Kapitel 4

110 2 0
                                    

Jag orkade seriöst inte. Jag orkade inte med mitt liv. Allt med Liam, Kevin och min kompisar. Jag vet att Filippa, Tora och Anny övergav mig för en dag sedan men det känns som att vi inte pratat på en månad. Men jag ska i alla fall ta hjälp av Liam idag. Hoppas han förstår.


Efter skolan gick jag direkt till Liams hus. Jag hade messat honnom innan. På vägen tänkte jag på hur jag skulle berätta för honnom. Vad skulle jag börja med? Skulle han förstå? Dom frågorna fick jag väll ta reda på själv. Jag skulle snart har svaren. För vet ni vad? Jag stod precis utanför hans hus. Liams hus var stort och gult. Porten var svart med en svart ringklocka brevid.

Pip, pip, pip lät det när jag höll inne knappen. Liam öppnade några sekunder senare.

- Vad var det du ville? frågade han.

- Eeeehhh. Jag ville bara säga... Du vet mina kompisar... Tora, Filippa och Anny. sa jag och fick lite svajig röst.

Jag skulle klara detta utan att lipa. 

- Ja? sa Liam frågande.

- Dom lurade i mig alkohol och jag blev arg.

- Så kan dom ju in... 

- Jag är inte klar. sa jag och avbröt honnom.

- Okej.

- Jag blev ju arg. Jag sa det men då sa dom att jag var tråkig och att dom inte kunde vara vän med någon som inte äns drack!

- Men det är ju helt sjukt.

- Ja och jag vet inte vad jag ska göra! 

- Ta hjälp av dina föräldrar.

- Men dom kommer inte fatta. Jag kan inte prata med mina kompisar eller Kevi... jag avbröt mig själv.

Å nej. Jag sa inte detdär högt va? Fuck, fuck, fuck.

- Vem är Kevi...n?

Jag sa det högt. Vad sa jag göra. Fan att jag skulle säga hans namn.

- Ingen, eller jo, eller nej.

Liam tittade frågandes på mig. 

- Vem är Kevin? upprepade han.

- En kompis. svarade jag.

- Bara en kompis då?

- Ja.

Man kan ju vara kompis till en kille. Det är ju inte konstigt. Bara det att jag inte har någon kompis som är en kille och det vet Liam mycket väl. Hoppas, hoppas, hoppas det löser sig. Jag måste ju ta tag i detta problemet innan jag tar tag i problemet med kompisar. Detta problemet har pågått för länge.


----------

Vilket problem pratar hon om? vem är dendär Kevin? Kommer hon lösa dethär? Jaa ni. Vill ni veta får ni fortsätta läsa. Hoppas ni gillade kapitlet.

OtrogenWhere stories live. Discover now