Kapitel 16

51 2 0
                                    

Det var lördag och vi var hemma hos Tora. Alla satt i Toras stora säng. Jag hade alltid velat ha en säng som henne. Jag hade alltid tjatat på mamma och pappa men dom tyckte att mitt rum var för litet, och det var det också. Mitt rum var ganska litet. Inte jätte litet men jag hade ganska stora möbler som tog upp all plats.

- Men hallå! Vad ska vi göra då? sa Filippa.

- Vi måste ju i alla fall få bort kontot från internet! sa Anny.

- Men hallå?! Tänk lite! Klara var ju vän med Cassandra! sa Tora.

Och nu fattade jag också.

- Ja. Jag kan ju få Cassandra att radera det!


VI hade haft det jätte kul hos Tora även fast vi inte gjorde så mycket. Vi snackade mest. Men nu var det måndag och det var dax att prata med Cassandra. Det var inte så att jag såg fram emot det men jag ville bara få det gjort så fort som möjligt, så på innan första lektionen gick jag till Cassandra och sa:

- Hej.

- Hej.

Båda bara tittade på varandra som ingenting. Som att jag aldrig varit i hennes fina vita och rosa rum, som att hon och jag aldrig suttit i min säng och berättat hemligheter, som att vi aldrig träffats.

- Du vet instagramkontot.

- Ja. Jag är verkligen ledsen!

- Kan du ta bort det? sa jag och struntade i vad Cassandra sa.

Jag visste ju att hon var leden och jag mådde lite illa för att jag inte förlät henne. Men jag menar, hon förstörde nästan mitt liv. Ska jag bara strunta i det och vara vän med henne som att inget hänt?

- Mmm.

Hon tog bort det. Ja, det var allt. Nu var kontot borta. Problemet löst. Eller?


----------

Vad tror ni? Är problemet löst?


Förlåt för att jag inte uppdaterat på länge. Jag hade ingen anledning till att inte skriva så jag är ledsen. Detta kapitlet är kort men hoppas ni gillar det ändå! Och om ni gillar det får ni gärna trycka på stjärnan (alltså rösta), jag uppskattar verkligen det! Lämna gärna också en kommertar och lite feedback!

OtrogenWhere stories live. Discover now