DisekolahAku melangkah masuk ke dalam kelas. Aku menuju ke tempat duduk.
"Hai Jihoon." Jiwon menegur aku.
"Hai. Good morning babe." aku membalas sapaan dia.
"Morning." dia membalas sambil menaikkan biji mata di atas.
"Balas juga rupanya ingatkan x nk balas."
"Whatever. "
"Jiwon.. "
"Yes..."
"Hurm.. Kau ada boyfriend?"
"Ada."
"Siapa?????!!!!!"
"Woojin."
"Serious lah?"
Dia mengangguk. Maknanya betul lah.
"Alah. Dah melepas."
"Kau ni mihoon, mengada-ngada betui. Kang aku cubit pipi chubby kau, kau marah."
"What?! Kau panggil aku mihoon?? Sedap mulut."
"Well, nana kau memang sesuai dengan mihoon pon." kata Jiwon sambil menjelirkan lidah.
"Yash. Jiwon-sshi. Kau ni memang nk kena lah." kata aku lalu bangun dari kerusi lalu mendekatinya.
"Waeyo? Ada masalah ke?" kata Jiwon sambil mengangkat kening.
"Nothing." kata aku lalu duduk di kerusi bersebelahan Jiwon.
"Pergilah sana. Semak je." kata kawan Jiwon yg duduk di sebelahnya. Jiwon hanya tergelak.
"Biarlah. Aku nk borak dengan dia. Bukan mcm kau, dapat duduk dengan yeoja cantik pon nk pergi kat yeoja lain." balas aku.
"Lantaklah. Aku pergi kat yeoja lain sbb aku dh tahu dia dh ada namchin." kawan Jiwon tuh membebel pulok.
"Namchin dia tuh aku lah."
"Eleh, mihoon x sedar diri. Kau fikir dia nk ke kat kau yg muka mcm tenuk." balas namja tu.
"Excuse me, aku bukan tenuk. Aku manusia. Sebelum kau cakap muka aku mcm tenuk baik kau cermin sikit muka kau yg banyak jerawat beracun tuh. Mengata org je lebih. Humph."
"Hello.. Biarlah muka aku ada jerawat ke x ada ke tapi ada je org nk kat aku, bukan mcm kau. Tiada sesiapa nk." balas namja.
"Hoi! Hoi! Dh dh lah tuh. Asyik nk gaduh je. Sekarang ni dua-dua beruk and tenuk. Jihoon, kau tenuk, and kau Jeonhwo, beruk. Sekarang ni klau nk gaduh lagi aku hantar pergi Zoo. Biarlah semua org tengok pergaduhan tenuk dengan beruk. Pastu hantar kat instagram tulis caption 'pergaduhan diantara tenuk dan beruk' hahahahhaa." kata Jiwon yg nk berhentikan kitaorg. Siap tepuk-tepuk tangan lagi.
"Hek eleh. Dia tuh dugong. Minta bantuan putera raja tapi tiada sesiapa nk tolong. Hahahah." balas Jeonhwo.
"Hoi! Jangan nk menghina yeochin aku eh." kata aku.
"Kan dh kena :P.. " kata Jiwon sambil menjelih lidah ke arah Jeonhwo.
"Eleh.. Dh lah. Pergilah sana." kata Jeonhwo sambil mengangkat aku.
"X nk." balas aku.
"Kau ni gemok sangat lah. Kau ni banyak kan eh? Berat kau berapa?" tanya Jeonhwo.
"Memang aku mkn banyak pon." balas aku.
"Ya!Jihoon! Baliklah tempat kau!" kata Jiwon.
"Hah! Dengar tuh. Yeochin kau db bising." kata Jeonhwo pula.
"Aku akan bla. Btw, thanks sbb panggil Jiwon sbgi yeochin aku." kata aku.
"Welcome." balas Jeonhwo. Yg si Jiwon dh jeling je.
Kenangan terakhir akan dicatat dalam sejarah sbb hari ni hari & tahun terakhir kitorg sekolah. Aku hanya mampu tersenyum kerana mengingati kenangan itu.
---------------------------------------
*the end....
*korg kena tipu.. :p.. Sebenarnya ada lagi satu chap. Stay tuned
*vote amd comment
YOU ARE READING
who? : beginning ✔
Fanfiction[Highest ranking: #193 in Fanfiction] Park Jihoon seorang remaja yg ingin kehidupannya penuh dengan misteri. Suatu hari, di sekolah baru Jihoon ada seorang perempuan yg menimbulkan kehidupan misteri dalam hidup Park Jihoon. Dapat ke Jihoon selesaika...