Livet kändes tufft. Allt kändes hemsk. Jag satt nere i källaren och bara glodde rakt upp i taket. Jag hade varit där nere i 3 dygn nu. De hade öppnat ett litet rum nere i källaren där vi kunde gå på toa själva men det var långt ifrån lika lyxigt som där uppe.Shiroi hade jag inte sett sen för 3 dygn sedan igen. Jag höll på att bli galen. Ingen hade sagt ett ord till mig, Jin hade bara kommit ner lite då och då och ställt brickan med mat på golvet och sedan gått iväg utan ett ord.
Taehyung's mening var det senaste jag hört någon säga till mig och hans mening gnagde sönder mig, "du har verkligen en dödsönskan" vad ska ens det betyda? Att dem tänker mörda mig?
Jag var så fast i mina tankar att jag inte ens hörde låset vridas om och hur dörren öppnades och jag hör två röster skrika och jag ställde mig genast upp.
"Välkomna dina nya vänner Elin" säger Hoseok som kommer indragandes med två tjejer som båda försöker slita sig ut från hans grep men det går inte. Han tar ett hårt tag om dem båda och kastar dem på marken jag märkte först nu vilka det var. En okänd tjej och Kim.
Jag vände ryggen mot Hoseok för att titta på dem fast han kom bakom mig och tog tag om min nacke. "Du ska inte tro att du är helt trygg än, Yoongi kommer inte alltid vara där och rädda dig.." viskar han i mitt öra innan han släpper och går, jag känner mig helt tom. Mina ben börjar skaka och jag faller ihop på marken och börjar gråta. Jag ville vara stark framför dem för att dem är ju säkert jätte rädda. Fast och andra sidan så vet inte jag vad som hänt dem under de här tre dagarna.
"Jag är ledsen, Elin" säger Kim och jag känner en hand på min axel. "Du ska inte säga förlåt för allt var mitt fel" sa jag mellan mina snyftningar eftersom att jag förstod att hon menade det i skolan. Jag försökte lunga ner mig och ta ett djupt andetag, klumpen i halsen minskade och jag kände mig lugnare.
"Jag förstår att du heter Elin. Jag heter Maya." Sa den nya tjejen och även hon satte en hand på min axel. "Hej... Vart har ni varit.? Vad har ni gjort? Jag vet att ni varit kidnappade sedan tre dagar sedan?" Sa jag förvirrat och Kim och Maya tittade på varandra.
Maya börjar förklara "Dem har haft oss där uppe och tagit hand om oss. Asså varit snälla. Jag måste ut härifrån snabbt och jag har en kille på g. Asså direkt när jag kom började han hänga över mig och säga saker som "du är så vacker" eller "jag älskar dig från botten av mitt hjärta". Och han har till och med sagt att jag ska få åka ut till hans pappas boxningshall med honom en dag ganska snart. Det är perfekta tillfället att fly."
"Vem är killen.?" Frågade jag "Killen? Åh jag vet inte om du har koll på namnen men han med svart fluffigt hår? Yoongi?" Jag kände mitt hjärta brista. Jag trodde påriktigt på att han brydde sig, ville att jag skulle må bra, ville att jag skulle få komma ut härifrån...
———"Elin, Elin vakna" Jag kände någon skaka mig svagt och jag öppnade sakta ögonen och såg Kim. Jag hade en varit här nere i en hel vecka nu. Jag har inte sett solljus på en hel vecka. De hade släppt upp Maya, antagligen för att träffa Yoongi...
"Jin va precis här nere och han ville att du skulle göra dig klar för dem skulle tydligen ta dig någonstans." Jag blev lite chokad, inte bästa att vakna upp till direkt. "Vänta va bara jag?" "Mm tydligen" svarade Maya irriterat som satt i hörnet och höll på att skissa i sitt anteckningsblock.
Jag gick in på toaletten och gjorde mitt sen när jag kom ut var det i samma stund som Jimin kom in. "Kom nu prinsessan, dags att gå." "Varför bara jag?" Han suckade, "som jag sagt förut; oroa dig inte." Jag gick ut och han låste dörren innan han tog mig i handen och gick upp för trappan och började föra mig genom huset.
"Vart ska vi?" Viskade jag ifall någon skulle lyssna. "Du får se snart, men va inte rädd okej?" vi kom fram till ytterdörren och Jimin öppnade den. Det var kväll, pågräns till natt men man kunde fortfarande se ut. Och jag såg en bil, fast inte samma dem plockade upp mig med. Det var en vit vanlig bil. Eller ja den såg ganska dyr ut men en vanlig bil. Lutad mot den stod Taehyung och log mot mig. "Kommer du eller?" Ropade han och öppnade dörren för passagerarsätet.
Jag tittade upp mot Jimin och han bara log och nickade samtidigt som han gick in igen. Jag började sakta gå mot bilen och när jag kommit fram hoppade jag in i passagerarsätet. Taehyung stängde dörren och hoppade själv in och satte sig i förarsätet. Vi var ensamma. "Vad ska det här vara?" Frågade jag, "jo du kan väl se det som lite vad du vill men jag skulle se det som... En dejt?"
"Skulle det där vara roligt?" Sa jag i misstro, "Nej jag är helt seriös." Vi börjar åka iväg från huset i tystnad och jag kom på Maya's teori. Om han tar ut mig därifrån, kanske jag kan fly? Jag satt och funderade på det länge. Om jag får chansen att fly... tar jag den.
•••
Tack sååå himla mycket för att ni röstar och kommenterar. Tack för att ni ens läser. Tack❤️
VOUS LISEZ
I Can Live Another Day For You
Fanfiction~SVENSK SERIE~ Du flyttar hem till din moster på andra sidan av Sydkorea. För du har inget annat val. Båda dina föräldrar har avlidit tragiskt och din moster är den ända familj du har kvar. Du som tyckte att livet var svårt innan. Men sedan blir du...