six

655 123 11
                                    

BGM; a lot like love

Setiap hari , rutin yang sama dilakukan oleh Jihyo bersama Jimin . Menguruskan Jimin sudah menjadi rutin harian Jihyo .

Pada petang itu, mereka sedang santai di ruang tamu menonton televisyen . Namun , Jimin hanya mampu menggunakan deria pendengarannya sahaja .

Kerana dia buta , buta .

Jimin baring di pangkuan Jihyo , dia hanya mampu mendengar sahaja apa yang dibualkan di dalam movie tersebut .

Jihyo , perhatiannya bukanlah pada televisyen namun sebaliknya pada Jimin yang baring di pangkuannya .

Rasa bersalah semakin mencengkam jantung Jihyo . Sungguh , dia rasa bersalah .

Satu idea timbul di fikiran , dia mencucuk pipi gebu milik Jimin . Jimin terkejut seketika namun kemudiannya dia menyesuaikan dirinya .

❝ wae Jihyo-ah ? ❞

❝ jom makan ice cream nak ? ❞ tanya Jihyo . Terus senyuman mekar muncul di bibir Jimin.

❝ ice cream ? Nak! ❞ Jimin bangun daripada pembaringannya lalu menjerit gembira .

Jihyo tersenyum , perangai Jimin tak ubah seperti budak . Kunci kereta diambil , lalu dia memimpin Jimin menuju ke kereta .

* * * *

Jimin ! Tunggu sini tau ! Jangan lari pergi mana² ❞ Jihyo menolak tubuh Jimin agar dia duduk di bangku panjang yang disediakan . Jimin dengan comelnya menganggukan kepalanya .

Jihyo berlari mendapatkan ajusshi untuk membeli ice cream untuk dirinya dan Jimin .

Ketika selesai membayar , dia berjalan kembali ke arah Jimin . Namun langkahnya terhenti apabila dia melihat Jimin sedang bermain dengan seorang budak .

Gelak tawa mereka dapat didengari dari jauh , Jimin tersenyum selebar lebarnya . Dia nampak gembira sangat , senyumannya itu mencairkan hati batunya .

Jihyo mendekat , dia berdehem seketika . Jimin mengangkat kepalanya ke arah sumber suara itu

❝ puas main Jimin ? ❞ tanya Jihyo lalu mengambil tempat duduk di sebelah Jimin . Jimin tersenyum , ice cream yang di beli di berikan pada Jimin .

Seketika kemudian , tangannya meraba raba sekeliling . Apabila jari kecilnya menyentuh badan budak tersebut , dia mengukir senyuman pada Jihyo .

❝ Hyo , nanti Jimin nak main dengan budak ni boleh ? ❞ tanya Jimin , suaranga sedaya upaya dibuat agar kedengaran comel di corong telinga Jihyo .

❝ tak boleh ❞

Jimin muncung sedepa .

❝ ah wae ? ❞

❝ sebab Jimin kena bawa Hyo main sekali ❞

Terus wajah Jimin kembali cerah , dia menarik tangan Jihyo untuk menyertai mereka bermain bersama .

Dari jauh , mereka tak ubah seperti keluarga bahagia . Namun , kebahagiaan ini tidak akan bertahan lama .

* * * *

Hari semakin petang , Jimin dan Jihyo melambaikan tangan mereka pada budak kecik tersebut sebelum dia hilang Dari pendangan .

Jimin tiba² menggengam tangan Jihyo , membuatkan Jihyo tersentak dengan tindakan Jimin .

❝ Jimin happy sangat harini ! ❞ kata Jimin gembira , Jihyo turut tersenyum.

❝ baguslah ❞

Jimim perlahan lahan menghadapkan tubuhnya pada Jihyo .

Dia menarik tubuh kecil Jihyo ke dalam dakapannya.  Jihyo terdiam , dia tidak mampu berkata apa² .

Kepalanya diletakkan di dada Jimin , dia dapat mendengar setiap dengupan jantung Jimin . Jihyo berasa hangat di dalam dakapannya .

❝ Jihyo , gomawo sebab buatkan Jimin happy. I wish kita selama-lamanya bahagia ❞ ujarnya , dia mengusap² rambut Jihyo dengan tangannya .

Jihyo mengukirkan senyuman , air matanya bertakung di mata menunggu kata untuk jatuh .

❝ kita takkan bahagia bila kau tahu siapa penyebab kau buta Jimin ❞ bisik hati Jihyo .

Perlahan lahan air matanya jatuh

* * *

Idk lah i think chap ni bosan bruhh..sorry lama xupdate :)

{ c } blind ✾ pjmWhere stories live. Discover now