- Vi har hört! sa någon.
Vänta lite. Anny? Varför pratade hon med mig? När jag kollade upp såg jag till min förvåning att Filippa och Tora stod på varsin sida om Anny.
- Va? sa jag.
Jag kände mig lite dum när jag sa så. Jag fattade ju att det hanlade om det dumma instagramkontot.
- Instagramkontot! sa Filippa.
Såklart, tänkte jag.
- Fast först vill vi säga att vi är ledsna för att vi lämnade dig på grund av att du inte drack. Du ska inte behöva dricka och vi känner att vi var as töntiga för att vi lämnade dig på grund av det. sa Tora inflikande.
Vänta lite. Sa dom förlåt? Hade dom ångrat sig? Ville dom bli vän med mig igen?
- Vi tycker så synd om dig. Din "kompis" har fått hela skolan att mobba dig. sa Anny för att komma tillbaks på ämnet om kontot.
- Vi vill hjälpa dig. Kan du snälla förlåta oss för att vi varit såååå dumma? sa Filippa.
Skulle jag förlåta dom? Det ända dom egentligen gjort var att tycka att jag var tråkig på grund av att jag inte drack och sedan lämnat mig. Men dom ångrar ju sig. Vi hade ju trots allt varit som systrar.
- Jag föråter er. sa jag och kände hur jag plötsligt blev lite glad.
Jag hade ju tre kompisar. Och jag visste att dom inte skulle berätta mina hemligheter. Visst, dom hade ju varit dumma men dom hade aldrig läckt mina hemligheter. Inte som Cassandra gjort.
- Tack! sa alla samtidigt medans dom log mot mig.
Den dagen var jag faktiskt med dom hela tiden. Och på något sätt kände jag mig glad bara av att vara med dom. Men på lektionerna kollade Cassandra på mig. Hon hade som en ledsen blick och min för den delen. Men jag kollade hela tiden bort.
Det gjorde ont. Ont att kolla på den som var där för en när ingen annan var det. Ont att kolla på den som vänt sig mot mig. Ont att kolla på den som man gjorde allt med. Ont att kolla på Cassandra.
----------
Klara har fått tillbaks sina vänner! Men det tråkiga nu är att boken snart är slut. Bara några få kapitel kvar.
Hoppas ni gillade kapitlet!
YOU ARE READING
Otrogen
Teen FictionNågra vänner splittras När en av vännerna, Klara tar hjälp av sin pojkvän Liam försäger hon sig och det gör inte saken bättre.