Kapitel 1

211 2 0
                                    

- Klara, Klara?!
- Men ska du svara eller?
- Vi vill fan inte vänta på dig!
Rösterna känns meningslösa. Varför skulle jag svara på frökens dumma fråga? Det betyder inget. Inte längre.

Fredag
- Vad tänker du på? frågar Filippa.
- Inget.
Men det var inte sant. Jag tänkte på mycket.
- Men varför säger du inget då?
Ibland fattar verkligen inte Filippa att man faktiskt har ett privatliv.
- Men inget. säger jag och föröker att inte låta arg men jag tror att jag misslyckades. Anny kollar med frågande min på mig.
Det blir tyst en stund.
- Okej men kommer du på lördag då?frågar Filippa och bryter tystnaden.
Juste. Festen på lördag. Den som "alla" kommer på. Den hos Emmy. Och jag menar, såklart alla ska komma på hennes fest! Men jag ska inte klaga. Emmys fester brukar vara roliga.
- Ja, så klart! svarar jag.
- Okej men ska vi fixa oss hos mig då? frågar Tora.
- Ja!

- Är du klar för dansen?! ropar mamma från köket.
Jag sitter i min säng och kollar snapchat. Hade glömt bort dansen helt!
- Ja, snart, kommer! ropar jag tillbaks.
- Okej!
Jag skyndar mig med att ta på mig danskläder och skor. Springer sedan till mamma som står i hallen.
- Okej. Nu åker vi.

- På onsdag nästa vecka är det en danstävling. säger min danslärare i slutet av lektionen. Jag tänkte vi kunde vara med i den, och jag är medveten om att jag meddelar detta väldigt sent.
Dom flesta kunde och jag blev faktiskt taggad. Vi hade övat på en bra dans sedan länge, och även fast dansen inte var menad för en danstävling så var den väldigt bra. Den här gången kanske vi ändå kunde vinna!

När jag kom hem tog jag upp datorn och kollade in YouTube. Jag såg att Filippa lagt upp en Q&A video så jag tänkte kolla på den medans jag åt min banan.

----------
Ett väldigt kort kapitel. Vad tyckte ni om det? Här får ni veta att Klara går på dans och att Filippa håller på med YouTube.

OtrogenWhere stories live. Discover now