“ Jihyo-ah”
“ Siapa? ” tanya Jihyo perlahan. Matanya melilau mencari empunya suara namun yang dia tidak nampak kelibat sesiapa.
Kakinya terus melangkah dan melangkah hinggalah dia terjumpa dengan seorang namja yang berdiri membelakangkan dirinya di tepi persisiran pantai .
Berambut blonde, tinggi yang hanya sederhana dan memakai baju putih.
“ Awak? ”
Namja itu memalingkan wajahnya dan tersenyum , serta merta cahaya memancar menghalang penglihatan Jihyo .
“ Jihyo-ah , please take care of me ”
●●●●●
“ Siapaaa.....??” Jihyo terbangun dari mimpinya . Roomate Jihyo baru dapur serta merta datang dengan mangkuk berisikan bijirin di dalam nya.
“ Nugu? Apa yang siapa?” tanya Jennie . Wajahnya berkerut jelas menandakan dia keliru. Sangat.
Jihyo meramas rambutnya, dia hanya menggeleng kan kepala. Mimpi rupanya, tapi siapa?
Jennie sudah lama angkat kaki ke ruang dapur menikmati sarapan paginya sebelum dia ke sekolah.
“ Unnie bangun lambat harini. ” ujarnya sambil mulutnya mengunyah. Jihyi mencebik.
“ diamlah, aku tau ”
Jennie memutuskan untuk diam, manakala Jihyo menuangkan bijirin ke mangkuk nya sambil memikirkan kejadian tadi.
◦◦◦◦
“ Bye eomma ! ” jerit seorang namja sambil merampas kunci kereta dari tempat penggantung (?) .
Butang di tekan , lalu dengan megahnya dia membuka pintu kereta miliknya lalu memandu pergi . Sebelum itu sempat lagi dia melambaikan tangan nya ke arah eomma nya .
Sepanjang perjalanan , wajahnya mengukir senyuman . Senyuman di wajahnya semakin lebar pabila teringatkan hari ini merupakan hari ulang tahun dia bersama kekasih hati .
Lampu isyarat bertukar merah , kereta diperlahan kan dan diberhentikan . Jarinya sekali sekala mengetuk stering kereta sementara menunggu lampu isyarat bertukar warna
Matanya melirik ke arah sejambak bunga berwarna merah yang dibeli nya awal² lagi .Dihidu bau bunga tersenyum ,hmmm..wangi.
” aigoo..lambat lagi ke ” keluhnya lalu memutuskan untuk memejamkan mata .
↛
“ aku di mana?” tanya nya kebingungan . Di mana ni? Dia sendiri tak tahu , di sekeliling nya semunya berwarna putih.
“ awak..”
“ siapa? ”
Namun tiada kelibat sesiapa di situ . Tanpa dia sedar , satu tangan menarik tangan miliknya .
Yeoja itu menarik dirinya , dia yang tidak tahu apa² hanya mengikut tanpa membantah . Entah kenapa , lidahnya keluh untuk berbicara . Malah dia hanya membiarkan dirinya seakan akan terpukau .
Seketika kemudian mereka berdua berhenti , kini bukan lagi di bilik yang hanya penuh dengan warna putih . Sebaliknya mereka di persisiran pantai .
Namja itu melihat sekeliling , cantik . Lalu dia menepuk bahu yeoja misteri tersebut , yeoja itu memalingkan wajahnya sekaligus cahaya memancar membuatkan namja itu tidak dapat melihat wajah yeoja itu .
“ jangan risau , saya akan jaga awak ”
Satu senyuman manis di hadiahkan sebelum mimpi itu perlahan lahan pudar
↸
PON ! PON !
Jimin tersedar dari mimpinya , pemandu yang geram di belakang tak habis habis menekan hon kerana marah
Jimin melihat lampu isyarat yang sudah bertukar hijau , dia menepuk dahinya . Patutlah mereka marah , Jimin membuka tingkap keretanya dan mengangkat tangan tanda meminta maaf atas kecuaian nya .
↮
Namja itu menolak pintu cafe , dia ikut berbaris tuk memesan minuman . Kini sudah tiba giliran nya , dia meng-order americano untuk dirinya .
“ Nak tulis apa² tak encik ? ”
“ hmm..tulis Jimim ” balasnya dengan senyuman hingga matanya tidak kelihatan .
Jimin berhenti lalu memandang kiri dan kanan memastikan dirinya selamat melintas . Apabila sudah tiada kereta , Jimim melintas dengan minuman di tangan nya .
Tanpa dia sedar , dia terlanggar seorang yeoja . Habis minuman nya tumpah di atas baju yeoja itu , yeoja itu tampak terkejut . Wajahnya merah membuatkan Jimin takut .
“ Buta ke hah?!” tengking yeoja itu , Jimin menutup telinga nya . Mak aii , badan kecik suara kuat .
“ salah saya ke ?” tanya nya kembali . Yeoja itu bertambah geram .
“ kau siap tanya lagi?! Mestilah salah kau ! ”
“ excuse meee..kau pun salah . Siapa suruh melintas sambil tengok fon? Kalau kena langgar macam mana? ” bebel Jimin sebelum angkat kaki bersama bunga yang di bawanya .
Yeoja itu terkesima , dia melihat namja itu berlalu pergi . “ Yah ! Aku harap kau buta nanti ! ” teriaknya . Jimin hanya memekak kan telinga nya , suara Ji Hyo hanya bagaikan angin yang lalu di telinga .
✘
“ Yeobo ! ” Jimin mengejutkan seorang yeoja yang sudah lama menunggu dirinya . Yeoja itu terteriak kecil sebelum memukul lengan Jimin dengan lembut .
“ Kau ni ! Buat aku terkejut ! ” marah Rose lalu mencebik . Jimin tersenyum , hatinya tergeletek (?) apabila Rose mengamuk .
“ Happy anniversary yeobo . Please stay by my side ” ujar Jimin lalu menghulurkan sejambak bunga yang dibelinya kepada Rose . Senyuman terukir di bibir Rose , dia mengambil bunga tersebut .
Rose tersipu² malu begitu juga dengan Jimin .
“ Berapa lama dah kitaorang kena tengok drama berkarat kau ni ? ” ujar Jennie sambil melihat jam tangan nya . Lisa mengangguk kan kepalanya manakala Jisoo cuba membalance kan botol mineral di kepalanya .
“ Jom , aku hantar kau pergi sekolah ” ujar Jimin . Dan mereka berjalan beriringan ..
❁
Jihyo masuk ke cafe dengan muka masam , teman lelakinya yang setia menunggu melambaikan tangan nya memanggil Jihyo tuk ke mari .
Jihyo duduk dengan menghempaskan kerusi cafe itu dengan kuat , sehingga menarik perhatian orang disekeliling .
“ Kenapa ni?” tanya Joshua . Jihyo mengerutkan muka.
“ Ntah namja mana biadap sangat tu ! Dahlah langgar kita ! Tak minta maaf pulak tu ! ” ujar Jihyo lagi , panas pula bila teringatkan kejadian tadi .
Joshua menjentik dahi Jihyo , Jihyo mengadu sakit lalu mengusap dahinya perlahan .
“ calm down yeobo ” pujuk Joshua sebaik mungkin .
“ mungkin awak juga salah , saya nampak awak melintas sambil main fon kan?” tebak Joshua , Jihyo hampir menyemburkan air minuman nya di wajah Joshua .
“ ah! Tak kira dia juga yang salah ! Harap dia buta lagi bagus ! ” sumpah Jihyo .
Joshua diam .
“ be careful what you wish for ” pesan Joshua .
YOU ARE READING
{ c } blind ✾ pjm
FanfictionPark Jimin , pemuda yang sempurna namun kesempurnaan itu diragut serta merta apabila dia kehilangan deria penglihatannya . Ketika dalam kegelapan , di mana dia di tinggalkan oleh kekasih hati . Datang cahaya menyapa hidupnya , Song Jihyo , yeoja yan...