4. Jag är Kidnappad

516 18 9
                                    


Elin's POV

Jag måste sluta va så feg! Inget kommer hända! Jag kommer bara gå hem, jag kommer skynda mig men vadå?

Det står att man får vara här på friidrotten varje vardag och jag tänker gå hit på måndag igen, så jag lämnar min väska med saker i ett skåp som jag sedan låser.

Nu går jag och släcker stället. Inomhus är jag inte rädd när det är mörkt. Det är när det är mörkt utomhus som det är läskigt.

Jag går in i killarnas omklädningsrum för att släcka och ser klockan på väggen. 00:43 var klockan. Efter att jag släckt allt tog det i mot att gå ut. Jag fick kämpa genom steget utanför dörren.

Nu var jag i alla fall ute och jag låste stället med en nyckel tränaren gett till oss när hon gick. Hennes hus låg brevid så jag gick dit och la nyckel i hennes brevlåda sedan fortsatte jag väggen hem.

Först gick man igenom ett litet bostads område med några tända fönster och det var faktiskt ganska mysigt. Sen kom det jag inte gillade. Den oändliga skogen som tog 17 minuter att gå igenom.

Utmed stora väggen var det ganska okej för det fanns gatulampor fast sedan var jag tvungen att svänga in i den mörka, stora skogen. Jag gick ganska lugnt för jag ville lyssna om jag hörde något. Det gjorde jag inte på några minuter. Ända tills...

Jag hör en bil åka upp en bit bakom mig. Jag börjar genast gå snabbare och bilen åker långsamt efter mig.

Jag känner paniken växa så jag vänder mig om. Mina ögon hade blivit ganska vana vid mörkret så att jag kunde se ganska bra.

Det var en stor svart bil som såg ut att va en sån hör bil där det finns 8 säten. Jag kunde inte se in i den för den hade sånna här "se ut men inte in" glas. Bilen började nu öka hastigheten lite och den var nästan ifatt mig.

Den körde upp brevid och jag stirrade på den. På sidan hoppade två killar ut och gick mot mig. Kunde inte se vilka det var för det var så mörkt men jag fick ändå panik och började kuta rakt in i skogen.

Jag hörde dem svära bakom mig och springa efter mig. Jag sprang allt jag hade, jag såg inget men jag sprang ändå. Jag trodde verkligen jag skulle klara det men precis då känner jag hur min fot fastnar i en rot och hur jag sedan fälls till marken med en duns.

Jag försöker ta mig upp och fortsätta springa men det var försent.

Jag kände två armar som tog tag i mig och drog upp mig på benen. Sedan höll händerna på en av männen mig fast hårt i överarmarna och gick med mig bestämt till bilen.

Bakdörren öppnas och den ena killen slänger sig in. Efter slänger den andra killen in mig. Han hoppade sedan in efter mig och drog igen dörren med en smäll. Sedan åkte bilen snabbt iväg.

Jag var livrädd. Jag satt och stirrade i mitt knä och vågade inte titta upp.

Det är nu jag dör. Jag hör dem skratta och göra high five med varandra och det ända jag tänker är: "Jag kommer bli våldtagen sedan mördad"

Jag tänker om meningen om och om igen och tillslut tittar jag upp. Jag gråter mycket och inte tyst utan högt. Jag förstår att killarna stör sig och det vill jag absolut inte så jag försöker sluta men det är svårt.

I Can Live Another Day For YouDove le storie prendono vita. Scoprilo ora