hoofdstuk 5

2.3K 70 7
                                    

Ik open kreunend mijn ogen. Ik heb honger. Ik klop op de deur en een bewaker komt binnen. "Wat?" zegt hij bot. Ik kruis mijn armen "ik heb honger" hij zucht en bind mijn armen achter mijn rug.

Hij duwt me in de kantine en het is muisstil. Bella springt op me af en geeft me een knuffel "je bent eindelijk wakker!" roept ze blij. Ik kijk haar vragend aan "wat bedoel je, eigenlijk?" ik frons mijn wenkbrauwen en ze trekt me mee naar een tafel "je bent een week lang bewusteloos geweest" zegt ze. Ik kijk haar geschrokken aan en kijk peinzend naar mijn bord.

"Ik zit nu bij jullie trainingsgroep" zegt Bella opeens. Ik kijk haar aan "hoe komt het?" vraag ik nieuwsgierig. Ze kijkt triest naar beneden. "Een van de meisjes uit jullie groep is gestorven tijdens de experimenten" zegt ze met een angstige blik in haar ogen.

Ik kijk de tafel rond en zie de andere van mijn trainingsgroep aan tafel, behalve Merida. Een traan rolt over mijn wang wang en ik veeg hem af voor iemand het merkt.

"Waarom doet de dokter zo wreed tegenover jou?" vraagt het meisje dat Catharina denk ik heet. "Ik heb haar man zijn knieschijf gebroken toen hij me ontvoerde" zeg ik terwijl ik in mijn eten roer. Ze beginnen geamuseerd te lachen en Bella en Ari geven me een high five.

Ik eet verder en ik voel iemands ogen op me branden. Ik draai mijn hoofd en mijn ogen ontmoeten die van die Jace. We blijven elkaar aanstaren voor ik mijn blik afwend en verder eet.

Om een of andere reden heb ik de hele tijd new rules van Dua lipa in mijn hoofd. Ik kijk glimlachend naar mijn bord en eet mijn eten op.

De bewakers brengen ons naar de trainingszaal en we worden weer in groepjes gedeeld. Ik zit weer met Jace samen.

We pakken dezelfde wapens als de vorige keer en vallen elkaar aan. Midden in ons gevecht komen er een paar bewakers binnen die de jongen waar ik de vorige keer mee vocht meenemen. We kijken hun angstig na "verder trainen!" roept een bewaker.

Ik zucht en ontwijk Jace zijn aanval en we horen de pijnkreten van Jake waardoor iedereen wordt afgeleid. Zou het zo ook zijn geweest toen ik daar lag?

Ik schud de gedachte van me af en vloer Jace met een lenige beweging. Hij pakt mijn enkel en trekt me op de grond. Ik verlies mijn evenwicht en val op zijn schoot. Onze gezichten staan weer maar een paar centimeter van elkaar verwijderd en na een tijdje ga blozend van zijn schoot af.

Ik kijk rond en zie Bella ineen krimpen bij elke schreeuw van Jake die door de ruimte klinkt. Zou er iets tussen hun zijn?

Na de training worden we weer meegenomen naar de kantine. Ik bots tegen de bewaker en pak zijn gsm uit zijn broekzak. Ik verstop hem onder mijn t-shirt en word verder meegesleurd naar de kantine.

Na het 'o zo lekker eten' worden we naar onze cel gebracht.

De bewaker verlaat de kamer en ik ga op het bed zitten. Er zitten hier toch geen camera's dus ik kan gerust de gsm pakken.

Ik start hem op en heb binnen 3 minuten de code gekraakt. Geen verbinding en geen internet, fijn.

Ooh, er is wel muziek. Ik pak de oortjes die ik op mijn eerste dag heb gestolen tevoorschijn en steek ze in. Ik zing zacht mee met 'the big bang van rock mafia'

ik vraag me af hoe het met Amy gaat.

Pov Amy

Na anderhalve week hebben ze Tess nog steeds niet gevonden. Klote politie.

Ik zet mijn fiets in de garage. Ik ben vandaag voor het eerst in een week naar school geweest. Het was echt erg. Sommigen keken me aan met een meelevende blik en andere zoals Emma keken me vuil en spottend aan.

Een traan rolt over mijn wang en ik veeg hem ruw weg. Ik loop rechtstreeks naar mijn kamer en begin aan mijn huiswerk.

Ik gooi mijn boeken gefrustreerd naar de andere kant van de kamer en leg mijn hoofd in mijn handen. Mijn moeder roept me naar beneden en ik ga na het eten direct terug naar boven zoals ik altijd al doe sinds Tess haar ontvoering.

Pov Haven

De deur gaat open en er komt een vrouw van ongeveer eind twintig jaar binnen. Ze glimlacht vriendelijk en komt naast me zitten "ik ben Olivia" ze steekt haar hand uit en ik schud hem zachtjes "Haven" zeg ik terug.

Ze kijkt aandachtig om haar heen "luister goed. De experimenten waar ze mee bezig zijn, zijn levensgevaarlijk"  je meent het. Denk ik sarcastisch. "Jullie zijn niet de eerste." fluistert ze nog voor de deur openzwaait en er een bewaker binnenkomt.

Ze kijkt me emotieloos aan "ze is in orde" zegt ze tegen de bewaker. Ze staat recht en loopt de kamer uit. Haar woorden blijven maar door mijn hoofd spoken.

Hoeveel anderen zijn er geweest?

__________________________

Ik ben de laatste tijd echt in een sarcastische bui🤔

Ik ga koppeltjes maken mensen 😈

Laat weten wat je van dit hoofdstuk vind en tot het volgend hoofdstuk

Xx Gallifrey-stands

Kidnapped Assassin's (Nederlands) (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu