1.bölüm

2.4K 65 1
                                    

Sirma ablamın bıraktıgı mektup yüzünden bütün aile kararsızdı,iki kardeşin aynı eve aynı adama verilmesi sakıncalı bulunmuştu,boran sirmanın son  istedigi yerine getirmek için bütün aileyi karşına almıştı,bu sorun çözüleyemeyince  agların toplanması karar verilmesi  uygun görülmüştü,aglar bu meselinin sırmanın cenazından 40 gün geçtikten sonra kararlarını  ve hükümün ne olacagı konusunda bildirelecegimizi söylediler.Hergün yüregimde acıgımı zamanla gececegini düşünürken acım günden güne azalmıyor bunu aksine acım günden güne artıyordu,Hergün ablamının mezarına ziyaretini gidiyordum,acım beni yiyip bitiyordu,en sonunda yataklara düşmüştüm,doktor evde yatıp istirahat etmemi kendimi yormamı söylemişti.Bebek durmadan agladıgı için sılanın bebegine bakılması agının evine getirilmesi istenmişti,sıla artık yegene bakıyor kaybettigi ablasının yerini yigeniyle ilgilenerek geçiyordu ,bebegin ismine boran ersan koymuşlardı sıla bebegin isminin boran olması istemiş boranda ikinci isim olarak ersan  ismini koymuştu,küçük boran teyzesinin kucagında uyuyor kucagında uyuyanıyordu,birkeresinde sıla annesinin  ziyaretine gitmişti , küçük boran sılanın orda olamadıgı anlayıp aglamaya başlamıştı evde herkes küçük boran susturamamışlardı tekrar sılanın gelmesi arabayı yollamışlardı,günler su gibi geçip gitmişti bugün ablasını topraga vereli 40'ıncı gündü bugün aglar sıla ve boranın hakkında yükümlerin ne oldugu bildireceklerdi,boran gelirse hergün ev ugramıyordu sıla boranın yüzünü birkaç kez görmüştü,geç saatlere kadar çalışıyor evden çok erken saatte çıkıyordu,sırmanın acısı boranın yaşam sevinci söndürmüştü,boran ersan'ı birkaç kez bakmaya gelmişti,o an anladıki boran ersan borana sırmayı hatırlatacak herşeyden uzak duruyordu,boranın annesi ve babasıı çok üzgündü ogulları gözlerini önlerinde yitip gidiyordu.Aglar yavaş yavaş gelmeye başladılar  en sonunda boranda gelmişti aglar bir odada toplandılar boran içeri geçince kapıyı kapattılar,sıla odasında agların ne hüküm verdiklerini merak edip oturuyordu.Penceredenmerak edip baktım agların çıkıp evlerini dogru uyarladılar ,boran ve babası bir agla konuşyorları sıla merak edip dinlediler,'' inşallah boran oglumu allah bir daha böyle birşey göstermez ,şimdiden hayırlı olsun'' deyip oda diger aglar gibi arabasına binip gitmişti,aglar yüküm olarak boran ve sılaın evlenmesini uygun görmüşlerdi birkaç ag karşı çıkmıştı ama kılıçkılan agısı olaya girince karar verilmiş oldu,aglar dügünün bir an önce olmasını uygun görmüşlerdi,bu yüzden dügün hazırlıkları başladı,sıla gelin alışverişi çıkmak yerine evde kalıp boran ersan bakmayı tercih etmişti ,o işlerle kaynanası ve annesi ilgileniyorlardı,boranın yüküm verildikten sonra görmemişti ,boran yüküm verildikten sonra sırmanın mezarına gidip aglamıştı,sıla boran ersanı uyuttuktan sonra pencereden dışarı bakıyordu boran geldigini gördü ,boran merdivenlerden çıkıp odasına gideren sıla boranın kolundan tuttu ,sıla'' seninle konuşmamız gerek'' dedi,boran'' ne hakkında konuşmak istiyorsun'' dedi,sıla boranın yüzüne baktı gözlerinde kırmızılık vardı boran aglamıştı ve içki kokusu geliyordu üstünden,sıla''sen içmişsin''dedi,boran'' içtim onu özledim sıla neolur yardım et bana '' dedi perişan bir sesle dedi ve sılanın yardımla odasına götürüp yataga dogru yatırdı sıla boranın ayakkabılarını çıkardı üstünden çekeni çıkarıp yatırdı,üstüne örttü sıla gidecekken boran elinden tuttup yataga çekti'' yanımda kal'' dedi ve sıla boran istedigi kırmayıp yanına yattı boran bir kolunu sılanın belinden tutup kendine çekti '' sırmam güzel sırmam benim''diye sayıklıyordu,sılayı sırma diye seviyordu onu sırma olarak seviyordu sıla olarak degil ,bütün olanlar aklına geldi hepsinde boran ablasını özlemini sılada arıyordu.sıla bu düşündüklerinden sonra belimden boranın elinden çekip odasına gitmeden son bir kez borana baktı ,o an anladı sıla borana aşık olmuştu nasıl oldugu sıla bilmiyordu aşık olmuştu ablasını kocasına ablasını seven adama odasında dogru aglayarak gitti ve odasına idip yataga geçti aglıyordu bu gerçekler yüzünden sılanın canı yanıyordu,asıl sıla bundan sonra olacaklardan çekecekleri acıdan habersizdi,sabah oldugunda erkenden dügün hazırıkları başlamıştı, minderler masalar sandalyeler diziliyordu nede olsa boran aga evleniyordu nede olsa annem ve kaynanam bana gelinlik istemedigim için kaftan almak isemişlerdi,kafatmı üzerime giyip giydim,aşagıya indim annemle babam masada oturuyordular,bugün boranın kızkardeşi olan zelda olan kızda buraydı oda benim gibi üniversiteye gittigin ögrendim,abisini yanından kalkıp yanıma geldi,zelda '' sen sıla olmalısın'' dedi,sıla'' sende boranın bahsettikleri kızkardeşi olamalısın hani ankarada okuyan ismin zeldaydı sanırım'' dedim,zelda'' ismim zelda senle tanıştıma memnun oldum bu arada sırma bana bir zamanlar anlattıgın daha güzelmişsin '' dedi,sıla buruk bir gülümseyle'' ablam benden daha güzel ve aklı başındadır'' dedim,zelda'' hadi sen git yerine otur ama burada bitmedi daha seninle konuşacak konu var'' dedi,zelda kanı ısınmıştı ,yerine gidip oturdu annesi ve babası yanına oturmuştu.sıla yerinde oturmuş halk oyunu oynayanlara bakıyordu,merakına yenik düşüp borana baktı boranla gözleri buluştu,sıla gözünü aniden kaçırdı,halk oynu oynayanlar çekildi masaların ortasına davul flüt çala iki adam girdi , o saırada boran ayaga kalkıp herkesini ortasına geldi sonra bana bakıp dudak hareketleriyle ''gelsene'' dedi,bende kalkıp borana karşına geldimde reyhanı oynatık buralarda gelenekti gelin ve damadın karşılıklı oynaması,oyun bittikten sonra herkes bizi alkışladı,içeriden nikah memurun geldigini söylediler,boran ve sıla kalkıp resmi nikahlarıda kılıymış oldu nikah kıyıldıktan sonra sıla kimsee birşey demeden odasına çıktı,nefes alamıyordu artık boranla evlenmişti ablasını kocasıyla ablası istedigi yerine geitirmişti sadece istedigi degil sıla borana aşık olmuştu ,boran ablasını seviyordu,ablasının istedigi olmazsa boran suratına bakmazdı,bunlar aklına gelince sılanın kalbi yerinden çıkacakmış gibi çarpıyordu uykuya daldı, gözlerini açtıgında boran yanında yatıyordu, dönüp baktı suratına baktı suratında huzurlu bir ifade vardı ,sıla bu yatan adam artık kocasıydı artık onundu o da onundu ,aklına ablasını gelince kalkıp üstüne giyip ablasını mezarına gitti,gün agırmıştı boran uyandı yanına baktıgında sıla yoktu kakıp boran ersanın odasına gitti orada degildi,ayşeye sordu kapıdaki adamlara kimse sılanın nerde oldugu bilmiyordu boranın içine bir kurt düştü annesine gitmemişti o zaman tek bir yer kalıyordu,mezarlaya gelmişti sırmanın mezarına dogru ilerledi sıla umdugu gibi ablasını mezarının kenarında oturmuş buldu aglıyordu,'' abla ben aşık oldum yanlış kişiye ama o beni sevmiyor yüregimi yanıyor abla'' diye aglıyordu,boran sılanın dediklerini duymuştu sıla aşıktı başka birisine aşıktı bu sözleri duymak boranın canını yakmıştı arabasına binip en yakın arkadaşı olan albayın yanına evine dogru yola çıktı. 

aLaMaDıGım KaRaRlaRHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin