Kapitel 13

54 2 0
                                    

Det var verkligen inte smart av mig att gå till skolan nästa dag. 

När jag gick in genom dörren ropade alla:

- Otrogna jävel!

- Hahaha! Inga kompisar!

Men det första jag blev var inte ledsen utan arg. Jag menar alla visste att jag inte hade några kompisar men ingen gjorde något åt det. Och lärarna var inte till någon stor hjälp. Faktiskt så märkte dom inte något.


Nu skulle jag kunna kalla mig mobbad. Men även fast jag inte var den ända i hela världen, eller till och med Sverige som bilivit mobbad så kände jag mig ändå ensam. Riktigt ensam. Cassandra var inte här idag så min dag gick ut på att gömma sig, gömma sig för allt och alla.


Idag hade jag dans med Nadja igen. Jag kom först in den här gången. När jag kom in kollade Nadja med en svårläst blick på mig.

- Har du det bra i skolan? frågade Nadja och log ett "lurigt?" leende.

- Mmm. sa jag.

Jag pallade seriöst inte berätta för henne om mina problem. Det hade varit jätte konstigt.


Hela lektionen hade Nadjat bara kollat på mig och försökt läsa av mig typ. Fråga mig inte varför, för jag hade verkligen ingen aning. Om man bortsett från att Nadja kollat på mig typ hela tiden var lektionen bra. nadja var bättre lärare förra gången men det gick ändå okej idag.


När jag kom hem hade instagramkontot lagt upp ännu en bild. Fast den här gången i danssalen, när jag dansat. Under bilden stod det "så jävla lång du är, vem skulle vilja ha dig?". Där gjorde det ont, riktigt ont. Min längd var ett känsligt ämne. Jag ville hellst inte prata om den. Men nu skulle alla prata om den eftersom att tydligen alla på min skola följde det där kontot. men ja fattade seriöst inte hur korkade alla var. Ingen reagerade på att allt var elakt. 


Min skola är en värld full av idioter.


----------

Låg det något i blicken Nadja gav Klara? Kommer kontot lägga upp fler bilder?

Hoppas ni gillade kapitlet!

OtrogenWhere stories live. Discover now