EN VECKA SENARE
Jag var faktiskt väldigt bra vän med Cassandra nu. Hon visste allt om mig som att jag till exempel varit otrogen och att mina kompisar hatade mig. Därimot visste jag inte lika mycket om Cassandra. Jag visste att hon hade en störig lillebror och att hon också älskade att dansa. Men jag brydde mig inte. Hon var en as bra vän kanske till och med bästa vän.
Idag skulle jag Cassandra sova över hos mig eftersom att det var lördag imorgon gick det. Vi skulle gå hem till mig efter skolan. Några dagar innan bestämde vi allt vi skulle göra. Vi skulle sminka oss, ha spa och berätta hemligheter. En mysig kväll bara.
När vi skulle gå hem till mig efter skolan var vi as taggade.
- Det ska bli så jäkla kul! nästan ropade Cassandra.
- Jag vet! Ska vi börja med att sminka oss?
- Ja! Och sedan har vi spa med ansiktsmasker. Och efter det berättar vi allt om oss själva!
- Jag är såååå taggad!!!
- Jag med!!!
När vi var hemma hos mig tog jag fram allt mitt smink och Cassandra gjorde likadant. Hon hade sitt smink i en necessär. En ganska stor rosa.
- Vi måste tvätta bort vårt smink innan vi lägger på nytt. sa jag.
- Juste.
Jag tog fram mitt rengöringsmedel.
- Jag använder en exakt likadat hemma!
- Vad kul! sa jag och log lite.
Vi hade tvättat bort vårat smink sminkat oss igen sedan tvättat bort det. Hade också haft spa så nu var det dags att berätta hemligheter.
- Du börjar. sa Cassandra.
Hon visste ju mer om mig än vad jag visste om henne så jag föreslog att hon skulle börja.
- Okej. svarade hon.
- Hhhmmm, vad ska jag börja med? fortsatte hon.
Efter en stunds tänkande svarade hon:
- Jag gör en sak som jag ångrar.
- Vad? sa jag.
Detta var faktiskt intresant. Jag trodde hon skulle berätta om att hon kanske gick på potta tills hon blev 6 men nej. Hon GÖR en sak som hon ångar. Hon GJORDE inte en sak som hon ångra.
- Förlåt, jag kan inte berätta.
----------
Vad är det Cassandra gör som hon ångrar? Och vad tycket ni om att klara och cassandra är kompisar.
Jag har btw en kompis ( @Kusssen ) som också skriver en tonårsroman. hon förkänar läsare så in och läs!
Hoppas ni gillade kapitlet.
YOU ARE READING
Otrogen
Teen FictionNågra vänner splittras När en av vännerna, Klara tar hjälp av sin pojkvän Liam försäger hon sig och det gör inte saken bättre.