Skolan var slut för idag och jag satt i min säng. Jag kollade på YouTube. I det klippet jag kollade på berättade en person 10 saker om sig själv som vi tittare kanske inte visste.
Min mobil vibrerade. Jag tog upp mobilen för att kolla varför den vibrerade. "Instagram: Du har blivit taggad i en bild". Jag loggade in på mobilen för att kolla hur bilde såg ut men när jag såg bilden trodde jag att detta bara var en mardröm. Eller rättare sagt så hoppades jag att det bara var en mardröm. För bilden jag blivit taggad i var en bild på mig när jag satt i min säng med dom kläderna jag har på mig nu. Jag läste texten som var nedanför bilden: "Klara, varför var du otrogen?". Kunde det vara Kevin eller Liam som skapade kontot för att hämnas? Jag kollade ut genom fönstret för att se så att ingen var där. Det såg ut som att bilden var tagen från fönstret. tanken på att någon nyss varit utan för mitt fönster och kollat in på mig fick mig att må illa.
Jag klarade att gå till skolan när mina kompisar hade lämnat mig så varför klarade jag inte idag. det var ju bara en töntig bild på instagram. det skulle ju inte komma fler bilder? Och om det kom fler bilder... Vad skulle jag göra?
I vilket fall så stannade jag hemma den dagen. Som tur var gick mina föräldrar på att jag var sjuk. jag vet inte vad jag hade gjort annars.
Det jobbiga var att jag den dagen inte hade så mycket att tänka på så det mesta jag tänkte på var bilden. Och det värsta var att den som skapat kontot visste saker om mig.
----------
Vad är detdär för konto? Vem har skapat kontot? Förtsätt läsa om ni vill veta svaren.
Hoppas ni gillade kapitlet!
YOU ARE READING
Otrogen
Teen FictionNågra vänner splittras När en av vännerna, Klara tar hjälp av sin pojkvän Liam försäger hon sig och det gör inte saken bättre.