eleven

753 118 16
                                    

“ i do love you but i think we better stay this way ”

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“ i do love you but i think we better stay this way ”



Hari semakin hari , tarikh pembedahan Jimin semakin dekat .

Dan masih, Jimin enggan bercakap dengan Jihyo. jihyo semakin putus asa, dia fikir biarlah Jimin terus begini daripada Jimin tahu kebenarannya.

" Jennie! Unnie tertinggal file pula kat dalam bilik. Tolong ambil kan boleh? " kata Jihyo yang sedang duduk di kereta kepada Jennie yang duduk di sebelahnya.

Jennie mengangguk, dia membuka pintu hadapan dan terus ke bilik Jihyo. Ketika dia turun tangga dia perasan pintu bilik Jimin terbuka.

" Jimin? " panggil Jennie, Jimin yang baring di katil terus duduk terkejut.

" Jennie? " Jimin tersenyum. " masuk lah "

Namun Jennie tidak berganjak, malah dia tersenyum sinis. " aku tak nak masuk dalam bilik orang yang tak tahu bersyukur "

Jimin tersentak, hilang terus senyuman di wajahnya.

" apa kau cakap ni? " tanya Jimin tidak mengerti.

Jennie menghamburkan tawanya.

“ heh, kau langsung tak hargai pengorbanan Jihyo . Dasar tak tahu erti bersyukur ”

“ kau tak faham !”

“ pftt , kau ingat kalau bukan sebab Jihyo unnie ,ada ke orang nak dengan namja buta macam kau ? Yeochin kau sendiri buang kau sebab kau buta en ?” balas Jennie pedas , ini membuatkan Jimin tergamam .

Jennie mengeluh .

“ aku bukan nak hina kau , tapi tolong hargai apa yang Jihyo unnie buat untuk kau . Tapi apa kau buat ? Kau palau dia , kau benci dia , kau marah dia . ”

Jimin diam lagi .

“ hargai lah sesuatu itu sebelum ia pergi selama lamanya . Minta maaf lah selagi ada peluang ” ujar Jennie lalu meninggalkan Jimin berseorangan .

Jimin berfikir, kepalanya tiba2 sakit memikirkan hal itu.

“ Ah!  Lantaklah! ”

Jennie berjalan menuju ke kereta . Jihyo memandang Jennie dengan dahi yang berkerut.

“ lama gila kau , aku suruh ambil file je kot.  Apa yang kau buat lama sangat? ” marah Jihyo. Jennie hanya tersenyum.

“ adalah ” itu saja yang keluar dari mulut Jennie. Jihyo menggeleng kan kepalanya sebelum memulakan perjalanan mereka menuju ke hospital.

***

Sudah malam namun Jihyo masih tidak pulang, Jimin sudah mulai risau.  Ke mana agaknha jihyo pergi? Perutnya pula sudah berbunyi, dia lapar.

Jimin terus menunggu dan akhirnya kedengaran enjin kereta Jihyo di luar rumah.

Lalu bunyi gugusan kunci dan pintu utama di tolak, Jimin berpura² tidur.

Jihyo menghidupkan lampu ruang tamu. Jimin dah tidur ke? Fikirnya.

Dia menjenguk Jimin , dia nampak Jimin berselubung dengan selimut.

“ hmm dah tidur kot, tak yah lah masak ”

Jihyo ingin menutup pintu namun Jimin tiba² bersuara.

“ eh!  Mana ada!  Aku lapar lah! ” jeritnya. Jihyo ketawa mengekeh, sengaja mengusik.

**

Jihyo hanya melihat Jimin melahap makan malamnya. Tiada satu suara yang keluar dari mulut masing² .

“ Jimin,  cakaplah dengan saya. Jangan lah palau2 ” tegur Jihyo mengharapkan Jimin akan melayannya namun sia2 .

Jihyo membuat muka.

“ nanti awak tak dapat bercakap dengan saya sampai bila2 baru tau ”

Serta merta Jimin terkejut.

“ Kenapa Hyo cakap mcm tu?! ” marah Jimin,  Jihyo tersenyum.

“ lama dah awak tak panggil saya macam tu ” kata Jihyo , Jimin terdiam. Alamak, terlanjur pula cakap.

“ hmm.. Kenapa Hyo tak makan? ” tanya Jimin apabila langsung tidak mendengar mulut Jihyo mengunyah ataupun sudu yang berlaga dengan garfu.

“ Hyo tak lapar ” beritahu Jihyo, Jimin mengangguk.

Suasana sunyi kembali.

“ Jimin, 2 hari lagi awak akan masuk bilik bedah. Happy tak? ” beritahu Jihyo, Jimin tersenyum lalu mengangguk.

“ Bila awak dah boleh melihat lagi, tak payahlah saya jaga awak. Boleh jaga diri sendiri en? ” tanya Jihyo.

“ nae! ” jawap Jimin gembira . Jihyo tersenyum.

Jimin menjadi senyap kembali. Kenapa dia baik dengan Jihyo ni?

Jimin bangun. “ aku dah kenyang ” kata Jimin dan berlalu ke biliknya. Jihyo hanya tersenyum melihat Jimin yang berlalu pergi .

Dia jadi dingin balik. Jihyo mengeluh lalu mengemas meja makan tersebut.

Sesudah selesai, Jihyo menjenguk bilik Jimin. Kelihatan sekujur tubuh Jimin terbaring lena di atas katil.

“ jaga diri Jimin ” kata Jihyo lalu menutup pintu.

{ c } blind ✾ pjmWhere stories live. Discover now