"Chagi nk mkn ape?"Mata aku meliar ke sana ke sini.
"Suka hti lah..yg penting bukn batu."
"klau x nk batu oppa bgi taik la."
Aku tersenyum.. Jiwon membuat muka menyampah.
"Ok la..oppa pergi order jap eh.Chagi tunggu oppa thu. Jgn rindu cepat sgt."
Aku mengenyit mata ke arh Jiwon. Selepas order aku kembali ke meja mkn..
"Rindu ke chagi oppa yg satu ni?"
"X langsung..buat apa nk rindu..wasting time."
"Amboi.. klau oppa balik kerja selalu ckp oppa chagi rindu sgt kt oppa"
"Tu blik kerja..ni lain..x smpai 1 jam hilang pon dtg blik. Masalah betul..shje la tu nk angin kn org..terbalik meja ni baru reti nk stop sakat org agaknya."
Jiwon menghadiahkan jelingan tajamnya.
"Jgn la mrh..bukan selalu dpt keluar berdua."
Mlm ni ank aku duk ngn nenek dia. So boleh aku manja dgn Jiwon.
"ea..kat public jgn nk mengada2.."
Aku memuncungkan bibir.
"Fine la.. Oppa x mengada².."
Jiwon hanya tersenyum. Aku membalas senyuman dia walaupun dia x senyum kat aku. K
Selepas beberaoa minit makanan dan minuman dah terhidang di atas meja. Ape lagi kitorg pun makan lah.. X kan nak buang pulak.
"Esok chagi ada nak pergi mana-mana tak?"
"Hurm.. Chagi ingat nak bawak anak kita pergi taman tema.. Mesti diorg suka kan.."
Hurm.. Aku sebenarnya nak bantah tpi suara dia terlampau excited dan mengharap sangat.
"hurm...Jihyung tu oppa x kesah tpi klau rieun kan dia kecik lagi so.."
Belum sempat aku habiskan kata-kata Jiwon dah meletakkan chopstick nya dan memuncungkan bibir. Alah.. Bersalah pulak nak cakap.
"Klau oppa x bgi x pe lah. Jiwon faham."
Katanya dingin.. Macam mne nie eh.. Dia ni dah lah kuat merajuk.
"Kita pergi tempat lain? Taman bunga ke ape ke.. Kan banyak lagi tempat selain taman tema. Oppa bukan x bgi pergi sana tapi tunggu lah anak kita besar sikit."
Jiwon tidak mendengar aku cakap malah siap bernyanyi kecil lagi.. Eyy.. Isteri aku yg sorg nie kan.
" Chagi! Dengar lah oppa cakap nie"
Jiwon tersentak. Mulutnya berhenti menguyah sbb terasa apa yang aku cakap.
"Suka hati awak lah.. Kalau x pergi mana-mana pun saya x kesah."
See that.. Dia merajuk. Aku pun malas nak layan just terus habis kan makanan and terus gerak balik pergi rumah eomma dia untuk ambil anak and terus pulang rumah.
Merajuk dia ambil masa 2-3 hari nk hilang.
-----------------------------------
YOU ARE READING
who? : beginning ✔
Fanfic[Highest ranking: #193 in Fanfiction] Park Jihoon seorang remaja yg ingin kehidupannya penuh dengan misteri. Suatu hari, di sekolah baru Jihoon ada seorang perempuan yg menimbulkan kehidupan misteri dalam hidup Park Jihoon. Dapat ke Jihoon selesaika...