PÅ LUNCHRASTEN
Jag och Cassandra satt och gungade. Det hade varit så länge sedan jag gungade senast. Senaste gången var med..... mina förra kompisar. Jag undrade varför jag inte hade gungat på så länge. Jag gillade ändå att gunga.
- Ska du göra något efter skolan? sa Cassandra.
- Ja, jag har dans.
- Synd.
- Men vi kan göra något imorgon!
- Då har jag ju dans! sa Cassandra och vi båda började le.
Vi log inte för att det var kul utan bara för att det var så typiskt att vi hade dans på olika dagar.
- Men i övermorgon då? Då har ju ingen av oss dans! sa jag.
- Men Nadja vil....
- Vad?
Jag gillade inte att hon hade massa hemligheter för mig medans jag berättat allt för henne. Hon hade ju den där hemligheten med saken hon gör som hon ångrar och nu sa hon något om någon Nadja.
- Nej, men det var inget. sa Cassandra.
- Jo!
- Nej.
Det var så himla typiskt att hon aldrig skulle ge sig.
Vi skulle ju få träffa vinnarnas danslärare idag. Jag var as taggad eftersom att hon verkade väldigt bra. Om ni inte har förstått så går jag på dans nästan varje dag. det var ändå bra för nu slapp jag vänta i en hel vecka på att träffa den andra dansläraren som många andra gör.
När jag kom in i danssalen satt alla redan i en ring på golvet. stella gjorde plats för mig och jag satte mig.
- Jag heter Nadja. sa dansläraren.
Var det inte Nadja Cassandra råkat säga? Men Cassandra ville inte förklara. Skit samma. Det var säkert någon annan Nadja Cassandra pratade om.
Nadja var VÄLDIGT bra. Hon hade ett bra sätt att lära ut så att man förstod exakt vad hon menade. Jag menar inte att min vanliga danslärare är dålig bara att Nadja är lite bättre. men bara lite.
----------
Förlåt för att jag inte uppdaterat. Vem var Nadja som Cassandra inte ville säga någon om? och varför ville hon inte säga vem Nadja var?
Hoppas ni gillar kapitlet.
YOU ARE READING
Otrogen
Teen FictionNågra vänner splittras När en av vännerna, Klara tar hjälp av sin pojkvän Liam försäger hon sig och det gör inte saken bättre.