Kapitel 12

66 2 0
                                    

- Vafan! Har du sett kontot? frågade Cassandra.

- Ja. sa jag.

- Vem fan är det som lägger ut bilderna? Och fan vad elakt.

- Mmm. 

Jag vågade inte säga något mer eftersom att jag var rädd för att jag skulle börja gråta. Inte för att det var något fel med att gråta men jag tycket personligen att det var lite pinsamt när alla på rastgåren tittade.

- Vi måste göra något åt det? Vi kan säga till en lärare. sa Cassandra men när hon tittade på mig ändrade hon sig.

- Eller så bara smälter vi det här. Det kommer nog ändå inga fler bilder?

- Jag hoppas inte det. mummlade jag.


Vi hade haft fel. På kvällen kom det ännu en till bild. Den var tagen från när jag gick hem från skolan. Inte med Cassandra men vid svängen där vi gick åt olika håll. Under bilden stod det "Inte konstigt att dina vänner lämnade dig, du är ju så tråkig". Först trodde jag att det var Kevin eller Liam för att dom ville hämnas. Jag menar på första bilden stod det ju att jag hade varit otrogen och så men nu stod det om mina gamla vänner. Kunde det vara dom istället. Dom visste ju om att jag varit otrogen.


Nästa dag efter skolan var Cassandra sjuk. Men jag klarade mig rätt så bra. Tills lunchrasten. jag stod hellt själv vid ett hörn med min mobil. Det var nästan inga ute eftersom att alla fotfarande åt. Det läskiga var att jag hörde fotsteg. Fotsteg som inte var så långt bort. Men när jag kollade runt om mig kunde jag inte se en ända människa. Jag gick in på toan för att det kändes obehagligt.Jag menar, det kunde faktiskt vara någon som "spionerade" på mig. Om man tänke på instagrmkontot är det ju inte omöjligt. Och just att det inte var omöjligt att någon skulle förfölja mig var läskigt.


Det var inget mer med det. Eller jo det var det. För när jag kollade instagram såg jag att jag var taggad i en bild. Och gissa om det var en bild på mig när jag stod i ett hörn på skolgården. om du gissade det hade du rätt. Under stod det "Stackars Klara, helt ensam. Eller ärligt talat. Du förkänar det!". Jag gick in på kontot bara för att. men det var nog inte så bra att jag gick in på kontot. För nu såg jag att det hade över 100 följare. 


----------

Vad tror ni nu? Kan det vara Klaras gamla kompisar som skpade kontot? 100 följare? vad kan det betyda?

Hoppas ni gillade kapitlet!

OtrogenWhere stories live. Discover now