Jag fattade inte för äns dagen efter. Dom hade lurat i mig alkohol. Mina vänner, dom jag har varit med sedan f-klass! Jag måste göra något åt detta. Men vad? Ska jag ringa, eller nej? Det kommer någ bli jobbigt, vill inte börja gråta eller något när jag pratar med dom. Jag vill inte träffa dom så jag får väl messa. Jag skrev "Hej. Varför gjorde ni som ni gjorde?". Antog att dom skulle fatta vad jag menade.
Efter en stund hade Tora svarat "Men va inte så tråkig, det är ingen stor grej!". Filippa och Anny svarade bara några sekunder efter Tora. Filippa svarade "Eller hur!". Anny svarade "Men det var väll inte så farligt.". Hon skrev det inte som en fråga utan som att det inte var så farligt punkt slut. Men jag svarade snabbt "Ni fattar väll att man inte kan göra så?". På det svarade Filippa "Hur jävla tråkig ska du vara. Du fattar väll att vi nu inte vill vara vän med dig när du är sådan tönt. Dricker inte äns!". Tora och Anny höll med. Fan också! Jag har ju inga andra.
När jag skulle till skolan nästa dag hade jag en klump i magen. Ni vet som något hårt som är fyllt med ångest och när man säger något börjar man gråta. Den jobbigaste känslan jag någonsin har haft. Jag har alldrig varit mobbad eller så. Bara efter min längd, och det var klart att jag blir ledsen när någon kommenterar den men när man florat sina vänner är det en annan sak.
I skolan mötte jag inte Filippa, Tora eller Annys blick. Det var som att jag inte fanns. På rasten bara stod jag i ett hörn helt själv. Efter ett tag blev det jobbigt med alla blickar på mig så jag gick in på toan. Jag bara satt där. Och det var då jag insåg, insåg att jag hade florat dom. Innan värkade det nästan lite ovärklig även fast jag fick den där klumpen. När jag hade förstått att vi kanske alldrig skulle bli vänner började jag gråta. Men tyst för att jag inte ville att någon skulle höra.
Mitt liv känns helt fuckat. För många problem. Vad fan ska jag göra? Hur ska jag någonsin kunna gå till skolan igen? Jag måste ta hjälp. Men jag vill inte ta hjälp av mamma eller pappa för dom kommer att bli jätte oroliga och ringa skolan så att fröken tar upp det innför hela klassen. Jag kan såklart inte ta hjälp av mina vänner. Vem har jag då? Liam eller Kevin? Liam eller Kevin? Liam. Jag tar hjälp av Liam.
----------
Vad tyckte ni?? Nu har kompisarna blivit ovänner. Klara ska ta hjälp av Liam. Vem är Liam? Det får ni veta om ni kollar nästa kapitel.
YOU ARE READING
Otrogen
Teen FictionNågra vänner splittras När en av vännerna, Klara tar hjälp av sin pojkvän Liam försäger hon sig och det gör inte saken bättre.