Pazar 11 gibi uyandı ömer. Dün sabah gibi uyanamamıştı erkenden. Annesi çağırıyordu kahvaltıya. Geliyorum anne diye seslendi. Elini yüzünü yıkadıktan sonra kahvattı masasına geçti. Babası yoktu bu sabah ömer babasını sordu. Annesi oğlum kemil arkadaşı ile oti pazarına gittiler kamil arkadaşı araba alacakmış yardımcı olmasını istedi babandan. Hıım dedi ömer. Annesi sordu bugün bir yerlere çıkacakmısın ömer? Şuan bilmiyorum anne biraz ders çalışsam iyi olacak aslında nede olsa yarın pazartesi. Evet haklısın bugün vakit ayır derstlerine. Kahvattı bitmişti. Ömer odasına derst yapmaya gitti. Severdi derstleri okumaya açtı. Öğrenmek bilgi sahibi olmak kavramak hoşuna giderdi. Ve başladı dersine. Balkon kapısı açıktı ama o çıkmadı balkona bakmadı zeyneplerin evine. Çocuklar artık sokokta idi. Sesleri odanın içinde yankılanıyordu. Ömer hiç aldırış etmedi. Öyle dalmıştıki. Çalan kapı zilini bile duymamıştı. Biraz zaman geçti ömer nihayet yapması gereken derstlerini yapmış kafası rahat bir şekilde ayağa kalktı. Balkona yöneldi gelen gecenleee baktı çocukların sesleri arasında zeyneplerin balkonuna gözattı. Ama gine yoktu. Bu kız hiç balkona çıkmazmı ne zaman baksam yok diye sayıklandı. Sonra salondan gelen sesleri duydu. Odasının kapısını açarak Salona yöneldi. baktı babası gelmiş ama yanında bir arkadaşı vardı. Gel oğlum dedi babası bak bu kamil abim"hani sana dün biraz yemekte bahsetmiştim ya.. Hoşgeldiniz dedi ömer. Hoşbulduk nasılsın ömer? iyiyim sağolun siz? Bende iyiyim babanla bu sabah araba pazarına gittik sağolsun bana çok yardımcı oldu. Ee beki aldınızmı bir araç dedi ömer kamil abisine. Evet ömer aldık çokşükür. Hayırlı olsun istediğiniz gibidir inşallah dedi ömer. Evet aynen tam bize göre. Zaten bizde sizin gibi üç kişilik bir çekirdek aileiz dedi kamil ömere. Ben hanım ve birde kızım var dedi. Ömer allah bağışlasın kamil abi dedi. O anda anneside salona girdi muhabbeti yarıda kesti. Çaylar hazır buyurun ömer anne bende birtane alayımdedi tabi al oğlum. Bende zaten seni çağaracaktım görüyorumki burdasın bu demek oluyorki derstlerin ödevlerin tamam. Evet anne hepsini yaptım dedi ömer. Afferim benim aslan oğluma desi annesi. Ve hep beraber salonda çay içmeye başladılar. Ama konu kapanmıştı kamil nereliydi bir yıl önceye kadar nerde ikamet ediyordu nerden ve nasıl bu mahalleye taşınmıştı kızı kaç yaşında idi bunları öğrenememişti. Babası çoktan başka konulara geçmiş eski zamanlaranda arabalardan bahsediyorlardı. Derken ömer ikinci bardağını doldurmak için mutfağa yöneldi ve bu arada kamilin cep telefonu çaldı arayan kızı idi. Babacım derdesin diyordu. Geldim kızım. Recep abinlerdeyim dedi kamil. Ömerin babasının ismi recepti. Kızı sordu baba araba işini hallettinizmi diye oda evet kızım halletik sağolsun recep abin bana çok yardımcı oldu bu konuda. Aldık istersen balkona annenle birlikte çıkıp baka bilirsiniz park halinde göreceksin kapımızın önünde kırmızı bir araba. Kizı holeyyy dedi çok sevindiği sesinden belli idi. Tamam baba hemen bakıyoruz dedi telefonu büyük bir heycan ile kapattı. Recep oo kamil kızın çok sevindi sanırım sesi taa buraya geliyordu dedi gülerek. Evet uzun zamandır çok istiyordu iyi oldu kırmızı rengide çok severdi zaten kızım isabet oldu dedi kamil recep arkadaşına. O sırada ömerde çayını tazelemiş bir şekilde salona girdi. Baktı babası kamil abisi gülüşüyorlar. Anlamadı tabi olayı. Annesine baktı annesi durumu özet geçti. Ömer aslında pek meraklı biri değil. Oda tebessüm ile karşılık verdi. Bir kaç bardak çaydan sonra kamil kalktı herşey için teşekküretti ve evden çıktı. Saat beş gibi oldu akşam artık kendini gösteriyordu. Babası baya yorulmuş olacaktıki tv izlerken biraz şekerleme yaptı. Ömerse tv izlemeye bir süre devametti. Sonra annesine verdi kumandayı. Annesi oğlum hadi baban dinlenirken sende akşam ekmeği alda gel bende mutfağa geçeyim bu akşam güzel bir melemen yapacağı baban pek sever dedi. Ömerde çok severdi melemeni anne yumurtada alayım yumurtalı yap dedi tamam ozaman bir tane fazla kırarım peki al dedi. Ömer ayakkabı bile giymedi ayağına. Tellik giyip bir an önce gidip gelmek istedi ve apartmandan çıktı. Sokakta arkadaşlarına denk geldi selamlaştılar. Ömer nerelerdesin iki gündür seni göremiyosuz? Ömer cevap verdi dün mustafayla gezdik bugün ise ders çalıştım ödev felan vardı onları bitirdim misafirimiz vardı derken akşam oldu çıkamadım bugün dışarıya. Arkadaşları biraz tebesim biraz gülümseme ile bu kadar okumak ders çalışmak niye daha onyedi yaşlarındayız dur bakalım bu yaşta filozofmu olacaksın diyerek gülüştüler. Ömerde bıyık altı gülümseyerek cevap vermiş oldu mimikleri ile. Daha sonra arkadaşlar benim gitmem lazım daha sonra görüşürüz diyerek ayrıldı yanlarından. Ve bülent abisinin yanında aldı soluğu. Abi merhaba acelem var üç ekmek birkaç yumurta alabilirmiyim dedi ömer. Tabi al ömer. Dükkan senin diyerek takıldı bülent ömere. Ödemesini yaptıktan sonra ayrıldı bakkaldan. Ama aklına geldi yine zeynep eve dönüşte. Dediki dün sabah ne güzeldi keşke yine karşılaşsak.. Kimseyede soramazdı onu görmüyordu birgünden fazla olmuştu ama özlemişti be. Nihayey eve vardı gülez bir melemenin ardından güzel bir aile sıcaklıgından sonra artık yatma vakti yaklaşıyordu. Babaı sabah işe gidecekti. Hadi ben yatıyorum iyi geceler dedi. Ömerde sabah okula gidecekti. Oda iyi geceler diyerek karşılık verdi babasına. Daha sonra odasına çekildi ömer üniforması düzenledi kitaplarını ayırdı pazartesi ders programına baktı. Derken uyuma zamanı gelip çatmıştı. Ömer balkona çıktı son birkez belki görmek umudu ile ama yine göremedi yoktu ortalıkta ne balkonda ne camda biraz masumlaştı gidip uzandı yatağına.